W najbliższą sobotę oficjalnie wystartuje 10. Rajd Nadwiślański, czyli 2. runda sezonu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Z numerem 3. do rywalizacji przystąpią aktualni mistrzowie kraju, czyli Jarosław i Marcin Szejowie. Impreza z bazą w Puławach zapoczątkowała w ubiegłym roku serię rajdów, które bracia kończyli na podium.
10. Rajd Nadwiślański stanowi drugą rundę sezonu RSMP 2025. Na liście zgłoszeń znalazło się 7 załóg w topowej kategorii. Numer 3. przypadł Jarosławowi i Marcinowi Szejom – aktualnym rajdowym mistrzom Polski. Bracia mają z Puław dobre wspomnienia. W 2024 roku zajęli tam 3. miejsce i zapoczątkowali tym samym serię rajdów kończonych na podium, która przez cały czas jest kontynuowana. W omawianym okresie Szejowie są pod tym względem najbardziej regularną załogą RSMP.
Zobacz także: Zapowiedź Rajdu Nadwiślańskiego 2025: asfaltowy klasyk na Lubelszczyźnie
Bracia mają za sobą udany początek sezonu, w trakcie którego wywalczyli 2. miejsce w Rajdzie Świdnickim. Było to jednocześnie ich pierwsze podium w tej imprezie, co jest dobrym prognostykiem przed pozostałą częścią sezonu. Tegoroczny Rajd Nadwiślański, charakteryzujący się śliskimi, zdradliwymi asfaltami pośród sadów,został podzielony na dwa dni rywalizacji. W sobotę zawodnicy pokonają dwukrotnie odcinki Józefów i Urzędów oraz zakończą dzień na wieczornym superoesie Puławy. W niedzielę czeka na nich dwukrotny przejazd prób Wilków, Zakrzów i Kurów. Łącznie załogi mają przed sobą prawie 153 kilometry walki na odcinkach specjalnych.
Jarosław Szeja: – Przed nami Rajd Nadwiślański, czyli druga runda sezonu mistrzostw Polski. Jesteśmy dziś na testach, a pogoda w okolicy robi spore zamieszanie. Raz pada, raz świeci słońce – ma tak być do soboty, więc warunki mogą skomplikować rywalizację. Czuję duży głód ścigania i już nie mogę się doczekać tego rajdu. Mamy z okolic Puław dobre wspomnienia z ubiegłego roku, mamy też za sobą udany początek sezonu, więc nastroje w zespole są świetne. Trzymajcie kciuki!
Marcin Szeja: – Większość odcinków specjalnych w harmonogramie Rajdu Nadwiślańskiego to dobrze znane nam klasyki. Różnica polega na tym, iż w większości są one ustawione w przeciwnym kierunku. Musimy to dobrze sprawdzić, bo okoliczne asfalty są bardzo śliskie i nieprzewidywalne. Będzie tu dużo szybkich odcinków z mocnym hamowaniem do skrzyżowań. To jedno z głównych zadań na zapoznanie z trasą – aby jak najlepiej ocenić potencjalne punkty hamowania.