Spalinowa legenda w nowej, elektrycznej wersji. Pamiętacie Golfa II Fire and Ice?

1 tydzień temu
Zdjęcie: Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE Źródło: Volkswagen


Takie motoryzacyjne wspominki, nie dość, iż modne, są zwykle ciekawe. Tak właśnie stało się w tym przypadku. Volkswagen pokazał model ID.3 GTX w wersji FIRE+ICE, nawiązujący do wyjątkowej odmiany Golfa II Fire and Ice sprzed dekad.


Wyjątkowy egzemplarz ID.3 GTX – FIRE+ICE został pokazany podczas ID. Treffen w szwajcarskim Locarno. To miejsce zjazdu posiadaczy Volkswagenów z napędem elektrycznym. Nowy wóz został opracowany wspólnie z luksusową marką mody sportowej Bogner z Monachium.


Samochód nawiązuje i przypomina dziś kultowego Golfa Fire and Ice drugiej generacji. Tamten model odniósł zaskakujący sukces w latach 90 XX wieku i teraz cieszy się miłością fanów.


Emocje stare i nowe


– Dzięki ID.3 GTX FIRE+ICE podkreślamy, jak bardzo emocjonalny jest nasz sportowy topowy model. Nasz zespół projektantów miał niesamowitą frajdę, reinterpretując kultowy design z lat 90 i rozwijając go dalej – powiedział Andreas Mindt, szef designu Volkswagena.


Idea nawiązania do poprzednika i nowego pojazdu wyszła od pracowników działu rozwoju technicznego. Później twórcy poszli utartą ścieżką, tak jak w przypadku Golfa II Fire and Ice, projektanci Volkswagena i projektanci firmy Bogner nawiązali ścisłą współpracę.


– Połączenie naszej wyczynowej linii FIRE+ICE ze sportowym ID.3 GTX dało w efekcie nowoczesną interpretację kultowego Golfa Fire and Ice. Jestem szczególnie dumny z tego, iż udało nam się wykorzystać wiele naszych materiałów i akcesoriów we wnętrzu pojazdu – powiedział Tom Becker, dyrektor Bogner FIRE+ICE.


Cechy wyróżniające auto


Nowy Volkswagen ID.3 GTX FIRE+ICE ma niesamowity, 3-warstwowy lakier z efektem szklanych koralików. Nazywa się Electric Violet, ma efekt perłowy i został oczywiście opracowany specjalnie dla wyjątkowego modelu. Poza lakierem ciemnoniebieskim, trójwarstwowy lakier zawiera szklane perełki, które tworzą efekt kolorystyczny i nadają autu nową barwę W zależności od kąta padania światła, kolor zmienia się od ciemnoniebieskiego do fioletowego, a choćby czarnego. Po bokach są dodatkowo przezroczyste, matowe naklejki z geometrycznym wzorem FIRE+ICE oraz 21-calowe felgi polakierowane na niebiesko, ale z błyszczącym wykończeniem.


We wnętrzu zastosowano dwa kolory. Siedzenie kierowcy ma czerwone akcenty (FIRE), a po stronie pasażera są elementy w kolorze niebieskim (ICE). Również pedały ze stali nierdzewnej mają specjalny wzór, w miejsce symboli odtwarzania i pauzy (znanych z modeli ID.) na pedale gazu jest logo „FIRE”, a na pedale hamulca – „ICE”.


Baza: ID.3 GTX Performance


Auto zbudowano na bazie ID.3 GTX Performance. Samochód ma moc 326 KM i maksymalny moment obrotowy 545 Nm. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 200 km/h. Akumulator litowo-jonowy auta ma pojemność netto 79 kWh i może być ładowany na szybkich stacjach ładowania prądem stałym z mocą do 185 kW. Akumulator na takich stacjach można naładować od 10 do 80 procent w ok. 26 minut. Zasięg wynosi do 601 kilometrów (wg WLTP).


Pierwowzór jest dziś kultowy


Przypomnijmy, iż w 1990 roku Volkswagen pokazał ekskluzywną wersję Golfa II – Fire and Ice, powstałą we współpracy z projektantem mody i reżyserem Willym Bognerem. Cechami charakterystycznymi były ciemnofioletowy lakier z efektem perłowym, aluminiowe felgi, przedni spojler i szersze nadwozie. Silniki miały od 90 do 160 KM. Planowano sprzedać 10 tys. sztuk, a łącznie Golf II Fire and Ice znalazł 16 700 nabywców.
Idź do oryginalnego materiału