Skoda Enyaq Coupe iV oficjalnie zaprezentowana

profiauto.pl 2 lat temu

Debiutuje Skoda Enyaq z opadającą linią dachu. Ma niski współczynnik oporu powietrza Cx i jest dostępna w topowej wersji RS.

Skoda Enyaq to pierwszy elektryczny SUV w ofercie czeskiego producenta

Klasyczną wersję SUV-a poznaliśmy w zeszłym roku. Dynamicznie prezentująca się odmiana coupe uzupełnia elektryczną rodzinę Enyaq.

Skoda Enyaq Coupe iV zasila powiększającą się cały czas grupę aut stylizowanych na coupe. Klienci pokochali tego typu nadwozie i jest to odpowiedź na zapotrzebowanie rynku. W tym przypadku jednak wraz z ciekawą stylistyką idzie w parze aerodynamika. Czesi zadbali o to, by Enyaq Coupe odznaczał się niskim współczynnikiem oporu powietrza 0,234 Cx, co z kolei przekładać się będzie na nieco większy zasięg.

Skoda Enyaq Coupe iV będzie dostępna w kilku wersjach napędowych

Bazową jest wersja iV60 z akumulatorem o pojemności 62 kWh, silnikiem o mocy 132 kW (179 KM) i napędem na tylne koła. Wersja iV 80 dysponuje już baterią o pojemności 82 kWh i silnikiem o mocy 204 KM. To najbardziej ekonomiczna odmiana, której zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 545 kilometrów. Może być dostępna w wariancie iV 80x z dodatkowym silnikiem z przodu – wtedy ma 265 KM.

Najmocniejsza wersja RS iV oferuje 299 KM i 460 Nm momentu obrotowego oraz napęd na cztery koła, dzięki czmu rozpędzenie się do setki zajmuje 6,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Sportowe zawieszenie znajdziemy tutaj w standardzie. W porównaniu z klasyczną wersją przód auta obniżono o 15 mm, a tył – o 10 mm.

Skoda Enyaq Coupe iV – wyposażenie

Wszystkie modele są wyposażone w 5,3-calowy zestaw zegarów, 13-calowy wyświetlacz multimediów, klimatyzację dwustrefową, skórzaną kierownicę. Jest choćby panoramiczny szklany dach, który obejmuje całą górną część pojazdu, płynnie łącząc się z tylną szybą.

Nie trzeba również dopłacać za 19-calowe felgi (w opcji mogą mieć choćby 21 cali) oraz światła LED Matrix. W konfiguratorze można zaznaczyć podświetlany grill (Crystal Face), który obejmuje 131 punktów LED i bazowo jest dostępny w wersji RS.

Pomimo uciętego tyłu Skoda Enyaq Coupe iV dysponuje bagażnikiem o pojemności 570 l. To o 15 l mniej od praktyczniejszej odmiany SUV-a. Pojazd może także wziąć na hol przyczepę o masie 1400 kg.

Wnętrze standardowej wersji wykończono materiałami pochodzącymi z recyklingu

Odmiana SportLine wyróżnia się czarną kolorystyką. Najciekawiej zapowiada się kokpit wersji RS (na zdjęciu) ze sportowymi fotelami z czarną perforowaną skórą i kontrastującą lamówką w kolorze limonki, aluminiowymi pedałami i paskami na desce rozdzielczej imitującymi włókno węglowe.

Cena nie pozostało znana

Poznamy ją prawdopodobnie w najbliższych kilku tygodniach. Bazowa cena zwykłej Skody Enyaq to 189 300 zł. W przypadku Coupe cennik prawdopodobnie otworzy kwota ponad 200 000 zł.

Zdjęcia: motor1.com

Idź do oryginalnego materiału