Samochody używane – przeboje lat 90

2 godzin temu

Coś dla miłośników motoryzacji z lat 90. Brytyjczycy – raczej znający się na rzeczy, bo z „Top Gear” – wytypowali 10 modeli z tego okresu, którymi warto się zainteresować. Tym bardziej iż mogą niedługo zdrożeć. Auta z tych czasów budzą coraz większy sentyment i są teraz wyjątkowo popularne.

  • Propozycje serwisu internetowego topgear.com dla zainteresowanych zakupem youngtimera
  • Wytypowano interesujące modele, które wciąż nie kosztują jednak fortuny, a mogą zdrożeć

Kierowcy z całego świata nie przestają rozglądać się za klasycznymi samochodami oraz nieco młodszymi youngtimerami. Czy moda przeminie, a ich ceny wreszcie spadną? Trudno wyrokować. Wiadomo natomiast, iż coraz trudniej za rozsądną kwotę kupić interesujące auto z lat 90. Ich podaż jest coraz mniejsza, a zadbane egzemplarze w ciekawych konfiguracjach i tak dość gwałtownie znikają z rynku.

Redakcja strony internetowej brytyjskiego magazynu „Top Gear” przejrzała ogłoszenia w poszukiwaniu ciekawych modeli za 5 tysięcy funtów. Tamtejsze ceny nie zawsze pokrywają się z naszymi, ale zaproponowane modele i tak mogą stanowić inspirację dla osób zainteresowanych zakupem starszego, a wciąż interesującego modelu samochodu.

BMW serii 3 E30 Touring (1987-1994)

fot. archiwum

Ceny wszystkich starszych BMW z czasem rosną. W przypadku generacji E30 ostatnią szansą na w miarę okazyjny zakup jest wersja kombi, czyli Touring. Z reguły była traktowana delikatniej niż sedan czy coupe, a do tego produkowano ją najdłużej, co zwiększa szansę na znalezienie auta w dobrym stanie. Korzystnie można kupić słabsze wersje, jak 316 czy 318. Ceny ofertowe wynoszą od 8 do 120 tys. zł.

https://magazynauto.pl/testy/bmw-serii-3-e30-solidnie-wykantowane,aid,2500

Fiat Coupe (1994-2000)

fot. archiwum

Ostatnie coupe Fiata doskonale wygląda i było oferowane z mocnymi silnikami. Przy ograniczonym budżecie trzeba skupić się raczej na poszukiwaniu słabszych odmian. Uwaga na korozję!

Ford Escort Mk3/Mk4 (1980-1990)

fot. Ford

Szukając ikony lat 80. i początku 90., warto wziąć pod uwagę mocniejsze odmiany Escorta, oznaczane jako XR3 czy XR3i. W Polsce ich podaż jest mizerna, podobnie jak i popyt, co nie sprzyja śrubowaniu cen.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/ford-escort-1-6-16v-ghia-test-z-1998-roku,aid,2331

Mazda MX-5 I (1989-1998)

fot. archiwum

Najlepszy czas na zakup pierwszej odsłony MX-5 przeminął – dostępne auta (25-55 tys. zł) są albo drogie, albo mają sporo wad, z korozją włącznie. Ale szukać warto, bo MX-5 daje masę euforii z jazdy.

Mercedes W124 Coupe (1987-1996)

fot. archiwum

Bardziej atrakcyjny design niż sedana, równie wysoka trwałość i ceny ofertowe (15-60 tys. zł) nie tak ekstremalne, jak w przypadku W124 Cabrio. Stan wielu najtańszych aut rozczarowuje.

https://magazynauto.pl/testy/mercedes-500-e-e-500-w124-arogancki-elegant,aid,2903

Mitsubishi 3000GT (1990-2001)

fot. Mitsubishi

Wraz z Nissanem 300ZX to ostatnie z dużych japońskich coupe, które można kupić dosyć tanio (w Polsce za 60-120 tys. zł). Toyota Supra Mk4 czy Nissan Skyline GT-R R34 są dużo droższe.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/mitsubishi-lancer-1-3-gli-skromnie-ale-wygodnie-test-z-motoru-z-1994-roku,aid,2228

Peugeot 106 (1991-2003)

fot. Peugeot

Niska masa i sprężyste zawieszenie dają dużo przyjemności z prowadzenia, którą można spotęgować, wybierając mocniejszą wersję. interesująca jest też bogato wyposażona Rolland Garros (na fot.).

https://magazynauto.pl/testy/peugeot-106-rallye-kiedys-rajdowka-dobra-na-poczatek-dzis-zyskujacy-juz-na-wartosci-youngtimer,aid,4045

Range Rover Classic (1970-1996)

fot. Land Rover

Pierwsza odsłona Range Rovera, w tej chwili znana jako „Classic”, to interesująca propozycja dla miłośników terenówek. Używane auto w mizernym stanie można kupić tanio (od 15 tys. zł). Najlepsze kosztują fortunę.

https://magazynauto.pl/testy/mercedes-puch-280-ge-range-rover-3-5-v8-i-toyota-land-cruiser-fj60-spotkanie-terenowych-legend,aid,4527

Saab 900 I (1978-1993)

fot. archiwum

Legendarny „krokodyl”, choćby w dobrym stanie, na tle innych klasyków okazuje się całkiem rozsądną cenowo propozycją (10-65 tys. zł). Spora jest też podaż aut, niemało ma „żółtą” rejestrację.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/szwedzka-filozofia-samochodu-wrazenia-z-jazdy-saabem-9000i-16-motor-nr-2-1990,aid,4166

Volkswagen Golf III GTI (1991-1997)

fot. Volkswagen

Ostatni dzwonek na zakup jakiegokolwiek Golfa III – podaż dobrych aut gwałtownie maleje. Największy potencjał inwestycyjny mają mocne wersje, w tym GTI (6-60 tys. zł). Duża baza części, łatwe naprawy.

https://magazynauto.pl/wiadomosci/volkswagen-golf-iii-variant-1-8-cl-wrazenia-z-jazdy-z-motoru-z-1994-r,aid,2050
Idź do oryginalnego materiału