
Renault właśnie pokazało Dacię Bigster w przebraniu. Nazywa się Boreal i techniczne bazuje na tym rumuńskim modelu, ale jest od niego wyraźnie atrakcyjniejsze. Do sprzedaży trafi na przełomie 2025 i 2026 roku.
Dacia Bigster już jest rynkowym hitem. Liczba zamówień na ten samochód jeszcze przed rozpoczęciem sprzedaży o 40% przekroczyła bowiem założenia Rumunów. Najwięcej osób decyduje się na wariant hybrydowy z najbogatszym wyposażeniem.

Ale teraz Bigsterowi przybył konkurent z tego samego podwórka. To Renault Boreal, które ma być oferowane w 70 krajach, ale – na szczęście dla Dacii – poza Europą. Szkoda, ponieważ konstrukcyjnie to w zasadzie to samo auto, ale jednak znacznie atrakcyjniejsze.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-bigster-hybrid-155-journey-test-dane-techniczne-wymiary-silnik-osiagi-spalanie-bagaznik-prowadzenie-wyposazenie-ceny,aid,522Mocno przeprojektowane nadwozie
Zmiany na tle Bigstera są naprawdę duże. Boreal wyróżnia się m.in, całkowicie przeprojektowanymi pasami przednim i tylnym, srebrnymi wykończeniami progów i słupka C czy atrakcyjnie stylizowanymi obręczami 19-calowymi.
Renault Boreal mierzy 456 cm długości, czyli jest nieco krótsze niż Bigster, ale ma identyczny rozstaw osi o wartości 270 cm.

Nowoczesny sznyt nadwozia ma odzwierciedlenie w kabinie, gdzie znalazła się zupełnie nowa deska rozdzielcza. Zdominowały ją dwa ekrany o przekątnej 10 cali każdy. Centralny, podobnie jak w innych modelach Renault, zapewnia wbudowane funkcje Google.
Do tego dochodzą grawerowane laserowo akcenty, oświetlenie nastrojowe w 1 z 48 kolorów do wyboru, czy w fotele w kolorze niebieskim lub szarym z kontrastowymi przeszyciami. Wnętrze wyróżnia się ponadprzeciętną przestronnością, a bagażnik maksymalnie pomieści 1770 l.
https://magazynauto.pl/uzywane/uzywane-dacie-czyli-tanio-i-dobrze-przeglad-modeli-zalety-wady-typowe-usterki-polecane-silniki-ceny,aid,5353Bogate wyposażenie i jeden silnik
Renault Boreal oferuje m.in. elektrycznie sterowane fotele, bezprzewodową ładowarkę, dwustrefową klimatyzację, chłodzony schowek w konsoli środkowej, a choćby system audio firmy Harman Kardon. Oczywiście na liście wyposażenia znalazła się cała armia systemów wsparcia, w tym aktywny asystent jazdy.

Do napędu Renault Boreal służy 1,3-litrowy silnik z turbodoładowaniem, łączony z 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Przykładowo, na rynku brazylijskim wytwarza on 156 KM na benzynie i 161 KM przy zasilaniu paliwem flex fuel. W odmianie dla Turcji osiąga z kolei moc 138 KM.
Francuzi informują, iż w wariantach oferowanych poza Ameryką Łacińską mogą pojawić się inne kombinacje jednostki napędowej i skrzyń biegów.
https://magazynauto.pl/testy/dacia-duster-toyota-yaris-cross-czy-rumunska-hybryda-moze-sie-rownac-z-japonska-porownanie,aid,4485Dwa zakłady produkcyjne
Renault Boreal będzie wytwarzane w Brazylii i Turcji. Zakład w Kurytybie ma produkować to auto na potrzeby 17 państw Ameryki Łacińskiej. Z kolei fabryka w Bursie – dla 54 krajów. Ten nowy SUV ma być eksportowany stąd m.in. na Bliski Wschód.

Premiera rynkowa Renault Boreala odbędzie pod koniec 2025 roku w Brazylii, a w 2026 roku to auto zacznie wyjeżdżać do innych krajów. Wątpliwe, aby trafiło do Polski. Powód? Kanibalizowałoby sprzedaż zarówno Bigstera, jak również Australa i spółki.
2049