Submarka Audi w ekspersowym tempie przygotowała E7X. SUV błyszczący designem i osiągami zmiecie rywali w Europie

1 godzina temu

SAIC i Audi rozgrzały chińską publiczność SUV-em o wysokich osiągach. Koncepcyjny model był zapowiedzią ekstra mieszanki sportowej estetyki z praktycznością klasy premium. Teraz E7X jest już gotowy do produkcji.

Z tego artykułu dowiesz się:
Toggle
  • Audi w imponującym tempie przechodzi od konceptu do gotowego AUDI E7X
  • Ponad pięciometrowy SUV E7X błyszczy designem i osiągami

Audi w imponującym tempie przechodzi od konceptu do gotowego AUDI E7X

Chińskie AUDI bez czterech pierścieni to owoc współpracy z chińskim gigantem SAIC. Powstała ponad rok temu nowa submarka zaczęła od koncepcyjnego AUDI E, które zapowiadało rychłe nadejście produkcyjnego modelu E5 Sportback.

Samochód był jedną z najgorętszych premier targów motoryzacyjnych w Szanghaju. Futurystyczny projekt nadwozia z powiększoną, pierścieniową grupą świateł LED, jest bardzo rozpoznawalny i robi wrażenie. Dziedziczy geny marki z Ingolstadt swoim eleganckim i dynamicznym stylem nadwozia typu fastback. Niestety to model zorientowany na potrzeby wymagających klientów w Chinach i tylko tam oferowany. Zupełnie inaczej może być z niedawno zaprezentowanym pierwszym SUV-em nowej submarki Audi w Chinach.

Koncepcyjny SUV, który z roboczą nazwą E SUV pojawił się na salonie samochodowym w Kantonie, zrobił spore zamieszanie. Drugi z zapowiadanych trzech modeli marki ma wersję produkcyjną i wiemy, iż nazywa się E7X. Podobnie jak E5 Sportback zachowuje wiele z wersji koncepcyjnej. Wiemy to, bo pojazd zakończył procedurę aplikacyjną w Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych.

Oficjalną premierę zaplanowano podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Pekinie w 2026 roku. Na ulice Chin E7X trafi zaś w pierwszej połowie 2026 roku. Plotki mówią, iż ten imponujący osiągami elektryczny SUV może też trafić do Europy. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla europejskich konkurentów?

AUDI E7X gotowe do produkcji MY2026

Ponad pięciometrowy SUV E7X błyszczy designem i osiągami

Wersja produkcyjna E7X pod względem stylistyki jest mocno zakorzeniona jest w DNA designu marki AUDI. Czerpie inspirację z języka stylistycznego E5 Sportback ze swoimi charakterystycznymi pierścieniowymi reflektorami i zamkniętą osłoną chłodnicy.

Pionowo ułożone cyfrowe reflektory matrycowe LED oferują wysoką rozdzielczość projekcji i możliwości komunikacji, umożliwiając intuicyjną interakcję z otoczeniem. Tył samochodu również wyróżnia się pierścieniowymi światłami tylnymi, wizualnie nawiązującymi do przodu pojazdu. jeżeli chodzi o wymiary, to elektryczny E7X ma 5049 mm długości, 1997 mm szerokości i 1710 mm wysokości. Rozstaw osi SUV-a wynosi zaś 3060 mm. Pojazd trafi do katalogu w dwóch wersjach: z napędem na dwa koła lub napędem na cztery koła quattro.

Pierwsza wersja posiada silnik o mocy maksymalnej 300 kW (402 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm. Druga posiada silniki z przodu i z tyłu w efekcie E7X w tej wersji wygeneruje moc maksymalną 787 KM (800 Nm). Oba silniki pochodzą od spółki zależnej SAIC, Huayu Automotive. Lidar na dachu to jasny komunikat, iż mamy do czynienia z SUV-em o doskonałych osiągach i z systemami wspomagania jazdy autonomicznej. To ekstra mieszanka sportowej estetyki z praktycznością klasy premium. Wyraziste linie nadwozia nowego samochodu sprawiają, iż emanuje silną prezencją i byłoby sensacją, gdyby trafił na Stary Kontynent.

Według informacji zdobytych przez CarNewsChina jest więcej niż bardzo prawdopodobne, iż nowy model submarki Audi w Chinach wyjedzie z Chin podbijać zagraniczne rynki. W tym europejski, bo jak ujawniono, Volkswagen złożył wniosek o rejestrację znaku towarowego E7X w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej 2 grudnia 2025 r.

AUDI E7X gotowe do produkcji
Idź do oryginalnego materiału