Skoda Slavia – dzieło studentów z Mlada Boleslav

profiauto.pl 4 lat temu

Praktykanci Akademii Skody zbudowali odmianę modelu Scala z otwartym nadwoziem i z jedną parą drzwi. Nazywa się Slavia. Koncepcyjny projekt auta powstał w ramach corocznych zajęć z projektowania pod auspicjami czeskiego producenta.

Koncept z historią w tle

Dwumiejscowy roadster czerpie inspiracje z samochodu wyścigowego Skoda 1100 OHC z 1957 roku, który powstał z myślą o rajdach. Nazwą nawiązuje do legendarnego roweru, wyprodukowanego przez założycieli marki, team Laurin & Klement.

Z przodu Slavia niemal nie różni się od standardowej Scali. Tuż za słupkami A wszystko się zmienia – dach znika, podobnie jak tylne drzwi. Za plecami kierowcy pojawia się charakterystyczna osłona z podwójnymi garbami, która wtapia się w pokrywę bagażnika.

Przekształcenie Scali w roadstera wymagało bardzo wielu zmian

Wśród nich należy wymienić wzmocnienie podwozia, obniżenie przedniej szyby i przeprojektowanie przestrzeni podłogowej, aby zmieścił się zmodyfikowany układ wydechowy. Dawcami różnych części i elementów zostały modele Kodiaq RS (m.in. 20-calowe koła i Octavia vRS (układ hamulcowy, piasty).

Nadwozie auta pokryto białym lakierem White Crystal Blue, z którym kontrastują czarne detale wykończenia lusterek, progów bocznych i spojlera. Z kolei efekt wizualny podkreślają światła ledowe umieszczone pod pojazdem – po zmroku mogą świecić się np. w kolorach czeskiej flagi.

Za napęd odpowiada 1,5-litrowa jednostka benzynowa TSI o mocy 150 KM

Z silnikiem połączono7-biegową przekładnię DSG, która przekazuje moc na przednie koła. W kokpicie zagościły znane już ze Scali cyfrowe zegary oraz fotele Sparco z czteropunktowymi pasami bezpieczeństwa. Dopełnienie wnętrza stanowi 320-watowy zestaw audio z subwooferem.

Skoda Slavia nie znajdzie się w ofercie czeskiego producenta. To jednorazowy koncept bez szans na produkcję seryjną. Wpisuje się w 125. rocznicę powstania marki Skoda i całkiem prawdopodobne iż z tej okazji będzie go można podziwiać na wybranych imprezach branżowych.

Źródło: motor1.com, Skoda

Idź do oryginalnego materiału