TOYOTA GAZOO Racing zaprezentowała dwa zupełnie nowe modele sportowe – GR GT oraz GR GT3. Premiera tych prototypów otwiera nowy rozdział w filozofii TGR, której fundamentem jest tworzenie coraz lepszych samochodów wprost wywodzących się z motorsportu.
Samochody stworzone z myślą o kierowcy
Prace nad GR GT i GR GT3 prowadzone były pod osobistym nadzorem prezesa TMC Akio Toyody, znanego jako Master Driver Morizo. W proces zaangażowano zawodowych kierowców wyścigowych, kierowców testowych oraz inżynierów Toyoty, aby już na etapie projektowym uchwycić optymalne wrażenia zza kierownicy.
Nowe modele nawiązują do dziedzictwa Toyoty 2000GT i Lexusa LFA, a ich rozwój wpisuje się w koncepcję „Shikinen Sengu” – zachowania i przekazania „tajemnicy sztuki samochodowej” kolejnym pokoleniom.
Trzy filary osiągów
GR GT i GR GT3 powstawały zgodnie z tymi samymi zasadami, skupiając się na trzech kluczowych elementach:
- wyjątkowo nisko położonym środku ciężkości,
- niskiej masie przy bardzo wysokiej sztywności konstrukcyjnej,
- maksymalnej wydajności aerodynamicznej.
To połączenie ma gwarantować osiągi, które spełnią oczekiwania zarówno kierowców zawodowych, jak i amatorów.
GR GT – flagowy model drogowy
GR GT został opracowany jako dopuszczony do ruchu drogowego samochód wyścigowy. Pod maską pracuje zupełnie nowy, 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, współpracujący z silnikiem elektrycznym. Docelowe wartości układu to:
- co najmniej 650 KM,
- co najmniej 850 Nm momentu obrotowego.
To pierwsza Toyota z całkowicie aluminiową ramą nadwozia, wspartą elementami z CFRP. Nisko poprowadzona linia nadwozia, optymalne rozłożenie masy 45:55 oraz zaawansowany układ transaxle zapewniają stabilność i łatwość prowadzenia choćby na limicie.
Wnętrze zaprojektowano jak kokpit samochodu wyścigowego – z idealną pozycją za kierownicą, świetną widocznością i intuicyjnym rozmieszczeniem elementów sterujących.

GR GT3 – samochód stworzony do wygrywania
GR GT3 to konstrukcja bazująca na GR GT, ale dostosowana do rygorystycznych wymagań kategorii FIA GT3 – najważniejszej klasy wyścigów aut produkcyjnych.
Auto ma być:
- łatwe w prowadzeniu zarówno dla profesjonalistów, jak i gentleman driverów,
- konkurencyjne dzięki zaawansowanej aerodynamice,
- wspierane przez szeroki program obsługi klientów TGR startujących w motorsporcie.
Nowoczesne technologie i rozwój oparty na motorsporcie
Projekt GR GT i GR GT3 wykorzystuje najnowsze technologie Toyoty:
- symulatory jazdy używane już na wczesnym etapie projektowania,
- testy w Toyota Technical Center Shimoyama, Fuji Speedway i Nürburgringu,
- panele z CFRP, tarcze Brembo z włókna węglowego, zaawansowany system VSC,
- specjalnie opracowane opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Oba modele są wciąż rozwijane, a ich rynkową premierę przewiduje się około 2027 roku.












