Suzuki SV-7GX to nowy model w średniej klasie motocykli. Łączy wszechstronność crossoverów, jednocześnie zachowując osiągi oraz charakter legendarnego SV650 z silnikiem V-Twin.
SV-7GX, oparty na sprawdzonej platformie, dziedziczy także wiele cech modelu „adventure” V-Strom 650XT. Oferuje wyjątkowy miks sportowej zwinności, smukłą konstrukcję, komfort w prowadzeniu na różnych nawierzchniach oraz zaawansowane systemy wspomagające kierowcę — ten motocykl jest dla wszystkich, zarówno dla początkujących jak i tych z doświadczeniem. Nowe Suzuki z definicji to crossover z 17-calowymi kołami i oponami do jazdy szosowej (zapewniają precyzyjne, dynamiczne prowadzenie). Siedzi się na tym motocyklu w pozycji wyprostowanej, stabilnie. SV-7GX to komfort i zarazem motocykl łatwy do opanowania. Koncepcja nowego Suzuki czerpie z potrzeb szerokiej grupy użytkowników — od osób wybierających swój pierwszy motocykl o większej pojemności, po doświadczonych entuzjastów jednośladów poszukujących jednak lżejszej i bardziej zwinnej maszyny.
Sercem nowego modelu jest silnik V-twin o pojemności 645 cmł i kącie rozwarcia cylindrów 90°, znany z płynnego, a zarazem dynamicznego oddawania mocy, odpowiedniej charakterystyki oraz legendarnej niezawodności. Suzuki przez dekady dopracowywało jego konstrukcję, czego dowodem jest ponad pół miliona sprzedanych motocykli i ich produkcja od ponad dwóch dekad.
W nowym SV-7GX jednostka napędowa została udoskonalona. Silnik otrzymał m.in. elektroniczne sterowanie przepustnicą (ride-by-wire), trzy tryby jazdy, system kontroli trakcji oraz dwukierunkowy quickshifter, co właścicielowi motocykla gwarantuje odpowiednie osiągi zarówno w ruchu miejskim, jak i na krętych, górskich drogach. Nowa stylistyka SV-7GX łączy sylwetkę motocykla na co dzień z dynamicznymi liniami maszyny turystyczno-przygodowej. Suzuki przetestowano w tunelu aerodynamicznym, wyposażając nowy model w opływowy zestaw owiewek, szybę regulowaną w 3 pozycjach oraz (dostępne w standardzie) osłony dłoni, co zwiększa komfort w różnych warunkach pogodowych.
Suzuki SV-7GX – przyjazna ergonomia
Nisko zamontowane siedzisko kanapy (795 mm), optymalne rozmiary i położenie kierownicy oraz to, iż w swojej środkowej części nowy motocykl jest wąski, co ułatwia podparcie nogami w razie zatrzymania – te cechy sprawiają, iż SV-7GX równie dobrze sprawdzi się w codziennych dojazdach, jak i podczas weekendowych wypraw. Jego lekka, a zarazem sztywna rama w połączeniu z bogatym wyposażeniem standardowym gwarantuje stabilność i wygodę jazdy na różnych nawierzchniach.
Z myślą o stronie praktycznej SV-7GX-a wyposażono w zintegrowany tylny bagażnik, pełne oświetlenie LED, a także kolorowy wyświetlacz TFT, do którego bez problemu można podłączyć telefon i nawigację „zakręt po zakręcie”. Suzuki SV-7GX wyznacza nowy standard w klasie crossover, bo to motocykl dostępny, wszechstronny oraz gotowy dostarczyć euforii z jazdy w każdej sytuacji. Dumnie kontynuuje legendarną tradycję maszyn V-twin od Suzuki.
Suzuki SV-7GX – KONCEPCJA PRODUKTU
„Z każdym uderzeniem większe doświadczenie” SV-7GX opracowano, wyznaczając nowy standard w segmencie motocykli crossover klasy średniej – maszyna łączy komfort i funkcjonalność na co dzień z wszechstronnością i prezencją pełnoprawnego motocykla „adventure”.
Każdy kilometr na nowym V-twinie to większe doświadczenie, a podróż nabiera nowego wymiaru. Zbudowany według sprawdzonej filozofii modelu SV650 i zaprojektowany z duchem Suzuki GSX-S1000GX, nowy SV-7GX jest crossoverem w kompaktowej, przystępnej i przyjaznej formie.
