Smart #3 został oficjalnie zaprezentowany jako drugi model smart Automobile joint venture pomiędzy Geely i Mercedes-Benz, po pierwszym modelu marki, który wyłonił się z połączenia, smart #1. Według smarta jest to pierwsze sportowe coupé tej marki, z bardziej zamaszystą i mniej pionową linią dachu w porównaniu z numerem 1.
Szczegóły techniczne nie zostały ujawnione w oficjalnej wersji smarta, chociaż wcześniejsze dokumenty homologacyjne z Chin wykazały, iż #3 ma 4440 mm długości, 1800 mm szerokości i 1600 mm wysokości przy rozstawie osi 2785 mm. Dla porównania, #1 ma 4270 mm długości, 1822 mm szerokości i 1636 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2750 mm.
smart nie ujawnił szczegółów dotyczących układu napędowego dla #3, jednak wspomniane wyżej dokumenty homologacyjne z Chin określają dwa poziomy mocy wyjściowej crossovera coupé, czyli konfigurację 268 KM (272 KM) – taką samą jak smarta #1 – wraz z wersją o mocy 154 KM, która ma służyć jako wariant podstawowy.
Wewnątrz architektura deski rozdzielczej modelu nr 3 w dużej mierze naśladuje architekturę modelu nr 1, z pewnymi szczegółami, takimi jak trzy okrągłe wloty powietrza na konsoli środkowej i owalne jednostki po bokach, zamiast owalnych jednostek w całym # 1.
Podobnie model nr 3 ma 12,8-calowy centralny pływający ekran dotykowy, a dźwięk zapewnia 13-głośnikowy system dźwiękowy Beats. Panoramiczny szyberdach nad głową dodaje naturalnego światła do kabiny, a wielobarwne oświetlenie Ambiente pomaga również stworzyć odpowiedni nastrój.
Po debiucie na targach Auto Shanghai 2023 smart nr 3 pojedzie następnie do Europy na targi motoryzacyjne IAA w Monachium w Niemczech, zaplanowane na wrzesień tego roku, przed wprowadzeniem na rynek europejski na początku 2024 r.; szczegóły dotyczące europejskiej specyfikacji #3 zostaną opublikowane później, mówi przemądrzały.