
Wzmacnianie wizerunku dzięki produktów wyższej jakości to dobra strategia, ale jeżeli cena rośnie, to trudno uzyskać adekwatny efekt. Francuzi postanowili więc skorygować oferty swoich popularnych modeli. Dzięki temu stylowy SUV Peugeota kosztuje teraz tyle, co przeciętnie wyposażony Volkswagen Polo.
Najdojrzalszy w klasie
Porównywanie tego modelu choćby do Opla Mokki byłoby lekkim nadużyciem. Teoretycznie, to ten sam segment, ale gołym okiem widać, iż te samochody liczą na inny target. Francuski model ma w sobie więcej elegancji, a przy tym oferuje lepsze tworzywa i staranniejsze spasowanie. Łatwo dostrzec, iż producent chce zbliżyć się do klasy premium.
Stylowy SUV Peugeota ma już spore doświadczenie rynkowe, ale pozostaje bardzo ciekawą propozycją. Jakiś czas temu przeszedł lifting, co zaowocowało zmodyfikowanym frontem z „potrójnymi kłami LED”, które przywodzą na myśl również model 508.
Peugeot 2008 Style – tył, fot. PeugeotTo oczywiście Peugeot 2008, czyli jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie. Jest przestronniejszy, niż Lexus LBX i dużo bardziej komfortowy, niż Yaris Cross. Do tej pory sporo kosztował, ale teraz można go kupić za rozsądne pieniądze.
Choć jest mniejszy, niż 3008, może być ciekawą propozycją dla rodziny 2+1, które nie potrzebują ogromnej kabiny. Ponadto, ma ekonomiczny charakter, dlatego jego użytkowanie nie jest kosztowne. Czas poznać go bliżej.
Stylowy SUV Peugeota oferuje trzy rodzaje napędu
W tej grupie pojazdów rzadko można liczyć na tak duże zróżnicowanie koncepcji napędowych. Peugeot uznał jednak, iż klienci powinni mieć odpowiedni wybór. Brak diesla akurat nie przeszkadza, bo klienci nie chcą takiej konstrukcji w miejskim aucie.
Podstawa ma doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. Inżynierowie poprawili osprzęt, dlatego rozrząd ma teraz łańcuch, a nie wadliwy pasek w kąpieli olejowej. Dzięki temu można liczyć na wyższy poziom trwałości. Stylowy SUV Peugeota w takiej wersji proponuje 100 koni mechanicznych i sześciobiegowy manual.
Peugeot 2008 Style – przód, fot. PeugeotModel 2008 ma także miękką hybrydę opartą na tej samej jednostce. Układ mHEV występuje w dwóch konfiguracjach: 110- oraz 145-konnej. W obu przypadkach przenoszeniem potencjału zajmuje się sześciobiegowa przekładnia automatyczna z dwoma sprzęgłami. Ten sam zestaw znajdziemy w 308.
Na szczycie gamy znajduje się elektryczny Peugeot 2008, który oddaje do dyspozycji 156 koni mechanicznych. Zintegrowano z nim akumulator trakcyjny o pojemności 54 kWh. Jak można się domyślać, to najdroższa propozycja z całej gamy.
Czy stylowy SUV Peugeota to dobra propozycja?
Za 101 300 zł można kupić naprawdę elegancki i nowoczesny samochód. Jak ujawnia konfigurator, wystarczy na podstawowy wariant silnikowy, co oznacza egzemplarz ze 100-konnym silnikiem benzynowym i skrzynią manualną o sześciu przełożeniach.
Peugeot 2008 Style – kokpit, fot. PeugeotDla porównania, stylowy SUV Peugeota kosztuje znacznie mniej, niż Jeep Avenger z identycznym napędem. Amerykański krewny jest jednak znacznie mniejszym autem, co przekłada się na przestronność i komfort jazdy. Wyposażenie Style, czyli bazowe obejmuje m.in.:
- reflektory LED
- wielofunkcyjną kierownicę
- tylne czujniki parkowania
- automatyczną klimatyzację
- podgrzewane fotele z przodu
- elektrycznie sterowane szyby w obu rzędach
- dotykowy ekran multimedialny
- 6 głośników
- elektrycznie składane i podgrzewane lusterka
Model 2008 to jedna z najciekawszych propozycji w swoim segmencie. Uwzględniając jakość, komfort jazdy i cenę, głównym jego rywalem jest Renault Captur. Warto poznać ten model bliżej, by sprawdzić, czy spełnia oczekiwania.
Źródło: NaMasce.pl

4 dni temu