Daimler Truck odnotował spadek sprzedaży na najważniejszym rynku, w Ameryce Północnej, z powodu niepewności związanej z polityką taryfową USA. W drugim kwartale producent ciężarówek sprzedał w regionie nieco poniżej 38 600 pojazdów, o 20 procent mniej niż w tym samym okresie w zeszłym roku, jak ogłosiła w poniedziałek notowana na DAX spółka. Z kolei Trucks Asia zwiększyło sprzedaż o 13 procent.
Europejski biznes z marką Mercedes-Benz Trucks pozostał stabilny, ze sprzedażą 38 300 sztuk, nieznacznie poniżej poziomu z poprzedniego roku. Ogólnie rzecz biorąc, spadek sprzedaży od kwietnia do czerwca wyniósł 5 procent, z 106 715 dostawami.
CFO Eva Scherer ostrzegała już w majowych wynikach za pierwszy kwartał, iż klienci z USA powstrzymują się z powodu dużej niepewności co do konsekwencji ekonomicznych gwałtownie podniesionych amerykańskich taryf importowych. Bezpośredni wpływ wyższych taryf na części lub pojazdy jest ograniczony, ponieważ ciężarówki są zwykle produkowane lokalnie.
Daimler Truck jest największym producentem samochodów ciężarowych w USA, działającym pod markami Freightliner i Western Star.