
Nowa, szósta generacja Renault Clio ma polski cennik. Topowy model francuskiego producenta otworzył księgi zamówień, a cena jest na tyle dobra, by mógł kontynuować swoją komercyjną karierę.
Nowe Renault Clio to zwycięski koktajl wyposażenia i ceny
Szósta generacja Renault Clio to świetny plan B dla Toyoty. Francuzi są gotowi podbić polski rynek szóstą generacją swojego hitu i otworzyli księgi zamówień. Biorąc pod uwagę mistrzowską ofertę uwzględniającą kilka rodzai wydajnych napędów, to ma szansę mocno namieszać z konkurencyjnym segmencie B pojazdów.
Polski katalog marki Renault ma już cennik nowego Clio 2026. Całkowicie zmodernizowany przebój z segmentu B teraz niemalże tak duży, jak Megane i z wyższą pozycją za kierownicą, oferuje lepsze wrażenia z jazdy w cenie już od 84 900 zł. Z uwagi na mechanikę pozostaje bardzo konkurencyjną opcją dla Toyoty z ceną Dacii.
Relacja jakości i ceny sprawia, iż nowe Clio to propozycja, o której pomyśli wielu Polaków. Oferuje choćby funkcje zarezerwowane do tej pory dla pojazdów z wyższego segmentu. Ulepszony i w nowej stylizacji ma szansę kontynuować karierę poprzednika i pozostać jednym z najchętniej kupowanych modeli w Europie. Przyjrzyjmy się zatem bliżej ofercie tego modelu, która uwzględnia kilka poziomów wyposażenia i trzy warianty mechaniczne do wyboru.
Renault Clio VIFrancuski rywal Toyoty Yaris wchodzi na wyższy poziom i nie da szans rywalom
W polskim katalogu nowego Clio zgodnie z zapowiedziami nie ma konfiguracji z silnikiem wysokoprężnym. Są za to nowoczesne propozycje uwzględniające wydajność i etykietę eko. W efekcie nowe Renault Clio możemy kupić z silnikiem:
– TCe 115 KM: 1,2-litrowy silnik benzynowy połączony z technologią mHEV, skrzynia biegów manualna lub EDC, zużycie paliwa 5,0 l/100 km (WLTP), przyspieszenie od 0 do 100 km w 9,4 sek.,
– z mechaniką hybrydową HEV – E-Tech o mocy 160 KM z silnikiem benzynowym 1,8 l + dwoma silnikami EM (łącznie 145 KM), średnie zużycie paliwa 3,9 l/100 km, przyspieszenie od 0 do 100 km w 8,3 s, 80% zasięgu na napędzie elektrycznym w mieście,
– Eco-G LPG o mocy 120 KM: ten wariant o łącznym zasięgu do 1450 km będzie dostępny latem 2026 r.
Jeśli spojrzymy na polski cennik bestselleru Renault, to zapowiada się zacięta rywalizacja w segmencie B samochodów. Katalog modelu, który podzielono na 2 lub 3 poziomy wyposażenia, w zależności od wyboru silnika nie daje szans rywalom. Clio z LPG o mocy 115 KM oferowane jest w poziomach wyposażenia Evolution i Techno. Taka opcja stawiająca na oszczędność dostanie cennik w 2026 roku.
Pełna hybryda E-Tech o mocy 160 KM w poziomach wyposażenia Evolution, Techno i Esprit Alpine ma na razie ceny dla dwóch pierwszych poziomów wyposażenia. Za pierwszy wariant zapłacimy 106 900 zł a za drugi 114 900 zł. Podobnie jest, jeżeli chodzi o nowe Clio z silnikiem benzynowym. Dostępne w trzech konfiguracjach wyposażenia ma ceny dwóch zaczynające się odpowiednio od 84 900 zł i 92 900 zł. Spójrzmy zatem na wyposażenie tego modelu i jego relację do ceny.
