Piąta generacja legendarnego Subaru WRX z napędem na 4 koła debiutuje z nowym wyglądem, platformą i silnikiem. Niestety, w Polsce raczej jej nie zobaczymy.
Subaru WRX – wygląd zewnętrzny może zaskakiwać
Najciekawiej Subaru WRX prezentuje się z przodu, gdzie sześciokątny grill uzupełniają nowe wąskie światła LED w kształcie pazurów. Tył wypadł już gorzej – nie jest tak wyrazisty i przypomina nową Hondę Civic.
Pozostał wlot powietrza na masce, który optycznie poszerza sylwetkę całego auta. Duży spojler zastąpiono dyskretną lotką. Do mniej oczywistych nowości należą aluminiowe przednie błotniki, które odchudzają auto w sumie o 2,3 kg.
Subaru WRX ma się sprawdzać na szutrach i producent podkreślił ten fakt poprzez montaż osłon na nadkolach i listwach progowych. Choć pewnie te elementy nie wszystkim miłośnikom marki przypadną do gustu.
Subaru WRX bazuje na nowej płycie Subaru Globar Platform, która przynosi kilka usprawnień
Powstała przy udziale Toyoty i zapewnia 28% wzrost sztywności skrętnej nadwozia i aż 75% wzrost sztywności mocowania zawieszenia. Tylny stabilizator zamontowano do nadwozia, a nie jak wcześniej do ramy pomocniczej. Wyróżnikiem nowej generacji jest także obniżony środek ciężkości.
Pod maską pracuje 2,4-litrowy turbodoładowany bokser
Generuje 275 KM i 350 Nm maksymalnego momentu (w zakresie 2000 – 5200 obr./min). Poprzednia jednostka dysponowała 2-litrowym motorem o mocy 272 KM. Nowy silnik połączono z 6-biegową manualną skrzynią lub opcjonalną przekładnią CVT z symulowanymi biegami. O osiągach na razie nic nie wiadomo, ale z pewnością można spodziewać się świetnych adekwatności jezdnych charakterystycznych dla Subaru z symetrycznym napędem na cztery koła.
Subaru WRX będzie dostępne z pakietem wykończenia GT
Na wyposażeniu takiego modelu znajdziemy automatyczną przekładnię oraz aktywne stabilizatory z możliwością ponad 430 ustawień. W standardzie są fotele Recaro z elektryczną regulacją fotela kierowcy w ośmiu kierunkach, a także 18-calowe matowoszare felgi (bazowe mają 17 cali).
Wnętrze wyróżnia się nowym designem
Na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla pionowego 11,6-calowego ekranu multimediów z funkcją Apple CarPlay i Android Auto oraz łącznością Bluetooth. Producent nie zrezygnował na szczęście z analogowych zegarów. Lista dodatkowego wyposażenia obejmuje m.in. 11-głośnikowy system Harman Kardon.
Subaru WRX trafi do oferty dilerów w USA i Kanadzie od przyszłego roku. Europa prawdopodobnie będzie musiała obejść się smakiem.
Zdjęcia: motor1.com