
Niepozorna Skoda Superb z 265-konnym silnikiem i napędem 4x4 osiągami może konkurować z hot hatchami. A przy tym w wielu kwestiach ociera się o standardy aut klasy wyższej premium – i to w dużo atrakcyjniejszej cenie.
Klasa średnia „niepremium” niemal wymarła – z małymi wyjątkami. Konkurencją dla Superba, z długością 491 cm, są dziś więc także limuzyny i kombi szlachetniej urodzonych marek. Dotyczy to zwłaszcza topowej wersji silnikowej o mocy 265 KM (seryjnie z napędem 4x4), w bazowej odmianie wyposażenia Selection wycenianej na ponad 200 tysięcy złotych.
https://magazynauto.pl/testy/skoda-superb-kontra-toyota-camry-diesel-kontra-hybryda-test-porownanie-dane-techniczne-bagaznik-osiagi-spalanie-cena,aid,5060Nadwozie: pełna swoboda
Wizytówką Superba niezmiennie pozostają pakowne wnętrze i bagażnik. Ilością przestrzeni w większości kierunków model góruje nad Mercedesem klasy E, a wygoda siedzenia – zarówno na wygodnych fotelach, jak i obszernej kanapie, gdzie z racji kształtu drzwi łatwo zająć miejsce – nie pozostawia nic do życzenia. Pod tylną pokrywą kryje się przepastny bagażnik (bazowo 645 l), któremu brakuje tylko równej podłogi po złożeniu oparć.
Wielu kierowców Superba doceni naturalną, nieprzesadnie niską pozycję za kierownicą, z wyciągniętymi nogami i w sąsiedztwie wysokiego tunelu środkowego z dzielonym podłokietnikiem, jak w droższych autach. Już bazowe fotele testowanej, relatywnie przystępnie wycenionej wersji Selection oferują wszechstronną regulację i prostą funkcję masażu. Pomijając trzeszczącą pod naciskiem osłonę środkowego słupka, montaż sprawia solidne wrażenie, podobnie dobór materiałów – wiele tu miękkich powierzchni, kieszenie drzwi mają tapicerowaną wyściółkę, a uchwyty drzwi wykończono plastikiem lepszego sortu niż w Octavii.

Pozytywne wrażenie sprawia cyfrowe środowisko Skody – menu nie są zatłoczone ani przesadnie rozbudowane, a system pracuje szybko. Pomijając brak head-upa z rozszerzoną rzeczywistością, wyposażenie reprezentuje nowoczesne standardy – dotyczy to także intuicyjnie działających systemów wsparcia i dobrych matrycowych lamp. Zimowa aura w czasie testu przypomniała jednak o ograniczeniach nowych „technologii” – brudne czujniki okresowo odmawiały posłuszeństwa.
benzynowy, turbo |
1984 cm3 |
R4/16 |
265 KM/5000 |
400 Nm/1650 |
4x4 |
aut./7-biegowa |
491/185/151 cm |
284 cm |
11,1 m |
1651/649 kg |
645/1795 l |
66 l (Pb 95) |
235/40 R19 |
250 km/h |
5,6 s |
7,6 l/100 km |
860 km |
205 850 zł |
Osiągi: więcej niż potrzeba
Ze swoim 265-konnym silnikiem Superb może bezwstydnie stawać w szranki z hot hatchami. To moc bardzo „przystępna” – silnik ma wygładzoną charakterystykę momentu. Z jednej strony samochód nie jest przesadnie wyrywny, z drugiej – reaguje żwawo i zapewnia silny ciąg choćby przy trzycyfrowych prędkościach, a 7-biegowa skrzynia DSG robi swoje bez ociągania się. To wszystko przy sensownym apetycie na paliwo (6,8 l/100 km na trasie 90 km/h, 9,4 l na autostradzie, 10,8 l w dość gęstym ruchu miejskim) oraz wysokiej kulturze pracy.
https://magazynauto.pl/testy/skoda-elroq-85-2025-test-dane-techniczne-bateria-moc-osiagi-prowadzenie-bagaznik-zasieg-cena,aid,5122Seryjne zawieszenie Superba wydaje się nieco leniwe, ale to pozory; w ofensywnie pokonywanych łukach auto okazuje się całkiem zwarte, neutralne i komunikatywne, w czym wydatnie pomaga sprawny napęd 4x4, który działa instynktownie i potrafi ofensywnie angażować napęd tylnej osi. Od limuzyn premium nieco odstaje natomiast stabilność podczas szybkiej jazdy na wprost. Poziom komfortu tłumienia i izolacji drgań jest wysoki, nieźle wypada też wyciszenie. Radzimy jednak pozostać przy felgach 18", bo z „19” na dziurach słychać pukanie od kół.
1,9 s |
5,7 s |
42,7 m |
42,0 m |
57,0 dB |
62,8 dB |
97 km/h |
2,1 |
10,8/6,8/8,8 l/100 km |
750 km |

Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 – test: plusy i minusy
Nadwozie i wnętrze
- mnóstwo miejsca dla podróżujących i na bagaż, dopracowana ergonomia i łatwa obsługa, zadowalająca jakość, przyjazne interfejsy
Układ napędowy
- doskonałe osiągi, dobra reakcja na gaz, sprawny napęd 4x4, akceptowalne zużycie paliwa, wysoka kultura pracy napędu
Właściwości jezdne
- dobry ogólny komfort, komunikatywne prowadzenie
- „miękki” pedał hamulca, popukiwanie od kół (felgi 19")
Wyposażenie i cena
- niezbyt wysoka cena, niezła specyfikacja bazowa, duży wybór opcji
- opcje w pakietach, żeby mieć wersję 4x4 do przednionapędowego 2.0 TSI 204 KM trzeba dopłacić aż 22 tys. zł (kwota bez uwzględnienia rabatów)
Skoda Superb 2.0 TSI 4x4 – test: podsumowanie
Bardzo udany samochód o niemal sportowych osiągach – pytanie, czy potrzebnych. 265-konny benzynowy wariant sprawdzi się podczas jazdy z istotnym udziałem miasta lub gdy potrzeba porządnej siły napędowej, ale roczne przebiegi są niewielkie. W innych wypadkach warto rozważyć nie mniej atrakcyjnego diesla 193 KM 4x4 w niemal tej samej cenie.
1941