SUV z polskiej fabryki to tutaj niekwestionowany władca segmentu. Za 95 tys. zł można go zabierać od ręki

1 godzina temu

SUV produkowany w Polsce totalnie zawrócił głowę Włochom. Chodzi o montowanego w Tychach Jeepa Avengera, który jest najpopularniejszym crossoverem w Italii. Po udanym wrześniu jest o krok od zostania wiceliderem całego rynku. To maksimum co można tam osiągnąć, bo wiadomo, iż we Włoszech cały ranking może wygrać wyłącznie tani Fiat.

Włoski rynek samochodowy należy do jednych z największych na Starym Kontynencie. Z ostatnich danych UNRAE wiemy, iż od stycznia do września 2025 r. zarejestrowano tam 1 167 437 nowych aut. To o 2,9 proc. mniej niż po trzech kwartałach 2024 r. Jednak aż o 20,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie przed pandemią (2019 r.). Tylko we wrześniu dopisano do bazy 126 679 nowych samochodów, czyli o 4,1 proc. więcej niż w tym samym miesiącu rok temu.

SUV z Polski bestsellerowym crossoverem

We Włoszech nic nie sprzedaje się lepiej niż Fiat Panda. Jego skumulowany wynik po 9 miesiącach to już 81 957 rejestracji. Z pozoru 7 proc. udziału w rynku może nie robić wrażenia, ale druga Dacia Sandero ma tych rejestracji „ledwie” 38 644 szt. Za moment może ją przegonić „nasz” Jeep Avenger (38 258 szt.), który w tym roku sprzedaje się o 27 proc. lepiej. Co ciekawe, w naszym kraju nie jest tak doceniany. choćby mimo ceny od 95 tys. zł i dostępności od ręki.

Jeep Avenger 4xe. // fot. materiały prasowe

Trudno oczekiwać zmian składu podium, bo czwarty Citroen C3 ma na tym etapie 30 791 rejestracji. Jego uwagę skupia raczej goniąca Dacia Duster (28 480 szt.), która wypchnęła z Top 5 Toyotę Yaris Cross (26 862 szt.). Hitem we Włoszech jest także Peugeot 208 (26 481 szt.), która ma minimalny zapas nad rywalem z segmentu B, Toyotą Yaris (26 145 szt.). Czołową dziesiątkę w Italii kompletują SUV – MG ZS (22 982 szt.) oraz hatchback – Renault Clio (21 964 szt.).

Fiat odrabia, ale wciąż idzie gorzej niż w zeszłym roku

Liderem włoskiego rynku motoryzacyjnego jest oczywiście Fiat (112 131 szt.). Tegoroczna sprzedaż krajowego producenta we wrześniu poprawiła się o 35,8 proc. Jednak po trzech kwartałach wynik jest wciąż na minusie (-6,3 proc.). Podium we Włoszech tworzą jeszcze Toyota (90 339 szt.) i Volkswagen (84 809 szt.). Mimo wysokich pozycji dwóch modeli, perspektyw na podium wciąż nie ma Dacia (75 567 szt.).

Fiat Panda. // fot. materiały prasowe

W boju o Top 5 Peugeot (62 155 szt.) lekko odjechał Renault (57 259 szt.). W segmencie premium rządzi tam BMW (55 321 szt.) przed Audi (52 213 szt.). Sukces Avengera pozwala Jeepowi (50 268 szt.) na obecność w Top 10, ale sprzedaż marki i tak spadła o 5,7 proc. Z podobnym problemem boryka się tam zamykający dziesiątkę Ford (49 951 szt.).

Idź do oryginalnego materiału