Kolejny etap robót to wykonywanie fundamentów oraz ścian przyczółków mostowych. Przed rozpoczęciem budowy mostu powstała przeprawa tymczasowa z dojazdami. Umożliwiło to usunięcie kolizji sieci teletechnicznych i energetycznych, a następnie wyburzenie starego obiektu, który otwarto w latach 60. XX w.
Stary most służył kierowcom i mieszkańcom Szczekocin przez niemal 60 lat. Nowy będzie konstrukcją zespoloną ze stalowymi dźwigarami połączonymi z żelbetową płytą monolityczną. Długość przeprawy przekroczy 30 m, a jej szerokość wyniesie ponad 14 m.
Kontrakt o wartości 9 mln zł podpisano w kwietniu 2024 r. Na realizację inwestycji przeznaczono 20 miesięcy. Wykonawcą jest spółka Primost Południe z Będzina. Prace finansowane są ze środków własnych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przeczytaj także: Poznań przebuduje most nad Wartą. Jest przetarg