Renault 5 E-Tech już oficjalnie. Jest piękne i elektryczne! A to dopiero początek zalet

1 rok temu
Zdjęcie: Renault 5 E-Tech już oficjalnie


Auto Renault 5 E-Tech właśnie zostało oficjalnie zaprezentowane. Jest awangardowe, uniwersalne, ekonomiczne i przywołuje legendę w wyjątkowy sposób. Może się okazać, iż będzie to też najważniejszy model w ofercie francuskiego producenta.

Wszystko w momencie, gdy firma ma już w ofercie 6 elektrycznych modeli, a Scenic zdobywa tytuł Samochodu Roku 2024. Co więcej, fani marki przez cały czas mają na co czekać. Do salonów zmierzają dwa modele, jak ekstrawagancki Rafale i futurystyczny Symbioz.

Gdybym miał postawić na któryś z nowych modeli, byłaby nim nowa „piątka”. Renault 5 E-Tech ma wszelkie zadatki, aby stać się hitem sprzedaży.

Renault 5 E-Tech już oficjalnie

Renault 5 E-Tech to model, który zadebiutował jako koncept już w styczniu 2021 roku. To jeden z najciekawszych takich samochodów od lat. Wskrzeszał idee pojazdu, który nie tylko stał się symbolem wyjścia z kryzysu paliwowego, ale również w swojej II generacji symbolem motosportu i jednym z pierwszych pojazdów typu Hot Hatch. https://dailyweb.pl/rozladowani/renault-5-e-tech-na-nowo/ [gallery columns="2" link="file" ids="228847,228849"] Renault 5 było bardzo ważnym modelem dla światowej motoryzacji. Zadebiutował na rynku w grudniu 1971 roku, gdy świat pogrążony był w kryzysie paliwowym. Bardzo ważne było wtedy spalanie i niskie koszty eksploatacji. Co ciekawe, już w 1974 roku Renault pokazało elektryczną wersję tego modelu, która dysponowała zasięgiem 110 km! [gallery link="file" ids="228846,228845,228851"] Trzy lata temu projekt wskrzeszenia tego modelu zrobił na nas olbrzymie wrażenie. Dziś doszlifowano całość. Mam wrażenie, iż nie tylko projekt niczego nie stracił, ale jest wręcz jeszcze ciekawszy. [gallery link="file" ids="228843,228842,228841,228839,228838,228837"] Samochód oparty jest na pierwszym modelu firmy, który zaprojektowano na AmpR Small - nowej platformie Ampere przeznaczonej do samochodów elektrycznych z segmentu B. Ma całkowicie płaską podłogę, rozstaw osi 254 cm oraz bagażnik o pojemności 326 litrów. Renault 5 E-Tech 100% electric to również pierwszy model, w którym zastosowano dwukierunkową ładowarkę AC kompatybilną z technologią V2L (vehicle to load) i V2G (vehicle-to-grid). Oznacza to, iż w razie potrzeby dzięki pojazdowi będziemy mogli ładować inne samochody lub oddawać energię do sieci (np. podczas awarii prądu). [gallery link="file" ids="228836,228835,228833,228832,228831,228830"] Silnik Renault 5 E-Tech 100% electric jest bardziej kompaktowy od jednostek napędowych Megane E-Tech 100% electric i Scenica E-Tech 100% electric, na bazie której został zbudowany. Co ciekawe, silnik ten jest w całości wolny od pierwiastków ziem rzadkich. [gallery link="file" ids="228829,228828,228827"] Występować będzie w trzech wersjach:
  • 70 kW (95 KM / 215 Nm)
  • 90 kW (120 KM / 225 Nm)
  • 110 kW (150 KM / 245 Nm)
Dostępne będą też dwie wersje pojazdu z akumulatorem 40 kWh (do 300 km WLTP) oraz 52 kWh (do 400 km WLTP). Osiągi (wersja z silnikiem 110 kW i akumulatorem 52 kWh):
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: poniżej 8 s
  • Przyspieszenie 80–120 km/h: poniżej 7 s
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
Wymiary i masa:
  • Długość: 3,92 m
  • Szerokość: 1,77 m
  • Wysokość: 1,50 m
  • Rozstaw osi: 2,54 m
  • Przedni zwis: 749 mm
  • Tylny zwis: 633 mm
  • Prześwit: 145 mm
  • Masa: od 1450 kg (wersja 52 kWh) lub od 1350 kg (wersja 40 kWh)
  • Pojemność bagażnika: 326 litrów
Cena Renault 5 E-Tech na europejskim rynku wyniesie 25 000 euro w wersji bazowej.
Idź do oryginalnego materiału