Suzuki Hayabusa 2025 (Power Pack) – czy Hayka wciąż ma wszystko w… zadupku?! [FILM, TEST, opinia, zdjęcia, Operacja Lato]

4 godzin temu

Suzuki Hayabusa była już testowana wielokrotnie, także przez Motogen. A więc w dzisiejszym filmie postaram się odpowiedzieć na pytanie, co Hayabusa tak naprawdę ma głeboko w d… w zadupku.

Hayabusa jest z nami od ponad ćwierćwiecza i od samego początku wyróżniała się swoim charakterystycznym garbem z tyłu. Zawsze zastanawiałem się, co się w nim ukrywa. Czy to dodatkowa przestrzeń bagażowa? A może dusze motocykli, które pokonała w wyścigach na ćwierć mili? Może to wiedza dostępna tylko dla członków klubu Hayabusa z dziesięcioletnim stażem? A może ten tylny garb jest jak walizka z „Pulp Fiction”?

Ale tak już na poważnie – Hayabusa musi mieć wszystko gdzieś, skoro jest z nami już 26. sezon i wciąż trzyma się dobrze. Mamy Tydzień Suzuki w Operacji Lato, więc postanowiłem sprawdzić, co dokładnie Hayabusa ma tak głęboko w tyle?

Hayabusa – co naprawdę ma głęboko w …? [FILM, opinia, wrażenia]

Film obejrzycie także bezpośrednio na YT.

Styl Hayabusa, czyli legenda na dwóch kołach

Hayabusa ma w d… zadupku zmiany stylu. Hayabusa to Hayabusa. Ludzie podchodzą pytać, czy to ona. Tak, to ona. Tak, rozpędza się do 300 km/h. Co z tego, iż jest już w trzeciej generacji. Co z tego, iż ma nowe, modne malowanie w satynowo-oliwkowy kolor. Linia stylistyczna Hayabusy pozostaje niezmiennie podobna do pikującego Sokoła Wędrownego i rozpozna ją każdy, zawsze, wszędzie.

Suzuki Hayabusa 2025 Power Pack – zdjęcia od Tomaziego!

Reszta tekstu pod zdjęciami.

Fot. Tomazi.pl

Poważne ograniczenia, a moc Hayabusy

Hayka kilka robi sobie z poważnych ograniczeń. To wciąż rzędowa czwórka o pojemności 1,3 litra, która generuje kosmiczne 190 KM i 150 Nm. Kiedyś mierzyliśmy ją na hamowni i w większości zakresu obrotów ma wyższe osiągi, niż poprzednia generacja.

Ciche wydechy i pakiet Power dla Suzuki Hayabusa

Hayka, a w zasadzie właściciel Hayki powinien mieć w zadupku starndardowe wydechy. Wprawdzie za zestaw Power Pack musisz dopłacić 12 500 zł, ale wtedy dostajesz tytanowo-karbonowe końcówki Akrapovic. Nie tylko świetnie wyglądają, ale odpowiednio brzmią! Poza tym, w pakiecie Power jest też garbata nakładka i antypoślizgowa kanapa z przeszyciami.

Poważne zmiany?! Nie w Hayabusie

Hayabusa ma w d… zadupku poważne zmiany. Na rok 2025 poczyniono minimalne modyfikacje niezbędne dla normy Euro5+, które nie miały wpływu na osiągi lub wagę. Poza tym pojawiło się kilka drobnostek. Nowe malowanie oraz odpowiedź na to, czego potrzebowaliście Wy: Launch Control z lepszym zarządzaniem obrotami oraz Tempomat, który się nie wyłącza przy zmianie biegów. Po prostu. Aha, no i tempomat działa aż do 200 km/h.

Wielkie wyświetlacze TFT i kokpit Hayabusy

Hayabusa ma w d… zadupku wielkie, kolorowe tablety. Jak na samym początku, tak samo i teraz widok na kokpit Hayabusy jest nie do podrobienia. Istotą Hayki są ogromne, analogowe zegary. Okej, pośrodku pojawił się mały, kolorowy ekran, który jest niezbędny aby obsłużyć nowoczesne systemy. Ale wciąż nie ma na świecie wiele przyjemniejszych rzeczy, niż widok wskazówki prędkościomierza, która wykonuje obrót o prawie 360 stopni do prędkości maksymalnej…

Poprawność polityczna i Launch Control w Hayabusie

Hayabusa ma w d… zadupku poprawność polityczną. W dobie dbania o bezpieczeństwo, Haya ma Launch Control pod kciukiem. System możesz aktywować w dowolnym momencie, bez żadnych tajnych kombinacji przycisków ani bez ukrytych trybów. Włączasz, odkręcasz, znikasz.

