Maybach to bardzo dobrze rozpoznawalna, luksusowa marka powiązana z Mercedesem. Samochody te ucieleśniają motoryzacyjny kunszt najwyższej próby i dążenie do perfekcji. Cechuje je nie tylko zaawansowana inżynieria, ale również sztuka i kunszt wykonania. Maybach’y coraz częściej goszczą na trójmiejskich ulicach oraz w lokalnych salonach marki Mercedes-Benz. Reprezentacyjny model S580 spotkaliśmy w gdańskim salonie BMG Goworowski. Polska jest drugim największym rynkiem zbytu dla tych luksusowych samochodów w Europie.
Luksusowy czterokołowy Maybach to historia utalentowanego inżyniera Wilhelma Maybacha, który był „ojcem” silników spalinowych oraz współtwórcą ówczesnej koncepcji nowoczesnego samochodu.
Maybach był zaangażowany zarówno w rozwój jednostek spalinowych, jak i całych samochodów. To on jest twórcą Mercedesa 35 HP z 1900 r., znanego jako Simplex, który uchodzi za pierwszy współczesny samochód. Po wielu latach współpracy z Gottliebem Daimlerem oraz firmą Daimler-Motoren-Gesellschaft zajął się produkcją automobili pod własną marką. Pierwszy z nich zadebiutował w 1921 r. Od tamtej pory nazwa Maybach była synonimem tego, co najlepsze w świecie luksusu oraz motoryzacyjnej inżynierii.
W 1900 r. Wilhelm Maybach, ówczesny dyrektor techniczny zakładów Daimler-Motoren-Gesellschaft i wieloletni bliski współpracownik Gottlieba Daimlera, opracował pierwszego Mercedesa. Nisko położony środek ciężkości, aluminiowy silnik zamontowany wzdłużnie z przodu i innowacyjna chłodnica o strukturze plastra miodu sprawiły, iż Mercedes 35 HP – znany jako Simplex – uchodzi za prekursora nowoczesnych aut osobowych. Kiedy wiosną 1901 r. nowy wóz zdominował tydzień wyścigów w Nicei, Wilhelm Maybach otrzymał tytuł „Roi des Constructeurs” – „Króla projektantów”.
Sam Maybach był gorącym zwolennikiem sportu motorowego, uznając go za czynnik niezbędny do rozwoju techniki i seryjnej produkcji samochodów. Powiedział: „Uczymy się więc z wyścigów. Nie ma wątpliwości, iż to właśnie one w tak szybkim tempie udoskonaliły nasze samochody turystyczne, i iż dziś są tak samo niezbędne jak przed laty”.
Na berlińskiej wystawie samochodowej we wrześniu 1921 r. spółka Maybach Motorenbau GmbH zaprezentowała swój pierwszy produkowany seryjnie samochód – model W 3. Był to pierwszy produkowany seryjnie niemiecki samochód wyposażony w układ hamulcowy działający na cztery koła oraz przekładnię planetarną, a jego wnętrze wykończono najlepszymi materiałami.
W 1960 r. firma Maybach-Motorenbau GmbH została przejęta przez Daimlera, a w 2002 r. zaprezentowała swoje pierwsze współczesne limuzyny. Modele Maybach 57, Maybach 62 i Maybach 62 Landaulet – motoryzacyjne dzieła sztuki – powstawały w oparciu o osobiste dyskusje klientów z projektantami w Maybach Center of Excellence (z ang. centrum doskonałości) w Sindelfingen pod Stuttgartem, a następnie były budowane w manufakturze Maybacha.
Od 2015 r. tradycję marki kontynuują modele Mercedes-Maybach, na czele ze specjalną wersją Klasy S. Samochody te nie są „tylko” lepiej wyposażonymi Mercedesami; poza zmianami w designie i specyfikacji przechodzą szereg udoskonaleń technicznych, takich jak dodatkowe uszczelnienia i izolacja akustyczna (np. pianka absorbująca w nadwoziu i w oponach, dźwiękochłonne szyby), a po wyprodukowaniu trafiają na specjalną, jeszcze bardziej szczegółową kontrolę jakości.

Kolejną wizytówką modeli Mercedes-Maybach jest dodatkowy tryb jazdy Maybach, skonfigurowany pod kątem maksymalnego poziomu komfortu podróżujących z tyłu.
Prezentowany w tym materiale egzemplarz, to model S580 z benzynowym 4-litrowym silnikiem V8 o mocy 503 KM, wspomagany elektrycznym agregatem dającym dodatkowe 23 KM. Nadwozie pokryte jest czarnym lakierem, a dodatkowo zdobią je kute, 20-calowe obręcze kół MAYBACH. Wnętrze wykończono jasną tapicerką skórzaną nappa Exclusive w kolorze beż macchiato/perłowy brąz.
Cena to 1 106 842 zł lub 14 673 zł netto miesięcznie (w programie Lease&Drive dla firm, czas trwania 24 miesiące, roczny uśredniony przebieg pojazdu 15 000 km, wpłata wstępna brutto 162 706 zł).

3 godzin temu















