Tak działa Hybrid+ w MG3 – recepta na nudę w segmencie B?

3 miesięcy temu

Chińska firma MG Motor zadebiutowała w Polsce w grudniu minionego roku, a Polacy z miejsca polubili jej trzy pierwsze propozycje na naszym rynku. Do elektrycznego MG4 oraz spalinowych MG ZS i MG HS dołączyła niedawno tania hybryda MG3. Podczas europejskiej premiery w Grecji producent zdradził garść szczegółów na temat zastosowanej w niej technologii Hybrid+.

MG3 z technologią Hybrid+ – jak to działa?

Powiedzmy to sobie szczerze: segment B samochodów osobowych zrobił się bardzo drogi i bardzo nudny. Kupienie ciekawego, dobrze wyposażonego i dynamicznie jeżdżącego auta w cenie do 100 tysięcy złotych stało się dość trudne. Jeszcze do niedawna kierowcy szukający aut o dobrym przyspieszeniu mogli w tej cenie nabyć bazowe wersje Hyundaia i20n i Forda Fiesty ST. Forda Fiesty ST nie ma już z nami, a cena Hyundaia i20n przekroczyła kwotę sześciocyfrową. Niedawno w Polsce pojawił się MG3 napędem hybrydowym zapewniającym świetną dynamikę i w dość atrakcyjnej cenie.

Jak chwaliło się MG Motor w Atenach, model MG3 z technologią Hybrid+ zaprojektowano w duchu fun-to-drive. Zastosowany w nim napęd Hybrid+ zapewnia „30 procent więcej mocy i ponad 2-krotnie większą pojemność akumulatora” (1,82 kWh) w stosunku do konkurencyjnych rozwiązań w tym segmencie. Podstawą hybrydowego systemu jest pięć kluczowych elementów – silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator.

MG3 od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 8 sekund. Od 80 do 120 km/h rozpędza się w 5 sekund. 4-cylindrowy i 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 102 KM i elektryczny o mocy 136 KM to nie wszystko – jest też oddzielny silnik generatora, który umożliwia szeroki wybór trybów pracy układu napędowego:

  • EV – jazda na zasilaniu wyłącznie elektrycznym tak długo, jak pozwala na to ładowanie.
  • Szeregowy – silnik jest podłączony do generatora, który zasila silnik elektryczny.
  • Seria i ładowanie – jazda seryjna oraz doładowywanie akumulatora przy niskim obciążeniu.
  • Napęd i ładowanie – silnik napędza koła, jednocześnie ładując akumulator przez generator.
  • Równoległy – zarówno silnik, jak i silnik elektryczny napędzają koła.

W MG3 zastosowano trzybiegową automatyczną skrzynię biegów. Powinna ona stanowić interesującą alternatywę dla kierowców chcących jeździć dynamicznie, przez co obawiających się „wycia” skrzyni stosowanej na przykład w hybrydowej Toyocie Yaris. Może działać w trybach Eco, Standard i Sport.

Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnienia łagodnej reakcji przepustnicy dla kierowców, podczas gdy Standard oferuje połączenie oszczędności i wydajności i sprawdza się w większości rodzajów podróży. Tryb Sport natomiast umożliwia bardziej responsywną kalibrację, wydobywając to, co najlepsze z połączonej mocy wyjściowej, gwarantując jedne z najlepszych osiągów w klasie hybrydowych hatchbacków segmentu B

– tłumaczą przedstawiciele MG Motor.

MG3 zwraca uwagę atrakcyjną ceną

Być może weźmiemy MG3 na testy, sprawdzimy napęd Hybrid+ i podzielimy się z Wami opinią na temat tego, jak jeździ ta dość tania hybryda. Przypominam, iż ceny MG3 w Polsce wynoszą:

  • MG3 Standard – 87 950 złotych
  • MG3 Excite – 94 500 złotych
  • MG3 Exclusive – 101 000 złotych

Masz oko na elektryczne MG4? Pospiesz się z decyzją

Jeśli planowaliście zakup samochodu elektrycznego MG4, powinieneś się pospieszyć. W związku z nowym prawem unijnym na MG Motor zostanie nałożone gigantyczne, 38-procentowe cło. Najtańszy MG4 z akumulatorem 51 kWh ma od lipca podrożeć z obecnych 125200 do choćby ok. 173000 złotych.

Więcej na ten temat przeczytacie w naszej publikacji na temat cła, jakie Unia Europejska nałoży na samochody elektryczne z Chin:

Unia Europejska robi wszystko, byś przepłacał za auta elektryczne

Źródło: MG

MG Motorsamochody hybrydowesamochody spalinowe
Idź do oryginalnego materiału