Po dwóch kwartałach spadków z rzędu sprzedaż pojazdów Tesli wreszcie zaczyna rosnąć.
Tesla poinformowała, iż w okresie trzech miesięcy zakończonym we wrześniu wyprodukowała 469 796 pojazdów, co stanowi wzrost o 9,1% w porównaniu do trzeci kwartał 2023 roku. Firma poinformowała również, iż w trzecim kwartale 2024 r. dostarczyła klientom 462 890 pojazdów, co stanowi wzrost o 6,3% w porównaniu z drugim kwartałem 2023 r.
Była to także wymierna poprawa w stosunku do danych z poprzedniego kwartału. Produkcja wzrosła o 14,4 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2024 r., a dostawy o 5,8 proc. Tesla produkuje i sprzedaje więcej pojazdów niż na początku tego roku.
Nie oznacza to, iż firma nie ma przed sobą wyzwań. Ogólna sprzedaż pojazdów elektrycznych przez cały czas rośnie wolniej niż kilka lat temu, a klienci coraz chętniej wybierają pojazdy hybrydowe zamiast pojazdów zasilanych wyłącznie akumulatorowo. Tesla produkuje wyłącznie elektrykę akumulatorową, więc może to być nieco niekorzystne w porównaniu do starszych producentów samochodów z bardziej zróżnicowanymi ofertami.
Firma musi stawić czoła zwiększonej konkurencji – tutaj, w USA, ale także w Chinach, gdzie firmy takie jak BYD, Geely i inne odnotowują rekordowe wyniki sprzedaży pojazdów elektrycznych. Tesla nie podaje swoich danych liczbowych regionalnie, więc nie można dokładnie określić jej mocnych i słabych stron.
Tesla twierdzi, iż 23 października ogłosi pełne zyski za trzeci kwartał. Ale wcześniej, 10 października, firma ma zaprezentować swoją długo oczekiwaną „robotaksówkę”, w której dyrektor generalny Elon Musk wygłosi najbardziej zdecydowany wpływ na przyszłość Tesli jako firmy zajmującej się sztuczną inteligencją i robotyką.