Rywal Toyoty RAV4 oszczędza 43 000 zł. Po odnowieniu to najlepsza opcja na rodzinnego, hybrydowego SUV-a

2 dni temu

Nowy C5 Aircross to bardzo ambitny SUV w ofercie modelowej Citroena. Od niedawna jest dostępny z mechaniką hybrydową PHEV, co pozwala mu rzucić wyzwanie droższej Toyocie RAV4. Polski cennik jest już gotowy i czyni go bardzo atrakcyjną opcją dla poszukujących wydajnego i dobrze wyposażonego samochodu bez chińskiego DNA.

Nowy Citroën Aircross PHEV oszczędza względem Toyoty ponad 40 000 zł

Odnowiony SUV Citroëna trafił do oferty zaledwie kilka miesięcy temu. Teraz producent otworzył księgę zamówień nowego C5 Aircross PHEV i podał cennik. Tym samym model jest gotowy na rozpoczęcie swojego komercyjnego życia. jeżeli chodzi o wersję z wtyczką, to będzie najgorszym rywalem dla modeli tj. Toyota RAV4, MG HS, Hyundai Tucson.

Model, który nie wymaga grama paliwa, by pokonać dystans 80 km wystarczy na codzienne użytkowanie i zapewnia wiodącą w segmencie wydajność ładowania. Ten proces uwzględniając domowy wallbox (7,4 kW), zajmuje niecałe 3 godziny. Nowa bateria, blisko dwukrotnie większa w stosunku do poprzednika ( 21 kWh) pozwala teraz na codzienne użytkowania SUV-a w trybie całkowicie elektrycznym dłużej. Ponadto SUV obsługuje szybkie ładowanie 160 kW ( bateria chłodzona cieczą).

Fakt, iż Citroen połączył 150-konny silnik benzynowy z 125-konnym silnikiem elektrycznym, pozwala generować modelowi moc 195 KM. Dodatkowo nadwozie SUV-a zapewnia maksymalną wygodę użytkowania i jest stylowe. W efekcie to plus nowoczesne technologie wynosi ofertę Citroena C5 Aircross na wyższy poziom.

Ten bardzo ambitny SUV francuskiego producenta dostał atrakcyjny cennik i dwa poziomy wyposażenia do wyboru. W związku z tym, iż oba są bardzo kompletne, to dodatkowo zwiększa atrakcyjność tego modelu względem rywala Toyoty. jeżeli cena się liczy, to na takim zakupie oszczędzamy ponad 40 000 zł.

foto: Citroen

Ile kosztuje Citroën C5 Aircross PHEV i jak wygląda poziom wyposażenia SUV-a?

Citroën podzielił gamę C5 Aircross na wersje wyposażenia: Plus, Max. Na liście tej pierwszej wśród najważniejszych elementów wyposażenia standardowego znalazły się takie funkcjonalności jak:
– wbudowana ładowarka pokładowa jednofazowa (3,7 kW),
– przewód do ładowania Mode 2 do gniazda domowego (jednofazowy),
– 19’calowe felgi aluminiowe,
– panoramiczna kamera cofania 180°, przednie i tylne czujniki parkowania,
– tempomat adaptacyjny z funkcją Stop&Go,
– Pakiet Bezpieczeństwa,
– Pakiet Design,
– system audio z 6 głośnikami o podwyższonej jakości dźwięku,
– centralny Ekran Waterfall z nawigacją 3D,
– ładowarka indukcyjna (15W),
– 3 gniazda zasilania 12V,
– klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z nawiewem na drugi rząd,
– elektryczne lusterka zewnętrzne, podgrzewane, składane elektrycznie, z oświetleniem powitalnym,
– lusterko wsteczne z funkcją elektrochromatyczną,
– bezkluczykowy, zbliżeniowy dostęp i uruchamianie pojazdu,
– fotele Citroën Advanced Comfort,
– dodatkowa górna kieszeń do umieszczenia telefona z tyłu przednich foteli,
– zawieszenie Citroën Advanced Comfort,
– selektor trybów jazdy,
– tylne światła Citroën Light Wings LED,
– rozszerzone oświetlenie ambientowe( 8 kolorów).

Citroën C5 Aircross MAX dodatkowo uwzględnia m.in. elektryczną klapę bagażnika, reflektory Citroën Matrix LED, fotel kierowcy z elektryczną regulacją w 8 płaszczyznach, podgrzewany, programowalny i podgrzewany fotel pasażera z regulacją manualną. jeżeli chodzi o ceny, to Citroën C5 Aircross PHEV zaczyna się od 181 700 zł za wersję PLUS i 199 100 za wersję MAX. Toyota RAV4 dla porównania zaczyna się od 225 200 zł w promocji.

źródło: Citroen

Podusmowanie

Niezależnie od poziomu wyposażenia nowy francuski SUV z technologią PHEV przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,3 sekund i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. To najlepsza pod względem osiągów i wydajności wersja C5 Aircross. Tańszy C5 hybrid 145 KM rozpędza się do setki w 11,2 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 201 km/h. Pod względem pojemności bagażnika wersja PHEV także wypada korzystniej z pojemnością od 651 l do 1668 litrów. Dla rodzin to spory atut, który daje mu przewagę nad chińskim MG HS PHEV pozostawiając Citroëna C5 Aircross PHEV jedną z najciekawszych w swojej klasie. Praktyczny i wydajny nie oszczędza ani na wyposażeniu, ani na stylu.

Idź do oryginalnego materiału