Tak wygląda Dacia Bigster w nowym wydaniu. Nosi znaczek Renault

7 godzin temu

Renault właśnie pokazało Dacię Bigster w przebraniu. Nazywa się Boreal i techniczne bazuje na tym rumuńskim modelu, ale jest od niego wyraźnie atrakcyjniejsze. Do sprzedaży trafi na przełomie 2025 i 2026 roku.

Dacia Bigster już jest rynkowym hitem. Liczba zamówień na ten samochód jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży o 40% przekroczyła bowiem założenia Rumunów. Najwięcej osób decyduje się na wariant hybrydowy z najbogatszym wyposażeniem.

Dacia Bigster bazuje na Dusterze, ale jest od niego wyraźnie większa. fot. Archiwum

Ale teraz Bigsterowi przybył konkurent z tego samego podwórka. To Renault Boreal, które ma być oferowane w 70 krajach, ale – na szczęście dla Dacii – poza Europą. Szkoda, ponieważ konstrukcyjnie to w zasadzie to samo auto, ale jednak znacznie atrakcyjniejsze.

https://magazynauto.pl/testy/dacia-bigster-hybrid-155-journey-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-ceny,aid,522

Mocno przeprojektowane nadwozie

Zmiany na tle Bigstera są naprawdę duże. Boreal wyróżnia się m.in, całkowicie przeprojektowanymi pasami przednim i tylnym, srebrnymi wykończeniami progów i słupka C czy atrakcyjnie stylizowanymi obręczami 19-calowymi.

Renault Boreal mierzy 456 cm długości, czyli jest nieco krótsze niż Bigster, ale ma identyczny rozstaw osi o wartości 270 cm.

Boreal wygląda znacznie nowocześniej niż Bigster. fot. Renault

Nowoczesny sznyt nadwozia ma odzwierciedlenie w kabinie, gdzie znalazła się zupełnie nowa deska rozdzielcza. Zdominowały ją dwa ekrany o przekątnej 10 cali każdy. Centralny, podobnie jak w innych modelach Renault, zapewnia wbudowane funkcje Google.

Do tego dochodzą grawerowane laserowo akcenty, oświetlenie nastrojowe w 1 z 48 kolorów do wyboru, czy w fotele w kolorze niebieskim lub szarym z kontrastowymi przeszyciami. Wnętrze wyróżnia się ponadprzeciętną przestronnością, a bagażnik maksymalnie pomieści 1770 l.

https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-dacie-czyli-tanio-i-dobrze-przeglad-modeli-zalety-wady-typowe-usterki-polecane-silniki-ceny,aid,5353

Bogate wyposażenie i jeden silnik

Renault Boreal oferuje m.in. elektrycznie sterowane fotele, bezprzewodową ładowarkę, dwustrefową klimatyzację, chłodzony schowek w konsoli środkowej, a choćby system audio firmy Harman Kardon. Oczywiście na liście wyposażenia znalazła się cała armia systemów wsparcia, w tym aktywny asystent jazdy.

Początkowo do napędu tego auta posłuży silnik o pojemności 1,3 l. fot. Renault

Do napędu Renault Boreal służy 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem, łączony z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Przykładowo, na rynku brazylijskim wytwarza on 156 KM na benzynie i 161 KM przy zasilaniu paliwem flex fuel. W odmianie dla Turcji osiąga z kolei moc 138 KM.

Francuzi informują, iż w wariantach oferowanych poza Ameryką Łacińską mogą pojawić się inne kombinacje jednostki napędowej i skrzyń biegów.

https://magazynauto.pl/testy/dacia-duster-toyota-yaris-cross-czy-rumunska-hybryda-moze-sie-rownac-z-japonska-porownanie,aid,4485

Dwa zakłady produkcyjne

Renault Boreal będzie wytwarzane w Brazylii i Turcji. Zakład w Kurytybie ma produkować to auto na potrzeby 17 państw Ameryki Łacińskiej. Z kolei fabryka w Bursie – dla 54 krajów. Ten nowy SUV ma być eksportowany stąd m.in. na Bliski Wschód.

Wewnątrz po Dacii BIgster nie ma śladu. fot. Renault

Premiera rynkowa Renault Boreala odbędzie pod koniec 2025 roku w Brazylii, a w 2026 roku to auto zacznie wyjeżdżać do innych krajów. Wątpliwe, aby trafiło do Polski. Powód? Kanibalizowałoby sprzedaż zarówno Bigstera, jak również Australa i spółki.

2049

Idź do oryginalnego materiału