Skoda stawia na nowy język projektowania

profiauto.pl 2 lat temu

Skoda opublikowała tajemniczy zwiastun sugerujący nowy język projektowania. Kryje się pod nazwą „Modern Solid” i będzie stopniowo wprowadzany do gamy od drugiej połowy 2022 roku.

Podczas corocznej konferencji poświęconej ogłoszeniu wyników sprzedażowych i finansowych za rok 2021, Skoda ujawniła częściowo swoje plany dotyczące nowego języka stylistycznego. Nowy design określany jako „Modern Solid” ma koncentrować się na „rodzinnym i outdoorowym stylu życia”, a ilustruje go zdjęcie SUV-a za szybą maskującą.

Zwiastun przedstawia pojazd o kanciastej sylwetce

To, co widać, to niewielka część przedniego zderzaka z aluminiową osłona podwozia, ochronne plastiki, a także w pełni zabudowany grill. W oczy rzucają się również pionowe światła LED oraz dosyć szeroki słupek C.

Prawdopodobnie jest to koncept pojazdu w pełni elektrycznego, o czym świadczy brak wlotów powietrza. jeżeli tak, to w ciemno można obstawiać, iż powstanie na platformie MEB. Można przypuszczać, iż posłuży jako zapowiedź nowych modeli, które zadebiutują na rynku przed 2030 rokiem. Wśród nich mają być 3 auta z napędem elektrycznym, rozmiarowo mniejsze od Skody Enyaq.

Skoda Enyaq to póki co jedyny elektryczny SUV w ofercie Skody

Niedawno poznaliśmy go w atrakcyjnej wizualnie odmianie coupe. Pudełkowaty pojazd częściowo pokazany na zdjęciu byłby więc odejściem od dotychczasowego stylu, który reprezentują modele z Mlada Boleslav. Więcej jednak powinniśmy dowiedzieć się na planowanych na październik motoryzacyjnych targach w Paryżu.

W zeszłym roku Skoda sprzedała 878 200 pojazdów

To 12,6% spadek sprzedaży względem roku 2020, mimo to przychody producenta wzrosły z 3,9% do 17,7 mld euro. Wzrósł również zysk operacyjny o 43,2% do 1,08 mld euro. Najchętniej kupowanym modelem była Octavia, którą kupiło 200 800 klientów. Kolejne miejsce zajął Kamiq (120 700 sprzedanych egzemplarzy) i Karoq (119 200). Elektryczny Enyaq przekroczył liczbę 45 000 sprzedanych egzemplarzy. Zdecydowana większość sprzedaży miała miejsce na Starym Kontynencie, a najsilniejszym rynkiem okazały się Niemcy (136 800 sprzedanych aut).

Źródło: Skoda

Idź do oryginalnego materiału