Suzuki Across, czyli Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w przebraniu

profiauto.pl 4 lat temu

Suzuki rozszerza swoją ofertę o SUV-a Across, który jest hybrydą typu plug-in. To w zasadzie Toyota RAV4 Plug-in Hybrid z innym frontem i ledwo zauważalnymi, mniejszymi zmianami stylistycznymi.

Suzuki Across można by zestawić z Toyotą RAV4 z adnotacją: znajdź 10 szczegółów, którymi różnią się te dwa obrazki

A tak wygląda Toyota RAV4:

To dlatego, iż SUV jest owocem współpracy, jaką Japończycy z Suzuki zainicjowali z Japończykami z Toyoty w ubiegłym roku. W jej ramach koncerny mają wymieniać się technologiami i dzielić platformami.

Tak naprawdę najwięcej rozbieżności jest z przodu. Suzuki ma większą kratkę i węższe reflektory LED i dzięki temu wygląda atrakcyjniej od Toyoty. Z profilu znalezienie różnic jest już trudniejsze, podobnie jak z tyłu.

Napęd znany z hybrydowej RAV4

Suzuki Across bazuje na hybrydowym układzie plug in, na który składa się 2,5-litrowa jednostka benzynowa, wspierana przez dwa silniki elektryczne, po jednym na oś oraz zamontowany w podłodze akumulator o pojemności 18,1 kWh. 4-cylindrowy silnik spalinowy generuje 175 KM, a silniki elektryczne zapewniają odpowiednio 182 i 55 KM. Łączna moc układu pozostaje nieznana, ale w Toyocie wynosi 306 KM.

Suzuki obiecuje, iż na samym prądzie pokonamy aż 75 kilometrów, dla porównania zasięg RAV4 Plug-in Hybrid szacuje się na 65 kilometrów według WLTP. Maksymalna prędkość nie przekracza 180 km/h.

W zależności od warunków system zaawansowanego napędu 4×4 może rozdzielać moment obrotowy pomiędzy osiami w stosunku do 100% na przód lub 80% na tył. O odpowiednią przyczepność na śliskiej nawierzchni zadba Tryb Trail, który blokuje koło bez przyczepności i napędza drugie.

Wnętrze pozostaje niemal niezmienione w stosunku do RAV4

Z tą różnicą, iż kierownica ma logo Suzuki. System multimedialny wykorzystuje 9-calowy ekran dotykowy i obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Bagażnik ma tę samą pojemność, co RAV4 (490 l).

Wśród systemów bezpieczeństwa znajdziemy adaptacyjny tempomat, asystenta utrzymania na pasie ruchu, czujniki martwego pola, czy system ostrzegający o ruchu poprzecznym.

Na popularność SUV-a niewątpliwy wpływ będzie miała cena. Oferowane w 6 kolorach nadwozia Suzuki Across trafi do sprzedaży na jesieni tego roku.

Źródło: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału