Stał się „kurą znoszącą złote jaja” marki Nissan. Oficjalnie zaprezentowany LEAF 2026 to koszmar Volkswagena, Skody i Kia

5 godzin temu

Nissan nareszcie pochwalił się trzecią generacją swojej elektrycznej gwiazdy. Nowy Leaf zupełnie nie przypomina tego, którego znamy, bo marka uległa modzie. Model, który stał się ikoną zrównoważonej mobilności, jest teraz crossoverem i powraca ukraść rywalom sprzedaż. Sięga po zupełnie nowe funkcjonalności i technologie.

Nowy Nissan LEAF jest elegancki, przestronny i rodzinny

Nissan LEAF trzeciej generacji powalczy o utrzymanie reputacji bestsellera. Wszyscy wiemy, iż był elektryczną gwiazdą, zanim elektryczna mobilność stała się modna. Dla Nissana był przysłowiową kurą znosząca złote jajka, bo trzy generacje modelu sprzedały się w imponującej liczbie ponad pół miliona egzemplarzy. Nowy LEAF dostaje modne nadwozie w typie SUV-a i przechodzi totalną metamorfozę. Oprócz tego, iż jest bardziej zaawansowany technologicznie, to jego zasięg przekracza obecnie 600 kilometrów.

LEAF przechodzi transformację pod względem wzornictwa i aerodynamiki. Opływowe kształty, ukryte klamki i obniżony ku tyłowi dach nadają mu bardziej aerodynamiczny profil. W efekcie współczynnik oporu powietrza (Cx) nowego LEAF-a wynosi zaledwie 0,25. To stawia ten japoński model w gronie najlepszych w tej klasie.

Zapowiedzią najnowszych technologii w modelu Nissana zapowiada nowe oświetlenie pojazdu. Z przodu światła do jazdy dziennej w kształcie litery V podkreślają ewolucję pasa przedniego. W wybranych wersjach pas świetlny rozciąga się na całej długości maski. Logo Nissana jest podświetlone, co dziś jest często spotykanym detalem, który posiada wiele marek. Tylne, poziome oświetlenie LED 3D zintegrowano z czarnym elementem nadwozia, by podkreślić szerokość nadwozia pojazdu. Wisienką na torcie jest ogromny, nieprzezroczysty przesuwny dach z izolacją termiczną.

Wnętrze nowego LEAF-a korzysta z platformy CMF-EV Nissana. Płaska podłoga zapewnia przestronne i otwarte wnętrze dla wszystkich pasażerów nowego Nissana LEAF-a. Model oprócz tego, iż charakteryzuje się odważnym, eleganckim wzornictwem, to nie traci na praktyczności. jeżeli spojrzeć na ujawnioną specyfikację samochód oferuje 437 litrów przestrzeni bagażowej.

foto: materiały prasowe producenta

Nowy Nissan LEAF 2026 jest w ofercie z 2 rodzajami baterii do wyboru

Nissan LEAF, któRy zaczyna swoje komercyjne życie trafia do oferty z bateriami o pojemnościach 52 kWh i 75 kWh. Mierzący 4350 mm długości samochód zapewnia teraz responsywną, ultrapłynną jazdę. Zawdzięcza to nowemu układowi napędowemu 3 w 1 EV ze zintegrowanym silnikiem, falownikiem i reduktorem. Ponadto nowy silnik, w połączeniu z nowym, bardzo sztywnym wspornikiem mocującym pozwala na 75-procentową redukcję wibracji silnika w porównaniu do poprzednika.

Oba warianty mechaniczne nowego SUV-a Nissana mają napęd na przednie koła i osiągają prędkość maksymalną 160 km/h. Model podstawowy otrzymuje mniejszą baterię 52 kWh z mocą 177 KM (345 Nm). Wariant z baterią 75 kWh ma silnik o mocy 218 KM (355 Nm). jeżeli chodzi o zasięg to pierwszy wariant ma certyfikowany zasięg 436 km, a drugi 604 km (WLTP). Spójrzmy na funkcjonalność i wyposażenie wnętrza nowego samochodu Nissana.

foto: materiały prasowe producenta

Konkurecyjny dla VW ID.5 i Renault Scenic E-Tech LEAF robi wrażenie nowym „centrum dowodzenia”

Technologiczny postęp III generacji modelu Nissana widać zaraz po wejściu do środka. Nowoczesne wnętrze przeszło radykalne zmiany, jeżeli chodzi o nowy, bardziej cyfrowy projekt kokpitu.

Łączy on dwa 14,3-calowe ekrany, z czego jeden stanowi cyfrowy zestaw wskaźników. Drugi jest „centrum dowodzenia” służącym m.in. do zarządzania nowym zintegrowanym systemem informacyjno-rozrywkowym Google oraz aktualizacjami OTA. Ponadto nowy LEAF może się pochwalić systemem dźwiękowym BOSE z głośnikami zintegrowanymi w przednich zagłówkach, kamerę 360, bezprzewodową ładowarką dla telefonów. Bogatsze wersje wyposażenia otrzymują funkcję V2L (Vehicle to Load). Nowoczesny LEAF pozwala użytkownikom na głosowe wydawanie poleceń, planowanie tras i korzystanie z aplikacji rozrywkowych. Podobnie jak siostrzana Ariya fizyczne przełączniki umieszczono na kierownicy i na środku, a nad nimi umieszczono powierzchnie dotykowe do sterowania klimatyzacją.

Jeśli weźmiemy pod uwagę, iż LEAF obsługuje ładowanie 7,4 lub 11 kW w AC oraz 105, lub 150 kW w DC, to jest bardzo dobrą propozycją. Szacuje się, iż wystarczy ok. 35 minut szybkiego ładowania, by uzupełnić zasięg do 10 do 80%. Z wydajniejszą platformą, większą autonomią i bardzo konkurencyjny pod względem możliwości ładowania potrzebuje tylko atrakcyjnego cennika. Tego jeszcze nie znamy, bo samochód trafi na rynek na początku 2026 roku. Nissan obiecał ujawnić więcej szczegółów, w tym ceny, bliżej rozpoczęcia sprzedaży na poszczególnych rynkach.

Nissan_LEAF 2026
Idź do oryginalnego materiału