
Marka OMODA & JAECOO jest obecna na naszym rynku od roku i w tym czasie zdążyła zyskać bardzo dużą popularność i zbudować prężnie działającą sieć dealerską. Dalsze sukcesy wróżą też dwa właśnie zaprezentowane SUV-y – JAECOO 5 w wersjach benzynowej i elektrycznej oraz OMODA 5 w odmianie hybrydowej.
Marka OMODA & JAECOO pojawiła się na polskiej mapie motoryzacyjnej zaledwie rok temu, ale te 12 miesięcy okazały się dla niej czasem bezprzykładnego sukcesu. Oczywiście nie wziął się on z niczego – dobre i bardzo atrakcyjnie wycenione produkty, przemyślana strategia rozwoju (m.in. stopniowe rozszerzanie gamy, w tym o tak spektakularne modele jak OMODA 9 z napędem PHEV) czy znakomite warunki gwarancji – wszystko to przyciągnęło do salonów OMODA & JAECOO dużą rzeszę klientów.
Marka osiągnęła naprawdę godny uwagi wynik, bo w ciągu zaledwie 12 miesięcy, jakie upłynęły od rozpoczęcia jej działalności w Polsce, zarejestrowano ponad 10 tysięcy samochodów OMODA & JAECOO. Według danych Samaru, w samym tylko wrześniu 2025 roku zarejestrowano w Polsce 1374 auta, a marka osiągnęła rekordowe 2,76% udziału w rynku, zajmując 11. miejsce w rankingu rejestracji.
O tym, jak bardzo OMODA & JAECOO rośnie na naszym rynku w siłę, świadczy także bardzo gwałtownie rozwijająca się sieć dealerska, która w tej chwili liczy już 42 autoryzowane salony i serwisy, a do końca 2025 r. liczba ta zwiększy się do 50 punktów w całym kraju (np. we wrześniu otwarto salon Carsed w Warszawie, w październiku rozpocznie działalność warszawski salon Grupy Bemo, w następnej kolejności planowane jest otwarcie m.in. salonów Korczyk Bielsko Biała, Margo Elbląg czy Autorud Radom).

Okazją do świętowania rocznicy obecności OMODA & JAECOO w Polsce było zorganizowane 3 października imponujące wydarzenie, które zgromadziło blisko 400 gości – dziennikarzy, partnerów biznesowych, dealerów oraz klientów marki.
W ramach konferencji podsumowano to, co już udało się zrobić podczas pierwszego roku działalności w Polsce, nakreślono plany na przyszłość, a także nagrodzono najlepszych dealerów. Kulminacyjnym punktem prezentacji był debiut nowych modeli – JAECOO 5 (w wersjach spalinowej i elektrycznej) oraz hybrydowej OMODY 5.

Oto najważniejsze informacje na temat nowości OMODA & JAECOO, jakie właśnie debiutują na polskim rynku.
JAECOO 5/JAECOO E5
Do znakomicie przyjętego przez polskich klientów modelu JAECOO 7 dołącza właśnie kolejny, nieco mniejszy, ale równie atrakcyjnie stylizowany kompaktowy SUV – JAECOO 5. Jego podstawowe wymiary są następujące: długość 438 cm, szerokość 186 cm, wysokość 165 cm, rozstaw osi 262 cm. Pojemność bagażnika wynosi od 480 do 1284 litrów (w wersji elektrycznej dochodzi do tego jeszcze 35-litrowy schowek pod maską, tzw. frunk, wyposażony w odpływ wody).
JAECOO 5 prezentuje charakterystyczny dla marki, inspirowany off-roadem styl, a podwyższony prześwit, osłony podwozia czy tylne wielowahaczowe zawieszenie zachęcają do zjechania z ubitych szlaków.
Najpierw w sprzedaży pojawia się warianty spalinowy i elektryczny (E5). W tym pierwszym zastosowano benzynowy, turbodoładowany silnik 1.6 (z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz systemem zmiennych faz rozrządu) rozwijający 147 KM i 275 Nm, połączony seryjnie z siedmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,2 s, prędkość maksymalna 190 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi siedem litrów na 100 km.
Z kolei odmiana elektryczna, czyli JAECOO E5, została wyposażona w silnik o mocy 211 KM i maksymalnym momencie obrotowym 288 Nm. Dzięki temu dynamika pozostało lepsza niż w wersji spalinowej – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 7,7 s (prędkość maksymalna to 175 km/h). Akumulator trakcyjny ma pojemność 61 kWh i można go ładować prądem zmiennym z mocą do 11 kW, zaś stałym do 130 kW (uzupełnienie energii w zakresie od 20 do 80% zajmuje w optymalnych warunkach 28 minut). Zasięg określono na 402 km.
Co ważne, w lutym przyszłego roku gama JAECOO 5 zostanie rozszerzona o wariant hybrydowy, z napędem, który zadebiutował właśnie w opisywanej niżej OMODZIE 5 Hybrid.
JAECOO podkreśla, iż model 5 jest autem przyjaznym zwierzętom (jest certyfikowany przez TÜV SÜD jako model pet-friendly). W kabinie zastosowano m.in.: zaawansowany system filtracji powietrza, technologie antybakteryjne czy inteligentną kontrolę temperatury, dostosowującą warunki w kabinie do potrzeb pupila.
JAECOO 5 będzie dostępne w dwóch wersjach wyposażenia Comfort i Premium. W standardzie ma siedem poduszek powietrznych, tempomat adaptacyjny z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC), komplet systemów bezpieczeństwa i wspierających kierowcę; felgi aluminiowe 18”; reflektory oraz tylne światła w technologii LED; czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania, system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 13.2” oraz system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu.
Wersja Premium dodatkowo zawiera m.in.: klimatyzację dwustrefową z automatyczną regulacją temperatury; podgrzewane i wentylowane fotele przednie regulowane elektrycznie z tapicerką ze skóry ekologicznej, system audio Sony z 8 głośnikami; drzwi bagażnika otwierane i zamykane elektrycznie; podgrzewanie kierownicy; system kamer 540°, dach panoramiczny, a także tzw. ambientowe oświetlenie wnętrza (z możliwością wyboru koloru).
Premierowe ceny JAECOO 5 w wariancie spalinowym wyniosą dla wersji Comfort: 109 900 zł, natomiast dla wersji Premium 124 900 zł (po zakończeniu promocji, odpowiednio, 115 000 zł i 129 500 zł). Promocją zostanie również objęta wersja elektryczna, czyli JAECOO E5 – ceny wersji Comfort i Premium będą wynosić, odpowiednio, 139 900 zł i 153 900 zł (ceny katalogowe: 145 500 zł lub 159 500 zł). Promocja wystartowała wraz z premierą modelu na początku października i będzie obowiązywać dla zamówień złożonych do końca 2025 roku.
Warto podkreślić znakomite warunki gwarancji: mechanicznej na 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat lub 150 000 km, a w przypadku wersji elektrycznej E5 dodatkowo 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.





