Rzadki 4×4 Volkswagen Syncro Kombi 16″

1 rok temu

Volkswagen Syncro to seria samochodów dostawczych 4×4 opracowanych przez niemieckiego producenta samochodów we współpracy z ekspertami od napędu na cztery koła w Steyr-Daimler-Puch. Często były przerabiane na kampery i poza Antarktydą nie ma kontynentu, którego nie przebyły.

Syncro oferował znacznie lepsze możliwości terenowe w porównaniu ze standardową furgonetką typu 2 i przez cały czas cieszy się dużym zainteresowaniem wśród entuzjastów. Znacznie rzadszy model 16-calowy był wyposażony w większe koła, opony i hamulce – zwiększając prześwit i czyniąc go najbardziej zdolnym do jazdy w terenie ze wszystkich Syncros.

Szybkie fakty – Volkswagen Syncro 4×4

Volkswagen Syncro został opracowany we współpracy z austriacką firmą inżynieryjną Steyr-Daimler-Puch. Znani ze swojej wiedzy na temat pojazdów wojskowych i terenowych z napędem na wszystkie koła, partnerstwo zaowocowało stworzeniem innowacyjnego układu napędu na wszystkie koła Syncro, który oferował znacznie lepsze adekwatności terenowe w porównaniu z jego towarzyszem ze stajni 2×4 . Volkswagen Syncro został po raz pierwszy wprowadzony w 1985 roku w oparciu o platformę Transporter T3. Był dostępny w różnych modelach i konfiguracjach, w tym Caravelle, Kombi i Double Cab, do szerokiego zakresu zastosowań. Wielu właścicieli Syncro przekształciło swoje pojazdy w wszechstronne kampery, używając ich do przygód poza siecią i długich podróży. Dziś Volkswagen Syncro cieszy się kultową popularnością wśród entuzjastów jazdy terenowej i kolekcjonerów zabytkowych samochodów dostawczych. Jego innowacyjny system napędu na wszystkie koła, solidna konstrukcja i możliwości adaptacji sprawiły, iż jest to ceniony samochód 4×4.

Budynek 4×4 Volkswagen Typ 2

Historia Volkswagena Syncro zaczyna się od serii Volkswagen Type 2, linii lekkich samochodów dostawczych, która pojawiła się po raz pierwszy na początku lat pięćdziesiątych. Pojazdy te zostały zaprojektowane tak, aby były wszechstronne, solidne i ekonomiczne – gwałtownie zyskując popularność zarówno do użytku komercyjnego, jak i prywatnego. Jednak dopiero pod koniec lat 70. pojawił się pomysł na wersję Type 2 z napędem na wszystkie koła.

Jest to rzadka 16-calowa wersja Volkswagena Syncro, nazwa nawiązuje do większych 16-calowych kół, które są montowane. Mają też znacznie większe opony niż standardowy samochód z 14-calowymi kołami, co zwiększa prześwit.

Pod koniec lat 70. Volkswagen starał się rozszerzyć swoją linię produktów, tworząc solidny pojazd z napędem na cztery koła, zdolny do pokonywania trudniejszego terenu niż standardowy van z napędem na tylne koła.

Steyr-Daimler-Puch rusza z pomocą

Firma zwróciła się do Steyr-Daimler-Puch, austriackiej firmy inżynieryjnej z historią produkcji pojazdów wojskowych i terenowych z napędem na cztery koła. kooperacja zaowocowała opracowaniem Volkswagena Syncro, opartego na platformie Transporter Type 2 T3.

Wprowadzony na rynek w 1985 roku Syncro był przełomowym pojazdem, głównie dzięki systemowi napędu na wszystkie koła, który wykorzystywał brytyjskie sprzęgło wiskotyczne typu Ferguson zamiast standardowego centralnego mechanizmu różnicowego.

Ta dystrybucja mocy między przednią i tylną oś w zależności od warunków jazdy zapewnia optymalną przyczepność i prowadzenie w zróżnicowanym terenie. To sprawiło, iż Syncro idealnie nadaje się do przygód w terenie, służb ratowniczych, a choćby do niektórych zastosowań wojskowych.

Zarówno w wersji 14-calowej, jak i 16-calowej, Volkswagen Syncro jest dobrze znany ze swojej umiejętności przekraczania swojej masy w terenie, w dużej mierze dzięki pracom rozwojowym wykonanym przez inżynierów ze Steyr-Daimler-Puch.

Pod koniec lat 80. i na początku lat 90. Volkswagen Syncro był dostępny w różnych modelach i konfiguracjach, w tym Caravelle, Kombi i Double Cab. Modele te zaspokajały szeroki zakres potrzeb, od transportu rodzinnego po ciężkie pojazdy robocze.

