Szósta generacja Subaru Forestera, który jest trzecim najlepiej sprzedającym się modelem tej marki w Europie, wchodzi na polski rynek. W najnowszym wcieleniu japońskie auto jest nieco większe, ma przeprojektowane nadwozie, a w kabinie zastosowano nowy wyświetlacz multimediów, z poziomu którego można obsługiwać większość funkcji pojazdu. Przede wszystkim jednak poprawiono prowadzenie samochodu.
W nowym modelu lepiej działa elektryczne wspomaganie kierownicy, które jest bardziej bezpośrednie, oraz nowa wersja systemu X-Mode. Pozwala on dostosować pracę układu napędowego do warunków jazdy, oferując 2 specjalne tryby jazdy (oprócz normalnego) – do jazdy po drogach żwirowych i pokrytych śniegiem, a także do pokonywania grząskiego śniegu lub błota.
Na razie auto oferowane będzie tylko w jednej wersji napędowej: dwulitrowy silnik benzynowy, generujący 136 KM i 182 Nm momentu obrotowego, wspomaga jednostka elektryczna (17 KM i 66 Nm), a cały układ współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT i zapewnia stały napęd na wszystkie koła.
Na razie nie podano podstawowej ceny samochodu, ale w topowej, najlepiej wyposażonej wersji Subaru Forester AD 2024 kosztuje 205 tys. zł brutto. Relację z pierwszych jazd tym modelem, które Subaru Import Polska zorganizowało na trasach Jury Krakowsko-Częstochowskiej i na Pustyni Siedleckiej opublikujemy w najnowszym wydaniu „Menadżera Floty”.
(TSz)