Renault Master to ulubieniec Polaków. Znamy ceny nowej generacji

2 miesięcy temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Renault Master jest najchętniej wybieranym dostawczakiem na polskim rynku. Teraz pojawiła się nowa, czwarta, generacja. Nie ma wyboru, jeżeli chodzi o wyposażenie. W przypadku napędów, klienci mogą zdecydować się w tej chwili wyłącznie na warianty spalinowe. Ile trzeba zapłacić za nowe wcielenie ulubieńca Polaków?


Renault Master to ulubiony dostawczak Polaków


Renault Master od swojego debiutu w 1980 roku sprzedało się łącznie w liczbie ponad 3 mln egzemplarzy. Auto cieszy się również popularnością w naszym kraju. Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, iż był to najchętniej kupowany dostawczak w czerwcu 2024 roku (1 206 egzemplarzy) oraz od początku roku (4 783 sztuki).
Teraz polscy klienci mogą już kupić czwartą generację modelu. Nowy Master wyróżnia się masywnym pasem przednim z nowym logo francuskiego producenta, a także sporymi reflektorami Full LED i sygnaturą świateł do jazdy dziennej w kształcie litery "C". Producent zwraca również uwagę, iż zastosowano krótszą maskę, mocno pochyloną i wysuniętą do przodu przednią szybę, zmienione lusterka boczne oraz zwężoną tylną część nadwozia. Dzięki temu współczynnik oporu powietrza czwartej generacji Mastera jest niższy o ponad 20 proc. Reklama


Renault Master. Wersje wyposażenia


Jeśli chodzi o wersje wyposażenia, klienci nie mają wyboru. Renault Master dostępne jest tylko w jednej odmianie - extra. Znaleźć tutaj można m.in.:
10-calowy ekran multimediów (bez wbudowanych usług Google, te można nabyć w ramach elementów wyposażenia dodatkowego) bezprzewodowa łączność z telefonemmanualną klimatyzacjęfotel kierowcy z podłokietnikiem i regulacją odcinka lędźwiowegodwumiejscową kanapęgniazda 12V w kabinie oraz w przestrzeni ładunkowejanalogowe zegary z 3,5-calowym wyświetlaczemczujniki parkowania z tyłusystem utrzymania pasa ruchusystem ostrzegania o zmęczeniu kierowcytylne drzwi otwierane pod kątem 180 stopnioświetlenie przestrzeni ładunkowejmateriałową tapicerkę16-calowe stalowe felgi


Jakie napędy w nowym Renault Master?


Jeśli chodzi o napędy, wybór jest już większy. Do dyspozycji klienci mają dwulitrowy silnik Diesla w czterech wariantach:
105 KM i 330 Nm130 KM i 350 Nm150 KM i 360 Nm170 KM i 380 Nm
Do obsługi przełożeń w każdej z wersji póki co służy tylko sześciobiegowa skrzynia manualna. Polski importer poinformował, iż samochody z dziewięciobiegowym automatem "powinny trafić do sprzedaży w ostatnim kwartale 2024 roku". Jeszcze latem natomiast do oferty mają dołączyć dwa warianty elektryczne - o mocy 130 i 142 KM. W obu wersjach moment obrotowy jest taki sam i wynosi 300 Nm. W zależności od wersji auto dostępne będzie z akumulatorem o pojemności 40 (zasięg ok. 200 km) lub 87 kWh (zasięg ok. 460 km).


Nowe Renault Master. Jakie wymiary?


Zgodnie z informacjami podanymi w cenniku klienci w tej chwili mogą zdecydować się na dwa warianty, jeżeli chodzi o rozmiary auta. Do wyboru jest wersja L2H2 (5 681 mm długości, rozstaw osi 3 585 mm, 2 500 mm wysokości) oraz L3H2 (6 311 mm długości, rozstaw osi 4 215 mm, 2 500 mm wysokości). Łącznie Renault Master oferowane będzie w 20 wariantach nadwoziowych o pojemności od 11 do 22 metrów sześciennych. W ofercie znaleźć się ma również 20 baz do różnych zabudów (wywrotki, skrzynie otwarte, kontenery).


Ile kosztuje nowe Renault Master?


Obecny cennik Mastera czwartej generacji otwiera krótsza wersja z silnikiem o mocy 105 KM. Trzeba za nią zapłacić 133 400 zł. Na szczycie oferty znajduje się z kolei większa odmiana z jednostką generującą 170 KM. W takim przypadku klient musi być przygotowany na wydatek rzędu 144 900 zł. Importer zapowiada, iż pierwsze dostawy zaplanowane są na wrzesień 2024 roku.


Nowe Renault Master. Ceny
Wersja napędowa

Typ nadwozia

DMC

Cena


2.0 dCi, 105 KM

L2H2

3 300 kg

133 400 zł


2.0 dCi, 130 KM

L2H2

3 300 kg

134 900 zł


2.0 dCi, 105 KM

L2H2

3 500 kg

135 000 zł


2.0 dCi, 130 KM

L2H2

3 500 kg

136 500 zł


2.0 dCi, 150 KM

L2H2

3 500 kg

140 900 zł


2.0 dCi, 170 KM

L2H2

3 500 kg

143 700 zł


2.0 dCi, 130 KM

L3H2

3 300 kg

136 100 zł


2.0 dCi, 130 KM

L3H2

3 500 kg

137 700 zł


2.0 dCi, 150 KM

L3H2

3 500 kg

142 100 zł


2.0 dCi, 170 KM

L3H2

3 500 kg

144 900 zł
Idź do oryginalnego materiału