SUV produkowany przez Polaków rewelacją w Europie. To jedna z najlepszych premier rynkowych, pokonująca choćby chińskie alternatywy

1 godzina temu

Polacy nie robią fuszerki. Takie wnioski płyną z wyników sprzedaży nowych samochodów osobowych, które mają krótki staż na rynku. SUV montowany w Tychach, czyli Fiat 600 jest jedną z najlepiej sprzedających się niedawnych premier rynkowych w Europie.

To, jak w Europie radzą sobie względnie młode modele na rynku, sprawdzili analitycy JATO Dynamics. Badaniem marcowych rejestracji objęto 28 głównych rynków europejskich (25 z UE + Wielka Brytania, Norwegia, Szwajcaria). Nie powinno być dla nikogo zaskoczeniem, iż świetną sprzedaż notuje sporo chińskich modeli. Względem marca 2024 r. ich rejestracje urosły o 121 proc. do 74 210 szt. Jednak modele europejskich producentów też radzą sobie świetnie.

MG3 Hybrid+. // fot. materiały prasowe

SUV z tyskiej fabryki hitem w Europie, ale nie w Polsce

W marcu 2025 r. europejskim liderem wśród rynkowych świeżaków było MG3. Chiński hatchback segmentu B oferowany w benzynie i hybrydzie uzyskał prawie 9,8 tys. rejestracji w Europie. kilka gorszy rezultat uzyskało Renault Symbioz, bo 9 330 szt. Polacy mogą być dumni, bo na trzeciej pozycji uplasował się Fiat 600. SUV produkowany w fabryce w Tychach (także jako Abarth) w poprzednim miesiącu miał 8 tys. rejestracji.

Fiat 600 Hybrid. // fot. materiały prasowe

To dobra wiadomość dla polskiej fabryki. Samochody składane w tyskiej fabryce koncernu Stellantis mają dobrą reputację. Co jednak ciekawe, europejskie sukcesy nie przekładają się specjalnie na polski rynek. Fiat 600 nie jest widywany wysoko w rankingach rejestracji naszego podwórka. Nie jest też przesadnie drogi, bo ceny zaczynają się od 109 900 zł. Jednak na stanach dealerskich pełno jest egzemplarzy z rocznika 2024, a miękką hybrydę kupimy na przecenie za choćby 85 860 zł.

Które świeżaki jeszcze imponowały w marcu?

Wysokie wartości w marcu notowały też młode elektryki, bo czwarte miejsce zajął Volkswagen ID.7 (7 438 szt.). Tuż za „elektrycznym Passatem” uplasowała się Kia EV3 (7 173 szt.). Marcowym hitem była też spalinowa wersja chińskiego SUV-a Jaecoo 7 (7 tys. szt.). Na takim samym poziomie w zeszłym miesiącu sprzedawało się w Europie elektryczne Renault 5 E-Tech (6 996 szt.). JATO odnotowuje, iż z 7 144 rejestracji chińskiego BYD, aż 6,5 tys. należało do hybryd plug-in, czyli BYD Seal U DM-i.

Jaecoo 7. // fot. materiały prasowe
Idź do oryginalnego materiału