Rodzinny SUV z Europy za 99 900 zł. Pod maską ma 140 KM

3 tygodni temu

Nie trzeba być zwolennikiem chińskich marek, by docenić ich obecność na Starym Kontynencie. Japońscy, koreańscy i europejscy producenci dostrzegli w nich zagrożenie, dlatego pojawiły się rekalkulacje ofert. Efekt jest taki, iż klienci mogą dostać interesujące auta w niższych cenach. Ten rodzinny SUV z Europy jest dowodem na to, iż poniżej 100 tysięcy złotych da się kupić spore, a przy tym modne auto z mocnym silnikiem.

Rodzinny SUV z Europy – rocznik 2025

Ta oferta może zainteresować naprawdę duże grono polskich klientów. Do tej pory za takie pieniądze były oferowane wyłącznie modele z Państwa Środka. Tym razem jednak jest to kompaktowe auto z fabryki w naszym regionie. Ten rodzinny SUV z Europy ma argumenty, by osiągnąć rynkowy sukces nad Wisłą.

Modelem, który prezentujemy jest Dacia Bigster. To nowy twór rumuńskiego producenta przejmujący rolę tego flagowego w ofercie. Potwierdzają to również jego wymiary, dlatego od razu przejdźmy do kluczowych liczb.

Dacia Bigster Essential – przód

Opisywana Dacia ma 4570 milimetrów długości, 1812 milimetrów szerokości oraz 1711 milimetrów wysokości. To wszystko przy rozstawie osi wynoszącym 2704 milimetry. Mówimy więc o modelu reprezentującym segment C. Jego potencjalnymi rywalami są Kia Sportage i Citroen C5 Aircross. Różnica w cenie jest jednak potężna – o czym za chwilę.

Stylistyka nowego modelu jest bardzo udana. Określenie „duży Duster” jest zdecydowanie na miejscu, ponieważ oba auta oferują ten sam nurt stylistyczny – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Różnicę stanowi profil, gdzie widać dłuższy zwis tylnej części nadwozia, inną linię dachu i przeprojektowane przeszklenia.

Dacia Bigster od wewnątrz

Pokrewieństwo z Dusterem widać także w kabinie, czego świetnym przykładem jest kokpit. Materiały użyte do jego wykończenia nie są wybitnej jakości, ale nieźle wyglądają i mają całkiem przyjemną fakturę. Do tego, dysponują kolorowymi akcentami ożywiającymi cały projekt.

Zegary są proste, acz cyfrowe, co wpisuje się w aktualnie panujące trendy. Z kolei kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, a na jej ramionach znalazły się fizyczne przyciski ułatwiające obsługę kilku funkcji. Krótko mówiąc, bez kombinacji.

Centralny ekran multimedialny ma odpowiednie gabaryty i czytelny interfejs. Uzupełnia go klimatyzacja, ale jej panel znajduje się nieco niżej, dlatego nie ma najmniejszych problemów z wygodą obsługi. Ergonomia jest naprawdę niezła.

Dacia Bigster Essential – wnętrze

Rodzinny SUV z Europy proponuje także garść praktycznych rozwiązań. Wśród nich znajdują się pojemne kieszenie, uchwyty na butelki, spore schowki, indukcyjna ładowarka i gniazda ładowania (12V oraz USB-C). Wśród akcesoriów znajduje się choćby fabryczny uchwyt na telefon umieszczony obok zegarów.

Przestronność stoi na dobrym poziomie. Choć przednie fotele nie są wybitne, łatwo na nich dobrać adekwatną pozycję. Na tylnej kanapie jest przyzwoicie. choćby wysokie osoby nie powinny narzekać na ilość miejsca w żadną ze stron.

W takim samochodzie istotny jest również bagażnik. W bazowej konfiguracji tego modelu oddaje do dyspozycji aż 667 litrów pojemności. Tyle wystarczy na pakowanie wakacyjnego ekwipunku bez większych wyrzeczeń.

Optymalna moc

Podstawowa wersja oferuje większy potencjał, niż może się wydawać. Pod maską znajduje się doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra. To nowa, trzycylindrowa konstrukcja, która generuje 140 koni mechanicznych i 230 niutonometrów.

Warto dodać, iż uzupełnia ją instalacją 48-woltowa, z którą tworzy układ miękkiej hybrydy. Dzięki temu prezentowany zestaw spełnia abstrakcyjne normy emisji spalin, które są narzucane przez władze Unii Europejskiej.

Dacia Bigster Essential – tył

Rodzinny SUV z Europy w takim wydaniu przyspiesza do 100 km/h w 9,8 sekundy, co należy uznać za akceptowalny rezultat. Jego prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. To efekt zastosowania elektronicznego ogranicznika mającego wpływać na bezpieczeństwo jazdy.

Równie istotne, jak osiągi wydaje się zużycie paliwa – a może choćby istotniejsze. Producent twierdzi, iż zużycie w cyklu mieszanym to 5,5 litra na 100 kilometrów. Jeszcze tego nie sprawdzaliśmy, ale mamy przeczucie (graniczące z pewnością), iż podczas normalnej jazdy będzie to niecałe 7 litrów, co wciąż jest dobrym wynikiem przy tych gabarytach.

Rodzinny SUV z Europy w dobrej cenie

Oferta wydaje się bardzo korzystna. Za wspomnianą cenę, czyli 99 900 złotych, można kupić Dacię Bigster w bazowej konfiguracji. To nie oznacza małej mocy czy skrajnie ubogiego wyposażenia. W podstawie klient otrzymuje egzemplarz z wyżej opisanym, 140-konnym silnikiem benzynowym i sześciobiegową skrzynią manualną.

Pod względem napędowym, jest to zdecydowanie optymalne rozwiązanie. Hybryda jest znacznie droższa (oferuje podobne osiągi), a wersja 4×4 nie wszystkim jest potrzebna. Możliwie lepszym wariantem byłby ten uzupełniony instalacją LPG, ale nie pozostało dostępny. Chętni muszą więc uzbroić się w cierpliwość.

Wyposażenie bazowe, czyli Essential nie imponuje, ale powinno zaspokoić potrzeby pragmatycznych użytkowników. W jego skład wchodzą m.in.: klimatyzacja manualna, cyfrowe wskaźniki na 7-calowym wyświetlaczu, dotykowy ekran multimedialny (10,1 cala), elektryczne szyby z przodu, pakiet systemów bezpieczeństwa oraz kamera cofania.

Rodzinny SUV z Europy za 99 900 złotych to bardzo rozsądna propozycja. Dobrze wygląda, oferuje sprawdzone technologie i wystarczająco mocny układ napędowy. Nie bez znaczenia jest także dobrze rozwinięta sieć sprzedażowo-serwisowa.

Idź do oryginalnego materiału