Škoda Fleet Days pod znakiem jubileuszu

2 dni temu

Były wspaniałe samochody, wykłady, interesujące spotkania i doborowe towarzystwo. Zaproszeni goście tłumnie odwiedzili zabytkową Fabrykę Wełny w Pabianicach, gdzie podsumowano miniony rok i przedstawiono plany na najbliższą przyszłość, a także nawiązano do 130-lecia czeskiej marki.

Tak, tak, Škoda jako jedna z najstarszych i najbardziej znanych marek motoryzacyjnych na świecie obchodzi w tym roku 130-lecie istnienia. To wyjątkowy moment dla tej marki, która dziś jest jednym z liderów branży samochodowej, łączącym tradycję z innowacją.

Przez ostatnie 130 lat Škoda nie tylko dynamicznie się rozwijała, ale również odegrała istotną rolę w kształtowaniu przyszłości motoryzacji. Od kultowych modeli, takich jak 1101 Tudor czy Octavia, po nowoczesne pojazdy elektryczne z linii Enyaq i Elroq, marka stale odpowiada na zmieniające się potrzeby rynku i swoich klientów.

Patrząc na liczby, to w 2024 r. zarejestrowano w Polsce 60 131 nowych modeli Škody, czyli o blisko 17% więcej niż rok wcześniej. Oznacza to, iż sprzedaż marki przez cały czas rośnie szybciej niż cały krajowy rynek motoryzacyjny (16,1%). Także w ujęciu globalnym Škoda Auto ma powody do zadowolenia. W całym 2024 r. firma osiągnęła solidne wyniki sprzedaży, dostarczając nabywcom 926 600 pojazdów, co przekłada się na 6,9-proc. wzrost rok do roku. Tytuł najchętniej wybieranego modelu utrzymała Octavia, z 215 700 dostarczonymi egzemplarzami (+12,4%). Motorem napędowym sprzedaży przez cały ubiegły rok była szeroko zakrojona ofensywa modelowa, obfitująca w liczne nowości – producent w ekstremalnie krótkim czasie wymienił niemal całą gamę aut.

W Polsce największą popularnością także cieszył się model Octavia, który z wynikiem 19 266 sprzedanych aut był drugim najczęściej kupowanym samochodem w naszym kraju. Kolejny był Superb, który wybrało aż 8306 polskich klientów – to o 34,8% więcej niż w 2023 r. Podium najlepiej sprzedających się samochodów marki Škoda zamyka Kamiq z 8082 sprzedanymi egzemplarzami. Dużą popularnością cieszyła się także Fabia (6978) oraz SUV-y Kodiaq (6055) i Karoq (5707), które wypracowały ugruntowaną pozycję rynkową mimo dużej konkurencji w swoich segmentach.

Škoda Fleet Days to wydarzenie skierowane przede wszystkim do fleet managerów oraz kluczowych klientów marki Škody. Jednym z głównych celów tegorocznego spotkania było uczczenie 130-lecia marki oraz przybliżenie aktualnej oferty Škody najważniejszym klientom flotowym, którzy mieli okazję bliżej poznać nowe elektryczne modele tego producenta – Elroq i Enyaq oraz auta z napędem typu PHEV – Kodiaq i Superb. Warto wspomnieć, iż była też okazja przejechać się klasycznymi modelami tej marki – 105 S, Favorit, Felicia i Octavia, a także zobaczyć z bliska model koncepcyjny Vision 7S, który jest zapowiedzią kierunku, w jakim Škoda podąży w przyszłości.

(TSz) Fot. Tomasz Chmielowiec

Idź do oryginalnego materiału