Starcie tytanów: Skoda Kodiaq, Cupra Terramar i VW Tiguan – który SUV wybrać?

2 godzin temu
Rynek SUV-ów jest nasycony jak nigdy dotąd, a Grupa Volkswagen Polska ma w swojej ofercie kilku mocnych graczy, którzy walczą o uwagę klientów. Przyglądamy się trzem popularnym modelom: Skoda Kodiaq, Cupra Terramar oraz Volkswagen Tiguan. Każdy z nich ma swoje unikalne atuty.


Skoda Kodiaq – Lider przestronności gotowy na wyzwania terenowe


Nowa Skoda Kodiaq to propozycja dla tych, którzy szukają przede wszystkim przestronnego i rodzinnego SUV-a, który nie boi się zjechać z utartych szlaków.

Ten największy SUV od Skody imponuje nowoczesną i elegancką linią, z charakterystycznymi przetłoczeniami i efektownym, opcjonalnym lakierem metalizowanym "Złoty Bronx", który dodaje mu niepowtarzalnego stylu.

Kluczowe atuty Skody Kodiaq:


Absurdalna wręcz ilość miejsca: Zarówno dla pasażerów, jak i w bagażniku. Jest on tak wielki, iż bez problemu zmieści dodatkowy fotelik, choćby gdy już jest załadowany torbami, a pod podłogą kryje koło zapasowe – rzadkość w dzisiejszych autach.

Komfort i jakość premium: Wnętrze wykończone jest materiałami wysokiej jakości, z wygodnymi, mięsistymi skórzanymi fotelami, które flirtują z klasą premium. Duży, sprawnie działający dotykowy ekran i pozostawienie tradycyjnych pokręteł do klimatyzacji to plusy ergonomii.

Gotowość na przygodę: Kodiaq, jako największy SUV w portfolio Skody, z solidnym zawieszeniem i dostępnymi napędami, jest pozycjonowany jako najbardziej terenowy SUV w tym zestawieniu, gotowy sprostać rodzinnym wyprawom poza miasto. choćby 2-litrowy silnik diesla o mocy 150 KM okazuje się "totalnie wystarczający", zapewniając dynamikę przy realnym spalaniu w okolicach 6l / 100 km.

Nowoczesne technologie: Choć niektóre systemy bezpieczeństwa, jak awaryjne hamowanie, mogą być nadwrażliwe, ogólne wyposażenie jest na wysokim poziomie.


Cena testowanego egzemplarza z dodatkami wynosiła 239 150 zł.

Cupra Terramar – magnetyzujący design i sportowe emocje


Cupra Terramar to SUV dla tych, którzy pragną wyróżniać się na drodze. To "zadziorny projekt, który od razu rzuca się w oczy".

Design jest tu słowem-kluczem – od matowego koloru nadwozia Enceladus Grey (w wersji limitowanej), przez agresywną stylistykę, po 20-calowe felgi. To auto, które jest trochę jak "modny gadżet, który łapie spojrzenia".

Co wyróżnia Cuprę Terramar?


Najlepszy design: Charakterystyczna, sportowa stylistyka Cupry, z miedzianymi wstawkami we wnętrzu i oryginalnym tunelem środkowym, sprawia, iż Terramar jest najbardziej wyrazistym stylistycznie SUV-em w tym gronie. Jak pisze Łukasz Grzegorczyk: "trudno znaleźć w tym segmencie auto za podobne pieniądze, które byłoby aż tak wyraziste".

Dynamiczne prowadzenie: Cupra Terramar potrafi "genialnie się prowadzić". Zwarty, czuły układ kierowniczy i sztywne zawieszenie sprawiają, iż auto "wchodzi w zakręty jak po sznurku", dając sporo euforii z jazdy. Testowana wersja z silnikiem 2.0 TSI o mocy 265 KM i napędem na cztery koła pozwala na osiągnięcie 100 km/h w niecałe 6 sekund.