Sercem motocykla jest sprawdzony dwucylindrowy silnik DOHC V-twin, o pojemności 645 cmł i kącie rozwarcia cylindrów 90°. Ta jednostka napędowa jest znakiem rozpoznawczym inżynierii Suzuki – słynie z elastyczności i wysokiego momentu w całym zakresie obrotów, angażującego charakteru przy wyższych prędkościach i charakterystycznego gangu, który porusza kierowcę.
W nowym SV-7GX silnik ten współpracuje z nowoczesną elektroniką, obejmującą m.in.:
- Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) – system wyboru trybu jazdy;
- Suzuki Traction Control System (STCS) – kontrola trakcji z wieloma poziomami ustawień;
- dwukierunkowy system Quick Shift umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła;
- Low RPM Assist, ułatwia płynne ruszanie i manewrowanie przy niskich prędkościach.
Wszystko to sprawia, iż jazda SV-7GX daje poczucie pewności, płynności i zadowolenia w każdych warunkach. Motocykl został zaprojektowany tak, by równie dobrze sprawdzał się w ruchu miejskim, jak i na krętych górskich trasach czy podczas długich wypraw turystycznych. Lekka rama, wyprostowana pozycja kierowcy, półowiewka, regulowana szyba oraz standardowe osłony dłoni zapewniają wysoki komfort jazdy oraz skuteczną ochronę w razie słabszej pogody. Dzięki prawdziwej wszechstronności crossovera w stylowej i przystępnej formie, SV-7GX zachęca szersze grono motocyklistów do odkrywania wolności na dwóch kołach – niezależnie od tego, czy chodzi o codzienne dojazdy, odkrywanie nowych dróg, czy weekendowe przygody.
Dostępność i cena – Suzuki SV-7GX w Polsce
KLUCZOWE CECHY Suzuki SV-7GX
Silnik
- Dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik DOHC V-twin, o pojemności 645 cmł
i kącie rozwarcia cylindrów 90° – efekt 25 lat doświadczeń i ciągłego udoskonalania. Zapewnia płynne, przewidywalne oddawanie mocy oraz liniowy przebieg momentu obrotowego. - Nieregularne odstępy zapłonu nadają silnikowi charakterystyczny puls V-twina (od lat definiującego serię SV), a jednocześnie gwarantują zachowanie wysokiej kultury pracy.
- System Ride-by-Wire zapewnia precyzyjną reakcję na ruch manetki gazu,
a jednocześnie umożliwia integrację z systemami SDMS (Suzuki Drive Mode Selector), STCS (Suzuki Traction Control System) oraz z dwukierunkowym quickshifterem. - Przepustnice typu downdraft z udoskonalonymi wtryskiwaczami i podwójnymi irydowymi świecami zapłonowymi poprawiają efektywność spalania i reakcję na gaz (zgodność z normą Euro 5+).
- Przeprojektowany airbox oraz odpowiednio zestrojony układ wydechowy 2-1 zwiększają przyspieszenie, ale też poprawiają dźwięk dolotu i skuteczność kontroli emisji spalin.
- Powłoka cylindrów SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), powlekane tłoki i pierścienie tłokowe (przekrój w kształcie litery l) zmniejszają tarcie i zapewniają trwałość silnika na wiele lat.
- Skuteczne chłodzenie tłoków olejem oraz solidny wał korbowy gwarantują niezawodną pracę pod obciążeniem.
- Sześciobiegowa skrzynia biegów, współpracująca z dwukierunkowym quickshifterem, umożliwia płynną zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła, co wpływa na mniejsze zmęczenie kierowcy i jego komfort jazdy.
System SUZUKI Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
- Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) pomaga dostosować charakterystykę motocykla do warunków jazdy, nawierzchni oraz stylu prowadzenia kierowcy.
- Suzuki Traction Control System (STCS) z trzema poziomami pracy (+ wyłączenie) zwiększa kontrolę nad zachowaniem maszyny w różnych warunkach drogowych.
- Elektroniczna przepustnica Ride-by-Wire zapewnia reakcję gazu w pełni zgodną z intencjami kierowcy.
- Dwukierunkowy Quick Shift System (z możliwością włączenia/wyłączenia) umożliwia szybszą, płynniejszą i bardziej precyzyjną zmianę biegów bez użycia sprzęgła, choćby podczas jazdy.