Połączenie praktyczności, trwałości i możliwości terenowych Syncro gwałtownie zyskało lojalnych fanów na rynkach, na których był oferowany, chociaż nigdy nie sprzedawało się w szczególnie dużych ilościach.

Oprócz sukcesu komercyjnego, Syncro znalazł drogę do serc entuzjastów off-roadu i kamperów, którzy przekształcili te pojazdy w wszechstronne kampery. Napęd na cztery koła Syncro, w połączeniu z jego kompaktowymi rozmiarami i możliwościami dostosowania, sprawił, iż jest to idealny wybór dla osób poszukujących przygód, o których standardowy napęd na tylne koła Type 2 mógł tylko pomarzyć.

Rzadki model Volkswagena Syncro 16″

Jedną z najrzadszych iteracji VW Syncro jest model 16-calowy, nazwany tak ze względu na 16-calowe koła w przeciwieństwie do 14-calowych kół stosowanych w standardowym pojeździe. Te większe koła były wyposażone w większe opony i razem znacznie zwiększały prześwit pojazdu.

16-calowe Syncros były również wyposażone w większe przednie i tylne hamulce oraz czarne rozbłyski błotników, które zostały zamontowane, aby ukryć obszar, w którym VW przyciął nadkola, aby dać więcej miejsca na większe opony.

Skrzynia biegów ma cztery główne biegi do przodu i bieg wsteczny, jest też bieg „G”, który w języku niemieckim oznacza „Gelände”, co oznacza „teren”. Ten bieg to bardzo niski bieg pełzający, który symuluje niski zasięg.

Produkcja Volkswagena Syncro dobiegła końca w 1992 roku, kiedy platforma Transporter T3 została zastąpiona nowszą platformą T4. Pomimo stosunkowo krótkiej serii produkcyjnej Syncro wywarł trwałe wrażenie na świecie motoryzacyjnym.

Volkswagen Syncro 4×4 16″ pokazany tutaj

Kierownica po prawej stronie VW Syncro 16″ jest niezwykle rzadkim pojazdem, sprzedawca uważa, iż ​​jest to jeden z zaledwie trzech istniejących w tej konfiguracji i korzysta z niedawnej kompleksowej renowacji.

Duża przestrzeń z tyłu sprawiła, iż ​​zarówno wersja standardowa, jak i Syncro vana Volkswagena Type 2 są popularne w przebudowie na samochody kempingowe.

Co ważne, pojazd ma certyfikat dziedzictwa Volkswagena, który potwierdza, iż ​​jest to fabrycznie zbudowane RHD 16” Kombi z „dostosowanym projektem do wewnętrznego specjalnego przeznaczenia”. Pozostaje w konfiguracji pasujących numerów i był wcześniej używany jako pojazd safari w Parku Narodowym Serengeti w Tanzanii w Afryce.

Obecnie zachowuje dokumentację rejestracyjną z Tanzanii i zauważono, iż prędkościomierz został wymieniony, więc prawidłowy przebieg w całym okresie eksploatacji jest nieznany, aktualny wskazany przebieg to 35 454 mil. Jest napędzany czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym VW o pojemności 1,6 litra, współpracującym z 4-biegową manualną skrzynią biegów, i zauważono, iż wszystkie tuleje, łożyska, linki, elementy hamulca i sprzęgło zostały wymienione.

Ma również nową wiązkę przewodów, zbiorniki kolektora i przewody paliwowe, a także został odnowiony w oryginalnym kolorze Escorial Green, ze stalowymi kołami i świeżymi oponami.

Jeśli chcesz przeczytać więcej o tym niezwykłym Syncro lub zarejestrować się do licytacji, możesz odwiedzić aukcję tutaj w Car & Classic. Jest oferowany na sprzedaż z Tanzanii.















Zdjęcia dzięki uprzejmości Car & Classic

Artykuły napisane przez Bena były publikowane w CNN, Popular Mechanics, Smithsonian Magazine, Road & Track Magazine, oficjalnym blogu Pinterest, oficjalnym blogu eBay Motors, BuzzFeed, Autoweek Magazine, Wired Magazine, Autoblog, Gear Patrol, Jalopnik, The Verge , i wiele więcej.

Silodrome zostało założone przez Bena w 2010 roku, odkąd strona stała się światowym liderem w sektorze motoryzacji alternatywnej i zabytkowej, z ponad milionem czytelników miesięcznie z całego świata i setkami tysięcy obserwujących na portalach społecznościowych głoska bezdźwięczna.

Idź do oryginalnego materiału