Spada sprzedaż Porsche w Chinach

2 dni temu

Producent samochodów sportowych Porsche AG sprzedał w zeszłym roku mniej samochodów niż w roku poprzednim. Jak ogłosiła firma ze Stuttgartu, będąca większościowym udziałowcem Grupy VW, dostawy na całym świecie spadły o 3 procent, do około 310 700 pojazdów.

Porsche rozwijało się w czterech z pięciu regionów świata, w tym w Niemczech. Z informacji wynika, iż ​​jedynie w Chinach nastąpił gwałtowny spadek o 28 proc. „Spadek wynika przede wszystkim z utrzymującej się trudnej sytuacji gospodarczej w tym regionie” – poinformował producent samochodów.

Volkswagen już wcześniej informował o spadku sprzedaży swojej podstawowej marki VW w Chinach. Podczas gdy chiński rynek samochodowy wzrósł ogółem o 5,3 procent, do 23,1 miliona pojazdów sprzedanych w 2024 roku, VW sprzedał prawie 2,2 miliona samochodów, o 8,3 procent mniej niż rok temu. Powód: Według chińskiego stowarzyszenia branżowego w 2024 roku niemal co drugi samochód sprzedany w PRL był samochodem elektrycznym lub hybrydą, a krajowi producenci, tacy jak BYD , Geely i Xiaomi, przodują, jeżeli chodzi o tego typu napędy.

Dyrektor ds. sprzedaży Detlev von Platen (60 l.) powiedział, iż asortyment produktów czyni producenta atrakcyjnym dla klientów. „Jednocześnie wiemy oczywiście, iż w 2025 r. warunki gospodarcze i geopolityczne będą dla nas większym wyzwaniem niż kiedykolwiek” – stwierdził von Platen w oświadczeniu.

Idź do oryginalnego materiału