Ruszyła produkcja hybrydowej i elektrycznej Alfy Romeo Junior

moto-przestrzen.pl 4 dni temu

Alfa Romeo Junior – sportowy charakter, kompaktowe wymiary i włoski styl rozpoznawalne już od pierwszego spojrzenia. Ten absolutnie wyjątkowy i niepowtarzalny samochód wjechał na rynek motoryzacyjny w niezrównanym, i z niczym nieporównywalnym, stylu. Zapewnia on idealny balans pomiędzy funkcjonalnym pięknem i wyjątkowym dziedzictwem, stając się symbolem włoskiego stylu w motoryzacji. W segmencie oferującym sportowe wersje, zaprojektowane na bazie modeli miejskich, Junior wyróżnia się modnym i zachwycającym stylem połączonym z najbardziej zaawansowaną technologią w zakresie komfortu, łączności i dynamiki jazdy.

Junior jest dostępny z napędem na przednią oś w wersji „IBRIDA”, a na początku przyszłego roku jako pierwszy w segmencie będzie dostępny również z napędem na cztery koła Q4 z automatycznym zarządzaniem tylną osią napędową, oraz w wersji „ELETTRICA”, w dwóch poziomach mocy: 156 KM z zasięgiem wynoszącym do 410 km, a także 280 KM w bardziej sportowej wersji VELOCE, która odzwierciedla sportowe DNA Alfy Romeo.

Oferując najniższą w segmencie, optymalnie rozłożoną, masę, nowy Junior wkracza w świat samochodów elektrycznych jak prawdziwa Alfa Romeo. Zapewnia najlepszą w swojej klasie przyczepność kół, możliwą dzięki zastosowaniu specjalnych rozwiązań technicznych, takich jak na przykład najbardziej bezpośredni w segmencie układ kierowniczy (14,6), który został specjalnie skalibrowany pod kątem precyzji działania, by poprawić jego wyjątkowe adekwatności jezdne. Junior może zostać również wyposażony w system Alfa D.N.A.

Tryb „Dynamic”, który dzięki specjalnej kalibracji układu kierowniczego i pedału przyspieszenia, oferuje najwyższe osiągi i przyjemność z jazdy. Z kolei tryb „Natural”, zachowując równowagę między osiągami i komfortem, jest przeznaczony do codziennego użytku. Tryb „Advanced Efficiency” został natomiast skalibrowany pod kątem maksymalnej efektywności energetycznej poprzez zmniejszenie zużycia energii, bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy. Dzięki temu Junior jest wyposażony w najbardziej zaawansowaną technologię łączności. Zapewnia ona maksymalny komfort wzmocniony szeregiem funkcji wspierających kierowcę w kontrolowaniu wzdłużnym i bocznym pojazdu (autonomiczna jazda poziomu drugiego), co w połączeniu z czujnikami parkowania 360°, tylną kamerą 180° umożliwia pełny monitoring otoczenia, stanowiąc innowacyjny i praktyczny półautonomiczny system parkowania.

Alfa Romeo w szczególny sposób wykorzystuje oprogramowanie i łączność w celu zwiększenia komfortu jazdy kierowcy, dlatego wyposażyła Juniora w najbardziej zaawansowaną technologię łączności, czyli EV Routing: innowacyjny system online wbudowany w nawigację, który automatycznie i bezstresowo zarządza potrzebami klienta w zakresie ładowania. Ponadto „Alfa Connect Services” oferuje zaawansowaną łączność w samochodzie oraz gamę usług zapewniających maksymalne bezpieczeństwo. Dzięki bezprzewodowej technologii over-the-air (OTA) mapy i oprogramowanie samochodu są zawsze aktualne. Oferta funkcji, dzięki którym wrażenia z jazdy są lepsze niż kiedykolwiek, obejmują „My Navigation”, składającą się z aplikacji do zdalnego wyszukiwania miejsc docelowych i punktów użyteczności publicznej (POI), a także powiadomień wysyłanych w czasie rzeczywistym z informacjami o ruchu drogowym, pogodzie i fotoradarach. Z kolei „My Remote” oferuje, m.in., możliwość zdalnego sterowania niektórymi funkcjami samochodu, jego lokalizacji, monitorowania wybranych parametrów prędkości i obszaru oraz otrzymywania powiadomień, jeżeli nie są one osiągane. Funkcja E-Control oferuje również opcję zdalnego zarządzania uruchamianiem i zatrzymywaniem, planowania ładowania lub, w razie potrzeby, ogrzewania lub chłodzenia wnętrza przed korzystaniem z pojazdu.

Kolejną istotną innowacją jest integracja wirtualnego asystenta Hey Alfa i ChatGPT (A.I.), które wykorzystują funkcję rozpoznawania głosu, tworząc dyskretnego asystenta kierowcy pomocnego w uzyskaniu informacji, porad i spełnianiu próśb.

Alfa Junior jest produkowana w zakładzie w Tychach, którego dyrektor – Tomasz Gębka powiedział: „Uruchomienie produkcji Alfy Romeo Junior, w wersjach Elettrica i Ibrida, to zwieńczenie naszego najważniejszego projektu zrealizowanego w ostatnich latach – modernizacji linii produkcyjnych i stworzenia zrównoważonego modelu biznesowego. Zakład w Tychach stał się w ten sposób producentem pojazdów nisko- i zeroemisyjnych oraz włączył się w realizację planu strategicznego Stellantis Dare Forward 2030, za pomocą którego Stellantis staje się liderem w swojej branży w dziedzinie łagodzenia zmian klimatycznych. Rolą naszego zakładu jest zapewnienie najwyższych standardów jakości produkcji, tak aby Alfa Romeo Junior była niezawodnym modelem oferującym najlepsze wrażenia z jazdy”.

Zaangażowanie tyskiego zakładu w ofensywę Dare Forward 2030 ma również inny wymiar: fabryka wdraża ambitny plan redukcji zużycia energii i emisji CO2. W ramach tych działań podejmowane są ważne inwestycje mające na celu przejście na zieloną energię. Jednym z pierwszych zrealizowanych projektów jest nowa instalacja do produkcji sprężonego powietrza i chłodzenia, która uniezależniła zakład w zakresie dostaw ciepła na potrzeby procesu produkcyjnego. Kolejnym istotnym elementem trwającej w zakładzie transformacji jest wymiana sieci ciepłowniczej na nową, najwyższej klasy i w pełni zautomatyzowaną, która będzie produkować „zielone” ciepło z wykorzystaniem biomasy zamiast węgla i gazu.

Idź do oryginalnego materiału