Skoda buduje swoją globalną potęgę od wielu lat. Czeski producent znakomicie potrafi interpretować rynek i bardzo dobrze się po nim porusza. Skupia swoją aktywność na tych segmentach, które w tym momencie cieszą się zdecydowanie największą popularnością. Oferta emanuje zatem komfortowymi sedanami, różnych rozmiarów SUV-ami oraz rodzinnymi kombi. Jakkolwiek by nie spojrzeć na temat – są to segmenty, które w Polsce cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem.
Ta Skoda stała się hitem
„Miałem „XYZ”, natomiast wtedy postawiłem na Skodę. Nie chcę już innego samochodu”. Ten wątek pojawia się w różnego rodzaju prowadzonych przeze mnie rozmowach częściej, niż kiedykolwiek mógłbym przypuszczać. Być może to trochę niestandardowy wstęp, natomiast nie użyłem go przez przypadek i jestem przekonany, iż o czymś świadczy. Chociażby o tym, jak ogromną popularnością cieszy się w Polsce Skoda. I nie jest to popularność, która wynika wyłącznie z geograficznych względów. Nie chodzi wyłącznie o sąsiedzkie więzi, sympatie i sentymenty. Fakty są takie, iż w Skodach zachwyca nas też jakość wykonania, wytrzymałość i atrakcyjne ceny.
Same sąsiedzkie sentymenty to przecież za mało. Stosunek ceny do jakości to zdecydowanie jedna z najczęściej wymienianych zalet w kontekście Skody. Model Karoq również się w to wpisuje. Mowa tu o projekcie, który został zaprezentowany w 2017 roku. To SUV klasy kompaktowej – nie należy do największych, natomiast jest perfekcyjnym połączeniem. Jest na tyle duży, iż bez problemu zmieścimy w nim rodzinę i bagaże. Jednocześnie jego rozmiary są takie, iż z łatwością możemy się nim poruszać po mieście. To opcja na dłuższe i krótsze wyjazdy. Opcja bezpieczna – z maksymalnym wynikiem w testach Euro NCAP.
Dlaczego akurat Karoq?
Skoda tradycyjnie zaproponowała tutaj spory wachlarz silników. Jednostki benzynowe mają pojemność od 1 do 2 litrów i generują moc od 110 do 190 koni mechanicznych. Bardzo podobnie jest w przypadku diesli. Tutaj pojemności to od 1,6 do 2 litrów oraz moc od 115 do 190 koni mechanicznych. Średnia ocena na portalu „Autocentrum” sięga 4,4 na 5 a wśród głównych zalet – i to pomimo segmentu C – wymienia się przestrzeń w środku. Ludzie bardzo mocno doceniają tutaj ergonomię. Na ekonomię też nie można narzekać. Silniki nie są największe i najmocniejsze… przez co prezentują całkiem niezłe wyniki spalania. Ot – samochód na co dzień. dla wszystkich, na różne potrzeby.
Co z cenami? Nowy egzemplarz kupimy w tym momencie od 108 200 zł. Uważam skądinąd, iż to niezła kwota jak za dobrego, nowego, sprawdzonego, jakościowego SUV-a. Całe mnóstwo tych aut znajdziemy również na rynku wtórnym. Tutaj Skodę Karoq z okolic 2019 roku kupimy choćby w przedziale cenowym 50-60 tysięcy złotych. I warto podkreślić, iż mowa tutaj nie tylko o tych najsłabszych wersjach silnikowych.
Zdjęcia: Skoda Storyboard