Konkurencja, której nie ma dla Hayabusy

Hayabusa ma konkurencję głęboko w… tyle. Przed Hayką to Honda Blackbird była najszybsza, jednak została pokonana, a teraz Blackbirda nie ma. W ogóle nie ma niczego, co może być bezpośrednią konkurencją dla Hayki. No może Kawasaki Ninja H2 SX, ale to trochę co innego. Reszta producentów poszła w szybkie motocykle podwyższone, jak BMW M 1000 XR, czy Multistrada Pikes Peak. Nie ma nic takiego, jak Hayka. Może dlatego wierni fani Haybausy mówią, iż gdy pojeździsz Hayką, zostaniesz z Hayką na zawsze.

Zmiana trendów, a charakter Hayabusy

Wiesz gdzie Hayabusa ma dopasowywanie się do trendów? W zadupku. Dziś najpopularniejszym segmentem są motocykle przygodowe, adventure. A jaki charakter ma Hayabusa? Dokładnie taki sam, jak 26 lat temu. Jest sportowo turystycznym pociskiem, lokomotywą dalekiego zasięgu, o niskiej i przykurczonej pozycji, która po pierwsze staje się wygodna dopiero jak lecisz szybko, a która po drugie jest nie do pomyślenia ani dla Raffa, ani dla innych fanów adventure’ów.

Ograniczenia prędkości dla Suzuki Hayabusa

Hayabusa ma w tyle ograniczenia prędkości. Hayabusa źle czuje się w mieście i podczas ciasnych manewrów. Może ma klaustrofobię. Ten motocykl jest stworzony do połykania tras interkontynentalnych oraz szybkich, długich zakrętów. Wrażenie niezwykłej stabilności połączonej z precyzją prowadzenia jest niepowtarzalne.

Zwinne motocykle? Hayabusa waży 264 kg z paliwem

Hayabusa ma w d… zadupku zwinne motocykle. Haya waży 264 kg z paliwem. To nie jest lekki motocykl. Ale za sprawą niskiej kanapy – 800 mm – i niskiego środka ciężkości, panowanie nad nią w ciasnych, miejskich korkach przychodzi zaskakująco łatwo. Dzięki temu Hayabusa potrafi napędzić stracha lekkim nakedom, gdy nagle pojawia się w lusterku wstecznym…

Tory wyścigowe dla Hayabusy?

Hayabusa ma w poważaniu tory wyścigowe. Hayabusa nie jest motocyklem torowym i na pewno nie nadaje się na małe i ciasne obiekty. Oczywiście, da się nią jeździć po torze, sam próbowałem, ale po co?

Przewody hamulcowe w stalowym oplocie…

Niestety Hayabusa wciąż ma w d… w zadupku dobre przewody hamulcowe. A nie powinna. Szkoda!

Na pokładzie są potężne zaciski Brembo Stylema. Jest pompa hamulcowa radialna (choć bezmarkowa). Jest zaawansowana elektronika wspomagająca hamowanie. A to wszystko obsługują przewody hamulcowe gumowe. Japońscy inżynierowie wciąż nie dorośli do tego, aby stosować stalowe przewody! I niestety to czuć. Po kilku mocnych hamowaniach, choćby w mieście, czuć iż klamka zaczyna wpadać głębiej, bo przewody puchną. Na autostradzie jest trochę lepiej (wiatr pewnie dostatecznie chłodzi płyn), ale tendencja do puchnięcia i tak pozostaje. Szkoda, bo przy tak ciężkim i mocnym motocyklu, przydałyby się lepsze hamulce. A przecież zmiana na przewody w oplocie nie byłaby nadmiernym wydatkiem dla fabryki…

Opór powietrza w Hayabusie

Hayka ma głęboko w zadupku opory powietrza. Nie chodzi tylko o aerodynamikę owiewek. Nie chodzi tylko o to, iż w wyprostowanej pozycji kierowca jest chroniony od wiatru w-sam-raz, a w schowanej pozycji przy 300km/h sprawa ociera się o opary absurdu. Chodzi też o małe detale, tak jak wycięcia w klamkach hamulca i sprzęgła, aby opór powietrza nie wciskał ich bez powodu.

Komfort jazdy na Hayabusie

Hayabusa ma głęboko w zadupku konwencjonalny komfort jazdy. Hayabusę ciężko nazwać komfortowym motocyklem. Mocno zgięte kolana, zauważalnie pochylony tułów, leżąca pozycja, znacząco obciążone nadgarstki. Na co dzień nie nazwiesz tego zaletami, a na pewno nie w mieście. No chyba, iż wybierzesz się w trasę. Wtedy sokół wędrowny NAPRAWDĘ rozwija skrzydła.

