Skoda przygotowuje się do premiery modelu Fabii 4. generacji. Auto oficjalnie wystąpiło już w pierwszym zwiastunie, a powinno zadebiutować na wiosnę. Oto, co o nim wiadomo.
Skoda Fabia IV na nowej platformie
Producent potwierdził, iż nowa Fabia będzie bazowała na architekturze MQB A0 Grupy Volkswagen. Jest to ta sama platforma, którą wykorzystuje Skoda Scala oraz modele siostrzanych marek Seata i Volkswagena. W efekcie nowa Fabia będzie nie tylko praktyczniejsza od swojej poprzedniczki, ale wyróżni się przestronnością na tle innych pojazdów w swoim segmencie.
Bagażnik o pojemności 380 l
Zwiększona praktyczność zaowocuje pojemniejszym bagażnikiem, który pomieści aż 380 l, czyli o 50 l więcej niż oferuje obecna generacja. Takim wynikiem zdystansuje się od konkurentów – Volkswagena Polo (351 l), czy Seata Ibizy (355 l) i zbliży do Renault Clio (391 l).
Lepsza technologia na pokładzie
Nowa architektura przyniesie poprawę technologii. Skoda Fabia będzie dostępna z najnowszym systemem multimedialnym MIB 3.0 Volkswagena. Będzie również bezpieczniejsza za sprawą ulepszonych aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Na liście wyposażenia w standardzie znajdziemy autonomiczną funkcję hamowania, asystenta utrzymania na pasie ruchu i funkcję wezwania pomocy w razie wypadku.
Wygląd zewnętrzny
Ujawniony zwiastun Fabii bardzo delikatnie sugeruje podobieństwo stylistyczne do Scali. To bardzo dobra wiadomość, bo Scala prezentuje się świetnie. Nadwozie zyska na długości i szerokości, a całościowo na proporcjach. Jednocześnie zmiany wyglądu nie będą bardzo radykalne względem ustępującej generacji. Z pierwszych zdjęć szpiegowskich, które krążą w sieci wynika, iż tylna klapa zachowa podobny kształt do starego modelu, choć układ świateł ulegnie zmianie.
Skoda Fabia IV: silniki
W tej kwestii informacji jest na razie jak na lekarstwo. Czesi obiecują, iż pod maską Fabii zagoszczą silniki benzynowe najnowszej generacji, łączące wysoką wydajność z niską emisją. Punktem odniesienie będą prawdopodobnie modele Polo i Ibiza. Można więc spodziewać się 1-litrowej jednostki TSI z turbodoładowaniem w wariancie mocy 95 i 115 KM. Wariant hybrydowy z wtyczką jest mało prawdopodobny, ale brana jest pod uwagę wersja z układem miękkiej hybrydy.
Zdjęcia: autoexpress.co.uk