SUV Mercedesa o mocy 544 KM. Nowe AMG wjeżdża z rozmachem

2 miesięcy temu
Zdjęcie: Mercedes-AMG GLE 53 HYBRID 4MATIC+ Źródło: Mercedes-Benz


Nowy Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+: już na polskim rynku, w dwu wersjach, jako SUV i SUV coupé. Prestiżowy model ma aż 544 KM.


Mercedes-AMG uzupełnia swoje portfolio o dwie hybrydy plug-in, które łączą wysokie osiągi z wszechstronnością na co dzień oraz dużym zasięgiem w trybie elektrycznym – to nowy Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+, dostępny jako SUV oraz Coupé.


Podstawą sportowych wrażeń z jazdy jest rzędowy, sześciocylindrowy silnik turbo o pojemności 3,0 l. Na potrzeby zastosowania w hybrydzie plug-in jednostka znana już z GLE została ponownie gruntownie zmodyfikowana – w tej chwili wytwarza moc 330 kW (449 KM), o 10 kW (14 KM) wyższą niż wcześniej. Zakres modyfikacji obejmuje zmiany w oprogramowaniu oraz zastosowanie dodatkowej chłodnicy. W wariancie hybrydowym można pominąć dodatkową elektryczną sprężarkę, ponieważ jej zadania, takie jak dodatkowe doładowanie, przejmuje silnik elektryczny.


Rzędowy, sześciocylindrowy silnik współpracuje z jednostką elektryczną z magnesami trwałymi o mocy 100 kW (136 KM), akumulatorem trakcyjnym o pojemności 31,2 kWh brutto (24,1 kWh netto) i w pełni zmiennym napędem na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+. Maksymalny moment obrotowy motoru elektrycznego, wynoszący 480 Nm, jest dostępny niemal od zerowych obrotów.


Moc systemowa 400 kW (544 KM) i systemowy moment obrotowy 750 Nm zapewniają osiągi: przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 4,7 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h, a w trybie elektrycznym – do 140 km/h. Przy zasięgu w trybie elektrycznym wynoszącym 80-86 km (SUV) i 82-87 km (Coupé) – dane dla cyklu mieszanego WLTP – większość codziennych dystansów można pokonywać bez potrzeby angażowania silnika spalinowego. Na pokładzie znajduje się ładowarka prądu przemiennego (AC) o mocy 11 kW. Dodatkowo, na życzenie, dostępna jest szybka ładowarka prądu stałego (DC) o mocy 60 kW. Dzięki temu akumulator można naładować od 10 do 80 proc. w ciągu 20 minut.


Przeprojektowany wygląd i specyficzne dla hybryd wzornictwo


Najnowszą hybrydę plug-in można rozpoznać po specyficznych elementach stylistycznych na zewnątrz i wewnątrz. Dolna przednia osłona zapewnia dopływ powietrza do dodatkowej chłodnicy, a na zelektryfikowany napęd wskazują emblematy na błotnikach. GLE 53 Hybrid 4MATIC+ jest standardowo wyposażony w 21-calowe felgi z lekkiego stopu. Układ hamulcowy AMG obejmuje wewnętrznie wentylowane tarcze o wymiarach 400 x 38 mm na przedniej osi, z sześciotłoczkowymi zaciskami stałymi, oraz 370 x 32 mm na tylnej osi, z jednotłoczkowymi zaciskami pływającymi.


We wnętrzu dominuje panoramiczny wyświetlacz z ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, obejmujący widoki i funkcje zarezerwowane dla hybryd, takie jak menu ładowania oraz wskazania, które dostarczają informacji m.in. o stanie naładowania i temperaturze wysokonapięciowego akumulatora, a także o zasięgu w trybie elektrycznym.


Wzbogacone wyposażenie standardowe


Specyfikacja nowego Mercedesa-AMG 53 Hybrid 4MATIC+ bazuje na logice oferty serii AMG GLE 53. Seryjne wyposażenie SUV-a obejmuje m.in.: elektrycznie otwierany panoramiczny dach, podgrzewane przednie siedzenia, adaptacyjnego asystenta świateł drogowych oraz integrację ze telefonem. Ponadto w standardzie dostępne są: aktywny układ wydechowy AMG Performance, nagłośnienie Burmester, pakiet pamięci, pilot parkowania 360 stopni, pakiet Keyless Go oraz asystent martwego pola. Zestaw ten uzupełnia najnowsza generacja kierownicy AMG Performance z przyciskami, które łączą wyświetlacze z obsługą, pozwalając sterować ważnymi funkcjami i wszystkimi programami jazdy bez konieczności odrywania rąk od wieńca. Obręcz kierownicy opcjonalnie występuje z funkcją podgrzewania. Na życzenie jest też dostępna z wykończeniem z włókna węglowego.


Bogatsze jest seryjne wyposażenie wariantu nadwoziowego Coupé, które obejmuje klimatyzowane przednie siedzenia, funkcję rozszerzonej rzeczywistości dla systemu MBUX oraz reflektory Multibeam LED.


Galeria: Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid 4MATIC+
Idź do oryginalnego materiału