Dopiero przy wysokich prędkościach okazuje się, iż osobliwe połączenie sportowej pozycji i aerodynamicznych owiewek ma głęboki sens. Wtedy odkrywasz, iż kanapa jest bajecznie długa i możesz rozsiąść się jak król. Wtedy dopiero jedziesz w komforcie. Wtedy dopiero orientujesz się, dlaczego Hayabusa ma tylu fanów na całym świecie.

Czy Hayabusa jest zgryźliwym dziadem, który ma wszystko w …?

Czy w obliczu tego wszystkiego, co Hayabusa ma głęboko w zadupku, należy odnieść wrażenie, iż jest to motocykl przestarzały i niepasujący do dzisiejszych standardów? W żadnym razie! Po pierwsze, Haya jest całkiem nowoczesna, wraz ze swoim bogatym zestawem systemów elektronicznych, które zostały dopasowane tak, aby pomagać, a nie przeszkadzać. Po drugie, to jak pokazują wyniki sprzedaży, Hayabusa cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Cena Hayki 2025 zaczyna się od 89 900 zł, a z Power Pack to 102 400 zł.

Być może więc należy odnieść wrażenie, iż Hayabusa jest trochę tetrykiem; trochę zgorzkniałym grzybem, który ma alergię na nowe pokolenie; trochę jak Walt Kowalski grany przez Clinta Eastwooda w Gran Torino? Nie wiem. Być może tak. Ale niewątpliwie taktyka „mieć wszystko w dupie” wychodzi Hayabusie na dobre.

Co NAPRAWDĘ jest w garbatym zadupku Hayabusy?

A właśnie! Co w końcu ukrywa się w garbatym zadupku Hayabusy? Tego dowiecie się z filmu. (I mam nadzieję, iż oglądaliście „Pulp Fiction”.)

Operacja Lato 2025: o co chodzi? Spotkania, konkurs, plan…

Materiał powstał w czasie Operacji Lato. Edycja 2025 ma aż 6 tygodni marek (o czym piszemy szerzej w artykule). Każdego tygodnia przetestujemy dla Was przynajmniej 3 motocykle, a czasem też trafi się czwarty jednoślad albo samochód. Testy i wiele innych publikacji znajdziecie na portalu Motogen.pl, ale także na fanpage motogen.pl na FB oraz na profilach

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Konkurs! Po raz kolejny w ramach konkursu #OperacjaLato @Motogen.pl mamy dla Was pakiet cennych nagród! Wystarczy zrobić ciekawe zdjęcie/video o temacie letnio-motocyklowym, wrzucić je na swoje sociale (dowolnie: faceook, instagram, youtube i/lub tiktok) oznaczyć #OperacjaLato oraz @motogen.pl, a zgarnąć można nagrodę główną – kask Schuberth Concept! Pozostałe nagrody też są ciekawe: voucher 700 zł na zakup odzieży Ixon w sklepie Inter Motors, klocki hamulcowe TRW, wodoodporne plecaki z chemią Motul, sesja foto z Tomazim, zestaw gadżetów Exide, czy zestaw gadżetów Motogen!

Spotkania! To chyba nasza ulubiona część Operacji Lato – w każdy czwartek o 19:00 spotykamy się z Wami na błoniach Stadionu Narodowego. Przyjeżdżajcie wszystkimi motocyklami – marka i pojemność nie ma znaczenia, bo najważniejszy jest świetny klimat i pogaduszki i motocyklach. Czasem skoczymy gdzieś na kawę, a czasem będzie coś do zgarnięcia w mini konkursach na spotkaniach. Aby dowiedzieć się dokładnie co, gdzie i kiedy śledźcie stories na FB/IG oraz wydarzenia na facebooku Motogen!

Harmonogram Operacji Lato 2024:

  • 30.06–06.07 – Harley-Davidson
  • 07.07–13.07 – Yamaha
  • 14.07–20.07 – BMW
  • 21.07–27.07 – Triumph
  • 28.07–03.08 – Kawasaki
  • 04.08–10.08 – Suzuki

Operacja Lato może się odbyć dzięki partnerom

Operacja Lato organizowana jest przez Motogen.pl dla Was, ale nie mogłaby się odbyć, i nie byłoby spotów, i nie byłoby nagród w konkursie, gdyby nie dołączyło do nas wiele firm uwielbiających motocykle. Są to firmy:
Schuberth,
Exide,
Motul,
TRW,
Ixon.

Bądźcie na bieżąco i już teraz dodajcie do obserwowanych fanpage motogen.pl na FB oraz profile na

oraz Tiktoku, a także na YouTube. Śledźcie wpisy, relacje, shorty i stories!

Idź do oryginalnego materiału