Renault Megane R.S. Trophy-R z rekordem na torze Hockenheim

profiauto.pl 1 rok temu

Renault R.S. w wersji Trophy-R jest najszybszym modelem z napędem na przednie koła na niemieckim torze Hockenheim GP.

Nurburgring, Suzuka i teraz Hockenheim. Renault Megane R.S. Trophy-R ustanawia kolejny rekord

Francuski hot-hatch, za kierownicą którego usiadł Christian Gebhardt, pokonał słynny niemiecki tor Hockenheim w czasie 1 minuta i 59,2 s., co jest najlepszym rezultatem, jeżeli chodzi o pojazdy z napędem na przednie koła na tym torze. Wcześniej Megane R.S. Trophy-R zasłynęło z ustanowienia rekordów w swojej klasie na Nurburgringu oraz japońskim torze Suzuka.

To tylko pokazuje, jak szybka jest najostrzejsza wersja kompaktowego modelu Renault

Pod maską znajduje się fabryczny turbodoładowany silnik 1.8 o mocy 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Auto poruszało się na oponach Bridgestone Potenza S007 RS, a z jego wnętrza usunięto tylne fotele, co wraz z nowymi kołami przełożyło się na niższą masę – dokładnie o 130 kg względem zwykłej wersji R.S. Cały przejazd możemy obejrzeć na poniższym video:

Niestety, to ostatnie chwile sportowego Megane R.S.

Francuzi zdecydowali o zakończeniu tego projektu i rozpoczęciu nowego, w którym to marka Alpina odgrywać będzie główną rolę. Z pewnością nie zabraknie sportowych modeli, ale o nieco innej charakterystyce i już z napędem elektrycznym. Tym samym Megane R.S. Trophy-R zapisuje się na zawsze w historii rekordów Renault Sport.

Ostatecznym pożegnaniem z hot-hatchem jest limitowana odmiana R.S. Ultime, która pojawi się w sprzedaży na wiosnę tego roku.

Źródło: Sport Auto

Idź do oryginalnego materiału