- System ABS zwiększa stabilność podczas hamowania, pomagając zapobiec zablokowaniu kół, choćby w przypadku gwałtownego użycia hamulców.
- Suzuki Easy Start System uruchamia silnik jednym, krótkim naciśnięciem przycisku startera.
- Funkcja Low RPM Assist automatycznie podnosi obroty biegu jałowego podczas ruszania, ułatwiając płynne ruszanie z miejsca i manewrowanie przy niskich prędkościach.
Podwozie
- Lekka, rurowa rama kratownicowa ze stali zapewnia optymalną sztywność, niski środek ciężkości i smukłą sylwetkę, co przekłada się na zwinne i przewidywalne prowadzenie.
- Mocny wahacz rurowy o przekroju owalnym gwarantuje wysoką sztywność skrętną, precyzyjne prowadzenie tylnego koła oraz stabilność przy jeździe z pasażerem lub bagażem.
- Zaprojektowany od nowa zbiornik paliwa (o pojemności 17,4 litra) daje większy zasięg, zachowując jednocześnie smukły kształt i wygodę chwytu kolanami.
- Widelec teleskopowy o średnicy 41 mm zapewnia responsywne tłumienie i wysoki komfort jazdy na zróżnicowanych nawierzchniach.
- Kompaktowy, jednotłoczkowy amortyzator tylnego zawieszenia typu link, z 7-stopniową regulacją wstępnego napięcia sprężyny, zapewnia 129 mm skoku i został dostrojony tak, by łączyć komfort oraz stabilność zarówno w warunkach miejskich, na autostradzie, jak i podczas długodystansowych podróży.
- Podwójne przednie pływające tarcze hamulcowe o średnicy 290 mm z czterotłoczkowymi zaciskami oraz tylna tarcza 240 mm gwarantują mocne i progresywne hamowanie, wspierane przez system ABS.
- Nowe felgi z lekkich stopów (z 10 ramionami) oraz opony „sportowo-turystycznymi” Pirelli Angel GT II (120/70ZR17 przód; 160/60ZR17 tył) to wysoką przyczepność, stabilność w czasie jazdy oraz trwałość.
- Wyprostowana pozycja jazdy i aluminiowa kierownica typu tapered o szerokości 740 mm (umieszczona bliżej kierowcy niż w modelu SV650!) przekłada się na swobodną kontrolę nad motocyklem oraz zmniejszone zmęczenie podczas dłuższej podróży.
- Siedzisko kierowcy i pasażera ma grubszą, przeprojektowaną wyściółkę dla większego komfortu na długich trasach. Kanapa znajduje się na wysokości 795 mm, a to przekłada się na wygodę – zajmowanie miejsca doceni szerokie grono użytkowników.
- Trzystopniowo (ręcznie) regulowana szyba czołowa, zintegrowane osłony dłoni oraz standardowy tylny bagażnik z dużymi uchwytami dla pasażera zwiększają funkcjonalność i dają odpowiednią ochronę w gorszych warunkach pogodowych.
- Smukłe, aluminiowe podnóżki z antypoślizgiem poprawiają komfort i kontrolę nad motocyklem, a zintegrowany hak pod siedzeniem przyda się w codziennej eksploatacji (np. do zawieszenia kasku).
Wyposażenie elektryczne
- Kompaktowy, dwufunkcyjny reflektor LED typu projektorowego wraz ze smukłymi światłami pozycyjnymi (również w technologii diodowej) nadaje wyrazistości przedniej części motocykla.
- Pełne oświetlenie LED (światła pozycyjne, kierunkowskazy oraz tylne światło zespolone) zapewniają lepszą widoczność oraz nadają maszynie nowoczesnego stylu.
- Duży, 4,2-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT gwarantuje doskonałą czytelność w każdych warunkach oświetleniowych.
- Różne układy ekranu pozwalają kierowcy dostosować wyświetlane informacje – od podstawowych parametrów (osiągi) poprzez dane eksploatacyjne po wskazówki nawigacji. Automatyczny czujnik jasności dostosowuje podświetlenie do otoczenia.
- System Suzuki Ride Connect+ (iOS i Android) umożliwia nawigację zakręt po zakręcie, a także wyświetlanie powiadomień o połączeniach telefonicznych (SIM CALL), wiadomościach (SIM SMS, SNS APP TEXT), wydarzeniach z kalendarza (Schedule), ostrzeżenia pogodowe, alerty prędkości i ruchu drogowego bezpośrednio na ekranie TFT. Aplikacja pozwala zdalnie (z daleka od motocykla) sprawdzić m.in. licznik przebiegu (ODD, TRIP), poziom paliwa, historię spalania, ostatnie miejsce zaparkowania czy trasę przejazdu.
