
Seat zaktualizował wygląd i wnętrze najmniejszego modelu w gamie – Ibizy. Na tym jednak nie poprzestał, odświeżając za jednym zamachem crossovera Aronę.
Modele Seata – Arona i Ibiza są na rynku od 2017 roku
To na tyle krótko, iż nie zdążyły się jeszcze dobrze zestarzeć. Obydwa przez cały czas prezentują się wyjątkowo świeżo i ciekawie. Mimo to producent uznał, iż to już czas, by przeprowadzić kilka delikatnych zmian z zewnątrz oraz dokonać małej rewolucji we wnętrzu.
Seat Ibiza – co się zmieniło?
Logo SEATA ma teraz dwukolorowe chromowane wykończenie, a sama nazwa modelu zyskała nowy zapis na tylnej klapie imitujący odręczne pismo.
W standardzie znajdziemy światła LED, a w opcji lakierów – nowe kolory Asphalt Blue i Sapphire Blue. Dopełnieniem zmian są nowe wzory felg w rozmiarze 17 i 18-cali.
Seat Arona wyróżnia się przeprojektowanym przodem
Nowe są lampy przeciwmgielne, imitacja dyfuzora i nieduży spojler. Podobnie jak w Ibizie mamy też nowe logo i nazwę na klapie. Poza tym Seat rozszerzył paletę kolorów nadwozia o 3 nowe lakiery (Sapphire Blue, Camouflage Green i Asphalt Blue) i dorzucił opcję dodatkowego koloru dachu (Candy White).
Więcej dzieje się we wnętrzu
Zarówno w Ibizie, jak i w Aronie debiutuje nowy system multimedialny o rozmiarze 8,25-cala, który w opcji może mieć choćby 9,2-cala. Producent nie poskąpił też miękkich plastików i lepszej jakości materiałów. Dodatkowo w wersjach wyposażenia FR i Xcellence mamy kierownicę pokrytą skórą Nappa i podświetlone otwory wentylacyjne.
Seat Arona i Ibiza – silniki
Pod maską pracują silniki 1.0 TSI (95 i 110 KM) i 1.5 TSI (150 KM). Można je zestawić z 5 i 6 biegową przekładnią manualną lub 7-biegowym automatem DSG. Bazową jednostką pozostaje 1.0 MPI (80 KM). Na wybranych rynkach będzie również dostępna oszczędna 90-konna jednostka TGI zasilana gazem ziemnym.
Seat Arona, jak i Seat Ibiza wejdą do produkcji w trzecim kwartale 2021 roku. W salonach pojawią się pod koniec tego roku lub na początku 2022 roku.
Zdjęcia: motor1.com