Ta Skoda kosztuje dziś zaledwie 20 000 złotych. Ma świetne silniki i jest tania w utrzymaniu

1 dzień temu

Skoda Fabia drugiej i trzeciej generacji choćby po latach od swojej premiery zdobywają punkty na rynku aut używanych. To samochód, który nie jest drogi, jego naprawy są tanie, a ponadto oferuje silniki, o których dziś w salonach możemy tylko pomarzyć. Fabia w hatchbacku czy kombi z poprzednich lat przez cały czas odpowiadają pierwotnym założeniom czeskiego producenta.

Używana Skoda Fabia – do dziś punktuje

Fabia drugiej generacji – jej ceny zaczynają się dziś od 8000 złotych // fot. Skoda

Skoda Fabia to samochód, który od 1999 roku nieustannie towarzyszy wielu polskim kierowcom. Czechom udało się stworzyć niezwykle udany samochód, który dowiezie nas zarówno na zakupy, jak i na wakacje czy weekendowy wypad w góry. Najważniejszą cechą Fabii były jednak ceny na akceptowalnym poziomie.

Pierwsza generacja postawiła poprzeczkę bardzo wysoko. Dość powiedzieć, iż choćby wersja RS występowała wtedy z silnikiem Diesla. Druga generacja pod względem designu stanowiła delikatny krok w tył, ponadto RS otrzymał tutaj silnik benzynowy i automatyczną skrzynię biegów. Kilka lat później pojawiły się jednak silniki wysokoprężne. Dziś Fabia z 1-litrowym silnikiem kosztuje jednak prawie 80 000 złotych. jeżeli szukacie niższych cen, warto udać się na rynek aut używanych.

Oferta używanych Fabii jest naprawdę bogata. Jednakże, kupowanie pierwszej generacji jest już dziś dość ryzykowne. choćby najmłodsze egzemplarze tej generacji będą miały dziś już prawie 20 lat. Warto więc skupić się na drugiej i trzeciej generacji.

Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

fot. Skoda

W przypadku obydwu wersji należy przede wszystkim unikać skrzyni DSG. Druga generacja to głównie problemy z awaryjnością. W następcy pojawiały się problemy z szarpaniem przy zmianie biegów. Druga generacja ma znacznie trwalsze zawieszenie. Ale sprężyny i amortyzatory nie są elementami bezproblemowymi.

Fabia charakteryzowała się też dość szybkim zużyciem hamulców. Warto również sprawdzić układ wydechowy. choćby w trzeciej generacji, która produkowana była do 2021 roku, pojawiała się na nim korozja.

Fabia drugiej generacji miewała też problemy z tylnymi światłami, czy wyciekami w komorze silnika. W przypadku jednostek o pojemności 1,2 litra problemem może być pasek rozrządu. jeżeli podczas zimnego rozruchu słychać nieprzyjemny stukot, należy go od razu wymienić.

fot. Skoda

Podsumowanie – za taką kwotę to wciąż świetny zakup

Fabia drugiej i trzeciej generacji to samochody, które nie są najmłodsze. Mimo to, lista potencjalnych problemów nie jest długa. A choćby jeżeli – naprawy są do dziś wyjątkowo tanie i choćby nieautoryzowane serwisy poradzą sobie z ich naprawą. Ceny drugiej generacji zaczynają się dziś już od około 8000 złotych. Za „trójkę” będziemy musieli zapłacić około 20 000 złotych.

Idź do oryginalnego materiału