- Na ekranie TFT wyświetlane są także dane dotyczące jazdy i motocykla: chwilowe i średnie zużycie paliwa, temperatura otoczenia, pozycja biegu, liczniki podróży, przypomnienia o przeglądach, status systemów kontroli trakcji i trybów jazdy, a także pełne wskaźniki prędkości i obrotów silnika.
- Port USB-C (5V/3A) umożliwia ładowanie urządzeń elektronicznych, a jego ergonomiczne umiejscowienie zapewnia wygodne wyprowadzenie przewodu zasilającego.
- Wyświetlacz TFT pełni również funkcję centralnego interfejsu dla systemów elektronicznych motocykla: trybów SDMS, ustawień kontroli trakcji (TCS) oraz statusu quickshiftera. Wszystkie funkcje można łatwo regulować dzięki intuicyjnego przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy.
Stylistyka i Design
- SV-7GX ma śmiałą, dopracowaną i sportową stylistykę. Linia motocykla łączy ostre, dynamiczne linie typowe dla jednośladów sportowych z wysoką sylwetką maszyny typu crossover.
- Dwie charakterystyczne linie nadwozia definiują jego „atletyczną” formę – górna linia biegnie od zbiornika paliwa do przedniej owiewki, podkreślając wysokość i siłę, natomiast dolna linia nawiązuje do kształtu kratownicowej ramy, wprowadzając wizualną równowagę oraz nadając lekkości całej konstrukcji.
- Dynamiczna przednia owiewka, inspirowana rozwiązaniami z modelu GSX-S1000GX, wyróżnia się ostrzejszym, wysuniętym przodem z kompaktowymi reflektorami LED oraz podwójnymi światłami pozycyjnymi LED (w kształcie „oczu”). Nadają one motocyklowi zdecydowanego, sportowego charakteru.
- Precyzyjne detale górnej części owiewki kontrastują z „warstwowym” układem dolnych elementów – konstrukcja jest elegancka i zarazem finezyjna w sensie technicznym.
- Półmatowa rama kratownicowa, smukłe siedzisko oraz wyraźne panele boczne podkreślają kompaktowe proporcje motocykla i łatwość jego prowadzenia.
- Aerodynamicznie uformowana pół-owiewka (opracowana w tunelu aerodynamicznym) oraz zintegrowane tylne uchwyty pasażera łączą w sobie ochronę przed wiatrem, komfort oraz praktyczność.
Specyfikacja techniczna Suzuki SV-7GX
Wymiary i masa:
- Długość całkowita: 2160 mm
- Szerokość całkowita: 910 mm
- Wysokość całkowita: 1295 mm
- Rozstaw osi: 1445 mm
- Prześwit: 135 mm
- Wysokość siedzenia: 795 mm
- Masa gotowa do jazdy: 211 kg
Silnik:
- Typ: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
- Średnica × skok tłoka: 81 mm × 62,6 mm
- Pojemność: 645 cmł
- Stopień sprężania: 11,2:1
- Układ paliwowy: wtrysk paliwa
- Rozruch: elektryczny
- Smarowanie: sucha miska olejowa
Napęd:
- Skrzynia biegów: 6-stopniowa
- Przełożenie główne: 2.088 (71/34)
- Przełożenie końcowe: 3.066 (46/15)
Zawieszenie:
- Przód: teleskopy, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe
- Tył: typu link, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe, regulacja napięcia sprężyny
Geometria:
- Kąt główki ramy / wyprzedzenie: 25° / 106 mm
Hamulce:
- Przód: podwójne tarcze
- Tył: tarczowe (pojedyncza)
Opony:
- Przód: 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
- Tył: 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowa
Układ zapłonowy:
- elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemności:
- Zbiornik paliwa: 17,4 l
- Olej silnikowy: 3,0 l
Osiągi:
- Maksymalna moc: 54 kW / 8500 rpm
- Maksymalny moment obrotowy: 64 Nm / 6,800 rpm
- Zużycie paliwa (WMTC): 23,8 km/l (4,2 l/100 km)
- Emisja CO₂: 97 g/km

10 godzin temu














