Škoda Auto już po raz 22 została głównym partnerem słynnego kolarskiego wyścigu Tour de France. W tym roku producent z Mlada Boleslav zapewnia organizatorom ponad 200 pojazdów elektrycznych oraz hybrydowych typu plug-in. Wśród nich znajdą się dwa „Czerwone Samochody” – nowe modele Enyaq i Superb przeznaczone dla dyrektora wyścigu, Christiana Prudhomme’a. Škoda jest także wieloletnim sponsorem zielonej koszulki dla lidera klasyfikacji punktowej oraz dostarcza trofea dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej, lidera klasyfikacji punktowej, lidera klasyfikacji górskiej i najlepszego młodego zawodnika.
W 112 edycji Tour de France wystartuje 184 kolarzy z 23 drużyn, którzy po drodze do paryskich Pól Elizejskich muszą pokonać 21 etapów wyścigu o łącznej długości 3339 km.
– Škoda Auto od 22 lat jest głównym partnerem Tour de France. Cieszymy się, iż możemy być częścią tego niezwykle popularnego wydarzenia sportowego. Wspieramy wyścig dostarczając nowoczesną flotę pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Dołączamy do milionów fanów kibicujących wzdłuż trasy przejazdu oraz aż trzech miliardów telewidzów, by wspólnie podziwiać niezwykłe zmagania kolarzy. Jesteśmy również podekscytowani możliwością kontaktu z fanami za pośrednictwem naszej platformy WeLoveCycling i dzielenia się emocjami związanymi z zawodami. Nasze zaangażowanie w kolarstwo jest silniejsze niż kiedykolwiek, zwłaszcza iż w tym roku obchodźmy 130-lecie marki, która miłość do rowerów ma w swoim DNA – powiedział Martin Jahn, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu.
Finał Tour de France powraca na Pola Elizejskie
Kolarskie emocje podczas tegorocznej edycji Tour de France potrwają od 5 do 27 lipca. Wielki start zaplanowano w Lille, na północy Francji, a finał odbędzie się na Polach Elizejskich w Paryżu. Na trasę liczącą 3339 kilometrów wyruszy 184 kolarzy reprezentujących 23 zespoły. Zawodnicy zmierzą się z 21 etapami, pokonując imponujące 52500 metrów przewyższenia. Trasa prowadzi przez Masyw Centralny, Pireneje, Alpy z kultowym podjazdem na Mont Ventoux, oraz góry Jura. Najwyżej położonym punktem wyścigu będzie przełęcz Col de la Loze, wznosząca się na 2304 metry nad poziomem morza.
Wsparcie Škoda Auto
Škoda Auto udostępnia organizatorom do 225 pojazdów, wśród których znajdują się zarówno modele w pełni elektryczne, jak i hybrydowe typu plug-in. W skład floty wchodzą między innymi nowy, całkowicie elektryczny Enyaq oraz hybrydowa wersja plug-in modelu Superb. Podczas tegorocznego Tour de France producent zaprezentował dwa pojazdy pokazowe. Jednym z nich jest Elroq Respectline, który będzie towarzyszył karawanie pojazdów promocyjnych na każdym etapie, promując takie wartości marki jak szacunek, różnorodność i integracja. Dodatkową atrakcją dla fanów będzie model L&K 130, czyli dziesiąty projekt studencki, w pełni zaprojektowany i wykonany przez uczniów Akademii Škoda Auto.
Dyrektor wyścigu, Christian Prudhomme, będzie dysponował dwoma „Czerwonymi Samochodami” – nową Škodą Enyaq oraz Superbem PHEV. Oba pojazdy będą pełnić funkcję biur w terenie oraz centrów komunikacyjnych. Samochody są najważniejsze dla zawodów, gdyż dają możliwość ciągłego monitorowania przebiegu rywalizacji oraz szybkiego przekazywania informacji między organizatorami.
Jubileusz 130-lecia marki
Škoda sponsoruje zieloną koszulkę lidera klasyfikacji punktowej oraz dostarcza trofea dla zwycięzców klasyfikacji generalnej, punktowej, górskiej, a także dla najlepszego młodego zawodnika. Tegoroczne nagrody są wyjątkowe dzięki zastosowaniu specjalnego jubileuszowego logo upamiętniającego 130 lat marki. Škoda Design stworzyła kryształowe trofea, które podkreślają bogatą historię producenta pojazdów.
Ciekawe konkursy
Najnowsze informacje oraz materiały zza kulis wyścigu będzie można śledzić na platformie WeLoveCycling.com. Dla fanów kolarstwa przygotowano konkursy, w których główną nagrodą jest udział w finałowym etapie Tour de France w Paryżu. Siedmiu zwycięzców wraz z osobami towarzyszącymi otrzyma miejsca w samochodach Škody oraz unikalną możliwość przejazdu 60-kilometrową pętlą wokół Pól Elizejskich w towarzystwie byłych kolarzy. Do wygrania są także rowery oraz oficjalne zielone koszulki przyznawane liderom. Członkowie społeczności Škoda Cycling mieli również okazję zapisać się na wspólną jazdę z Andym Schleckiem – zwycięzcą Tour de France z 2010 roku i ambasadorem Škoda WeLoveCycling.
Rowerowe DNA Škody
Historia marki jest nierozerwalnie związana z rowerami, gdyż w 1895 roku jej założyciele – Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli działalność od produkcji rowerów. W trosce o swoje dziedzictwo producent samochodów wspiera liczne prestiżowe imprezy kolarskie, zarówno dla zawodowców, jak i amatorów, takie jak Tour de France Femmes avec Zwift, La Vuelta czy L’Étape. W maju bieżącego roku ogłoszono, iż Škoda Auto na kolejne dwa sezony zostanie oficjalnym partnerem dwóch kluczowych wydarzeń Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI): Mistrzostw Świata UCI w Kolarstwie Górskim oraz Mistrzostw Świata UCI w Kolarstwie Szutrowym (Gravel).
Źródło: Informacja prasowa