OMODA 5 Hybrid
OMODA 5 to kompaktowy, mierzący 445 cm SUV, który zyskał duża popularność w Polsce, za sprawą m.in. atrakcyjnego designu, sprawnego benzynowego silnika, wygodnej kabiny, bogatego wyposażenia i znakomitej ceny. Teraz do wariantów spalinowego 1.6 turbo 147 KM i elektrycznego E5 (204 KM, bateria 61 kWh, zasięg do 402 km) dołącza najmocniejsza odmiana – w pełni hybrydowa.
Zastosowano w niej benzynową jednostkę 1.5 R4 TGDI (143 KM) i trakcyjny silnik elektryczny o mocy 204 KM, znajdujący się wraz z drugim silnikiem o mocy 136 KM w skrzyni biegów opracowanej specjalnie dla pojazdów hybrydowych. Moc systemowa wynosi 224 KM, a łączny moment obrotowy – 295 Nm. Takie parametry przekładają się na bardzo dobrą dynamikę – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 7,9 s, a prędkość maksymalna – 175 km/h.
Układ hybrydowy korzysta z baterii trakcyjnej LFP o pojemności 1,83 kWh. Może on pracować w trzech trybach – w pełni elektrycznym, hybrydowym szeregowym oraz hybrydowym równoległym i pozwala na uzyskanie błyskawicznej reakcji na polecenia kierowcy (sprawność przekładni to 98,5%). Ogromną zaletą jest także bardzo niskie średnie zużycie benzyny, wynoszące jedynie 5,3 l/100 km (w efekcie na jednym baku paliwa można pokonać trasę o łącznej długości 1000 km, z czego w optymalnych warunkach choćby do 60 km z wykorzystaniem jedynie silnika elektrycznego).
Najnowsza odsłona modelu OMODA 5 ma zmodyfikowany przód nadwozia, z charakterystycznym trójwymiarowym grillem i przeprojektowanymi światłami do jazdy dziennej (połączono je czarną listwą z logo OMODA). Samochód można zamówić w jednym z 6 kolorów: Phantom Gray, Carbon Black, Midnight Blue, Blood Red, Khaki White oraz Aviation Silver (dwa ostatnie będą dostępne również w wersji z dachem lakierowanym w kolorze Carbon Black). OMODA dopracowała ponadto wyciszenie kabiny – dzięki dodatkowemu wygłuszeniu poziom głośności na kanapie wynosi zaledwie 63,4 dB przy prędkości 120 km/h.
OMODA stawia na wysoki poziom bezpieczeństwa – w modelu 5 znajduje się aż 20 zaawansowanych układów wsparcia kierowcy (ADAS). Są to m.in.: inteligentny system unikania kolizji (IES), system zapobiegający niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP), system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach (BSD), system monitorowania uwagi kierowcy (DMS), inteligentny system sterowania prędkością (SCF), asystent jazdy w korku (TJA) czy adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania na pasie ruchu (ACC). Za ochronę bierną odpowiada m.in. komplet airbagów (w tym poduszka centralna).
OMODA 5 Hybrid trafia do sprzedaży w dwóch wersjach wyposażenia: Comfort w cenie 119 500 zł oraz Premium w cenie 136 500 zł. Bardzo atrakcyjne są warunki gwarancji: mechaniczna na 3 lata bez limitu kilometrów, 7 lat lub 150 000 km oraz 8 lat lub 160 000 km na baterię wysokonapięciową i silnik trakcyjny.