foto: materiały prasowe producentaRenault Clio VI oprócz tego, iż ekonomiczne i bardziej przyjazne dla środowiska jest praktyczne
Nowe Renault Clio 2026 otrzymało gamę nowoczesnych silników, a wyposażenie uwzględnia najnowocześniejsze technologie. Na dodatek bez oszczędzania na kluczowych elementach. Najtańsze, benzynowe Clio Evolution oferuje między innymi:
– 7″ kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów,
– system multimedialny openR link 10,1″ z radio, Arkamys classic (4 głośniki),
– bezprzewodową replikację ekranu telefona,
– kierownicę pokrytą skórą ekologiczną,
– lusterka elektrycznie sterowane, składane manualnie, podgrzewane,
– 2 gniazda USB-C z przodu,
– światła przednie full LED, dzienne LED i światła stop LED,
– lusterko wewnętrzne dzień/noc,
– czujniki parkowania tylne,
– podgrzewaną tylną szybę,
– manualną klimatyzację.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo i prowadzenie samochodu, to Renault proponuje m.in. poduszki powietrzne i boczne kurtyny oraz systemy kontrolujące zmęczenie kierowcy, oraz nadzorujące zachowanie pojazdu na drodze i w sytuacji nagłego hamowania. Wyższa wersja Techno dodaje takie elementy jak:
– 10,25″ kolorowy, cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów,
– system multimedialny openR link 10,1″ z wbud. usługami Google, Arkamys classic (6 głośników),
– automatyczną klimatyzację,
– lusterka elektrycznie sterowane i składane, podgrzewane,
– wielokolorowe oświetlenie ambientowe na desce rozdzielczej i drzwiach,
– kamerę cofania.
Renault Clio VI z lakierem zieleń absolutnaPodsumowanie
Nowe Clio jest nowoczesne i w sam raz na drożyznę. Ekonomiczne i bardziej przyjazne dla środowiska będzie miłym dodatkiem do polskich dróg w 2026 roku. Nowa generacja topowego modelu Renault zaczynająca karierę będzie trudnym rywalem. Szkoda tylko, iż decydując się na ten samochód już teraz, trzeba wydawać 700 zł ekstra, by mieć w benzyniaku indukcyjną ładowarkę do telefona. Łamiąc standardy pięciu poprzednich generacji, nowe Renault Clio ma jednak wszystko, czego potrzeba, aby stać się nie tylko hitem w segmencie samochodów miejskich ale i alternatywą dla małych SUV-ów. Nowe Clio może być choćby alternatywą dla poszukujących pojazdu z segmentu C, takiego jak wycofane Renault Megane. Czy misja podbicia sprzedaży zakończy się sukcesem, przekonamy się w 2026 roku.
Oferowana w późniejszym czasie wersja Esprit Alpine otrzyma najwyższej klasy standardowe elementy wyposażenia. Na przykład wstawki ze skóry Alcantara, aluminiowe pedały i 18-calowe felgi aluminiowe z niebieskimi akcentami. W rezultacie bardziej stylowe i sportowe niż kiedykolwiek Clio to kompakt, na który warto czekać do 2026 roku. Zwłaszcza iż wśród jego zalet, którymi wygrywa z konkurencją, jest także jedna z największych pojemności bagażnika w swojej klasie (391 litrów). Renault bez wątpienia dodało oliwy do ognia w segmencie B, który uwzględnia szereg propozycji w tym także te niedawno zmodernizowane.
Dla Polaków bardziej dopracowane, lepiej skomunikowane i bardziej wydajne Renault Clio 2026 na pewno stanowi dowód, iż na rynku istnieje jeszcze życie z dala od SUV-ów i chińskich samochodów. Nowa generacja Clio wyjedzie z fabryki w Bursie w Turcji. Tej samej, która do tej pory wyprodukowała już ponad 5 milionów egzemplarzy tego udanego modelu.
Większe, bardziej zaawansowane i lepiej skomunikowane Clio 2026 chwali między innymi  pojemnością bagażnika 391 litrów ( 310 litrami HEV)
                                                    6 godzin temu
                    













