Toyota to często naturalne skojarzenie w temacie hybryd. Jednak w sektorze tych najbardziej oszczędnych spalinowo-elektrycznych układów napędowych, czyli hybrydach plug-in (PHEV) pole do popisu mają inni producenci. Wzrosty w tym zakresie odnotowuje lubiane w Polsce Volvo, które zaliczyło udany zeszły miesiąc.
Hybrydy plug-in potrafią zużywać ok. 1 litra paliwa na 100 km, ale przeszkodą w ich popularyzacji są zwykle ceny. Nic zatem dziwnego, iż wśród najczęściej kupowanych PHEV-ów dominują marki premium. Według raportu Jato Dynamics, plug-iny w Europie sprzedawały się w październiku nieco gorzej niż w analogicznym miesiącu zeszłego roku. Licząc kraje Unii Europejskiej oraz Wielką Brytanię, poprzedniego miesiąca zarejestrowano 82 824 PHEV-y, czyli o 7 proc. mniej niż w październiku 2023 r.
Które modele PHEV kupowało się najczęściej w tamtym miesiącu?
Coraz silniejsza w sektorze najoszczędniejszych hybryd jest marka Volvo. Aż 3 modele szwedzkiego producenta znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu październikowych rejestracji w Europie. Już na pierwszym miejscu widnieje Volvo XC60 ze zdecydowanie największą liczbą 5 881 rejestracji. W czołowej trójce października znalazły się też BMW X1 (4 619 szt.) i Volkswagen Tiguan (4 181).
Na europejskim podium wyjątkowo nie było Forda Kugi, którego odmiana PHEV uzyskała 3 298 rejestracji. Top 5 skompletowało BMW X5 (2 377). Drugą piątkę otwiera Mercedes-Benz GLC (2 328), a powyżej 2 tys. rejestracji naliczono jeszcze tylko niedawno odświeżonemu Volvo XC90 (2 140). Najbliżej tego progu był Mercedes Klasa E (1 975) i Toyota C-HR (1 922). Dziesiątkę skompletowało trzecie Volvo w czołówce S60/V60 (sedan/kombi) z wynikiem 1 769 szt.
Jakie są ceny najpopularniejszych hybryd plug-in?
Patrząc na cenniki modeli z europejskiego rankingu to najpopularniejszy PHEV, czyli Volvo XC60 w tej wersji kosztuje teraz w Polsce 269 900 zł. Mniej zapłacimy za BMW X1 z wtyczką, bo 244 500 zł. Volkswagena Tiguana Plug-In Hybrid kupimy za minimum 212 490 zł. Nowego Forda Kugę PHEV na wyprzedaży kupimy za to już od 176 720 zł. BMW X5 xDrive50e to z kolei wydatek prawie pół „bańki”, bo przynajmniej 474 100 zł.
Za Mercedesa GLC w nadwoziu SUV z wtyczką przyjdzie zapłacić nie mniej niż 333 100 zł. Najnowsza odmiana Volvo XC90 PHEV to wydatek od 389 900 zł. Dieslowska hybryd plug-in w Mercedesie „E-Klasie” to koszt od 326 900 zł. Najtańsza w tym towarzystwie jest Toyota C-HR, której wersja PHEV na wyprzedaży kosztuje od 168 900 zł. Zamykające Top10 kombi Volvo V60 Plug-In Hybrid wiąże się z wydatkiem przynajmniej 244 900 zł.