Symbioz i Espace z nowymi silnikami Full Hybrid

moto-przestrzen.pl 2 godzin temu

Pierwsza generacja zespołu napędowego full hybrid E-Tech, wprowadzona na rynek w 2020 r. w modelach Clio, Captur i Megane, zapewniła marce Renault drugie miejsce na podium w rankingu sprzedaży samochodów hybrydowych w Europie. Ten sukces handlowy wciąż się powiększa wraz z systematycznym wzrostem wolumenu sprzedaży i udziału stale rozbudowywanej oferty modeli hybrydowych w gamie marki: z 10,3% w 2021 r. do 35% w 2024 r. Na koniec pierwszego kwartału 2025 r. sięgał on już 44,2%. W najbliższych tygodniach Renault przekroczy próg miliona sprzedanych modeli z zespołem napędowym full hybrid E-Tech.

Ultraefektywna energetycznie technologia

Zespoły napędowe full hybrid E-Tech wyróżniają się rekordowo niskim zużyciem paliwa i zredukowanym poziomem emisji CO2, które znajdują uznanie w oczach klientów. Nowa wersja o mocy 160 KM montowana w Symbiozie może poszczycić się imponującymi wynikami w tym zakresie: od 98 g CO2/km i od 4,3 l/100 km w cyklu WLTP. Nowy Espace z silnikiem o mocy 200 KM i zoptymalizowaną zmianą biegów prezentuje się nie mniej imponująco – zużywa 4,8 l/100 km i emituje 108 g CO2/km.

Dwa rodzinne pojazdy, które – każdy w swoim segmencie – doskonale ucieleśniają ducha samochodów zapewniających pełnię życia wpisanego w ich DNA. Ich zespoły napędowe full hybrid E-Tech mają wspólną konstrukcję, zwaną „szeregowo-równoległą”, chronioną ponad 150 patentami i idealnie godzącą przyjemność prowadzenia z efektywnością energetyczną. Składają się one z silnika spalinowego, dwóch silników elektrycznych zasilanych z akumulatora trakcyjnego i inteligentnej, wielotrybowej skrzyni biegów ze sprzęgłem kłowym.

Ta przejęta z Formuły 1 skrzynia łączy w sobie dwa przełożenia dla głównego silnika elektrycznego i cztery dla silnika spalinowego. Piętnaście możliwych kombinacji działania między poszczególnymi silnikami (elektrycznymi i spalinowym) pozwala, zależnie od potrzeby, zoptymalizować przyjemność z jazdy, zużycie paliwa i emisję CO2. Automatycznie wybiera ona tryb pracy zespołu napędowego full hybrid E Tech spośród poniższych schematów:

  • w 100% elektryczny (koła napędza wyłącznie silnik elektryczny);
  • hybrydowy dynamiczny (koła napędzane wspólnie przez silniki spalinowy i silnik elektryczny);
  • e-drive (silnik elektryczny napędza koła, silnik spalinowy doładowuje akumulator trakcyjny);
  • spalinowy (pracuje wyłącznie silnik benzynowy, który napędza koła i/lub doładowuje akumulator trakcyjny);
  • rekuperacyjny (koła napędzają silnik elektryczny, który doładowuje akumulator trakcyjny).

W kontekście transformacji energetycznej zespoły napędowe full hybrid E-Tech stanowią ekonomiczne rozwiązanie, idealne dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi na zakup auta w 100% elektrycznego, a oferujące im wszystkie zalety napędu elektrycznego – ciche ruszanie z miejsca, jazdę w trybie elektrycznym z małymi prędkościami po mieście i w strefach podmiejskich czy doładowywanie akumulatora trakcyjnego podczas zwalniania i hamowania, zapewniające im wysoki komfort prowadzenia i dużą efektywność energetyczną.

Idź do oryginalnego materiału