Sportowe detale: Fizyczne przyciski na kierownicy do zapłonu i zmiany trybów jazdy to miły, sportowy akcent.

Przestrzeń i praktyczność: Bagażnik o pojemności 540 litrów to przyzwoity wynik (w hybrydzie plug-in prawie 100 litrów mniej). W środku jest też przestronnie mimo opadającego dachu.


Ceny Terramara zaczynają się od 180 200 zł za wersję 1.5 TSI (150 KM) jako "miękka" hybryda. Mocniejsze warianty VZ (2.0 TSI, 265 KM) startują od 230 400 zł.

Volkswagen Tiguan – wszechstronność, pojemność i nowoczesne technologie


Nowy Volkswagen Tiguan to ukłon w stronę klientów i najlepiej sprzedający się model marki Volkswagen. Trzecia odsłona tego SUV-a stawia na wszechstronność, pojemność i nowoczesne rozwiązania, czyniąc go doskonałym wyborem dla rodzin ceniących komfort i praktyczność.

Dlaczego warto wybrać Volkswagena Tiguana?


Najbardziej wszechstronny i pojemny: Tiguan imponuje wykorzystaniem przestrzeni. Oferuje mnóstwo schowków i przemyślanych rozwiązań, a dzięki regulowanej i w pełni pionizowanej tylnej kanapie pojemność bagażnika można powiększyć do ponad 650 litrów. To czyni go liderem pojemności w tym porównaniu. Jego wszechstronność podkreśla szeroka gama silników: benzynowe (1.5 eTSI, 2.0 TSI, w tym z napędem 4MOTION), kultowy diesel 2.0 TDI (również z 4MOTION), oraz hybrydy plug-in.

Nowoczesny design i aerodynamika: Wygląd Tiguana zyskał na świeżości dzięki przebudowanemu przodowi i tyłowi, z drapieżnymi lampami IQ.LIGHT HD LED Matrix. Obłe kształty poprawiły współczynnik opływu powietrza cx do 0,28.

Wnętrze premium i technologie: Wnętrze wykończono materiałami dobrej jakości, dając "premium feeling". Nowy system VW (MIB4) na 12-calowym (lub opcjonalnie 15-calowym) ekranie działa błyskawicznie, a na kierownicę powróciły fizyczne przyciski. Ciekawym rozwiązaniem jest selektor wrażeń z jazdy.

Komfort jazdy: Testowana wersja wysokoprężna (2.0 TDI 193 KM 4MOTION) zapewniała "ogromną frajdę z jazdy" i była solidnie wyciszona, choć praca podwozia mogła być głośna.


Ceny niższych modeli wyposażenia Tiguana zaczynają się od 153 tys. zł. Podstawowy diesel (150 KM) to wydatek prawie 164 tys. zł, a testowany, bogato wyposażony model R-Line kosztował ponad 260 tys. zł.

Który SUV Grupy Volkswagen jest dla Ciebie?


Nie zaskoczę was tutaj, iż wybór między Skodą Kodiaq, Cuprą Terramar a Volkswagenem Tiguanem zależy od indywidualnych priorytetów.

Jeśli szukasz przede wszystkim rodzinnego SUV-a z największą przestrzenią i cechami pozwalającymi na terenowe eskapady, Skoda Kodiaq ze swoim ogromnym bagażnikiem i solidną konstrukcją będzie doskonałym wyborem.

Dla tych, dla których liczy się przede wszystkim styl, sportowe emocje i wyróżniający się na ulicy design, Cupra Terramar ze swoim zadziornym charakterem i dynamicznym prowadzeniem będzie strzałem w dziesiątkę.

Natomiast Volkswagen Tiguan to mistrz wszechstronności – oferuje doskonałe połączenie pojemności, nowoczesnych technologii, szerokiej gamy silników i komfortu, co czyni go idealnym, uniwersalnym SUV-em dla wielu kierowców.

Idź do oryginalnego materiału