Renault 4 E-Tech Electric w finale Car of the Year 2026

moto-przestrzen.pl 17 godzin temu

Renault znowu w grze o tytuł Car of the Year! Tym razem do finałowej siódemki trafił Renault 4 E-Tech Electric – elektryczny SUV klasy B, który łączy klimat oryginalnej „czwórki” z technologią na miarę 2026 roku.

To już piąty rok z rzędu, gdy model Renault znajduje się w gronie finalistów najbardziej prestiżowego konkursu motoryzacyjnego w Europie. Dla przypomnienia – w poprzednich latach zwyciężyły Scenic E-Tech Electric (2024) oraz Renault 5 E-Tech Electric (2025).

Powrót legendy w nowoczesnym wydaniu

Nowe Renault 4 E-Tech Electric nie jest kolejnym elektrykiem, który stara się wyglądać „futurystycznie”. To samochód, który z szacunkiem odwołuje się do swojego pierwowzoru – kultowej „czwórki” z lat 60. – i przenosi jej ducha w czasy cyfrowe.

Auto ma retro-futurystyczny design, ale też bardzo współczesne wnętrze. Przestronność, modularność i praktyczne rozwiązania to jego mocne strony:

  • długość przestrzeni ładunkowej do 2,2 m,
  • bagażnik o pojemności 420 litrów,
  • niski próg załadunku – tylko 61 cm,
  • system Extended Grip ułatwiający jazdę w trudniejszych warunkach,
  • możliwość holowania do 750 kg.

Dzięki tym detalom Renault 4 E-Tech Electric wypada wyjątkowo dobrze w kategorii „codzienna użyteczność”.

Technologia z przyszłości (i ChatGPT w zestawie)

Pod względem technologicznym Renault 4 ma wszystko, czego można oczekiwać od elektryka nowej generacji. Na pokładzie znajdziemy:

  • system openR link z usługami Google,
  • ponad 100 aplikacji i funkcji online,
  • oraz Reno – awatara marki Renault, który korzysta z technologii ChatGPT.

Do tego dochodzą zaawansowane systemy bezpieczeństwa (ADAS), multimedia i wyposażenie z wyższej półki. Renault wyraźnie stawia na komfort, prostotę obsługi i integrację z cyfrowym światem.

Dwa warianty, solidne osiągi

Nowy elektryk dostępny jest w dwóch wersjach:

  • Urban Range – 90 kW, bateria 40 kWh, zasięg do 308 km,
  • Comfort Range – 110 kW, bateria 52 kWh, zasięg do 409 km.

Dla firm przewidziano też warianty Van i Fleet Van, idealne dla floty czy małego biznesu.

Renault 4 E-Tech Electric jest produkowane we Francji – montaż odbywa się w Maubeuge, silniki w Cléon, a pakiety akumulatorów w Ruitz i nowej Gigafactory w Douai.

Renault znów wśród najlepszych

Kandydatura Renault 4 E-Tech Electric w konkursie Car of the Year 2026 to kolejny dowód na to, iż strategia elektryfikacji marki działa. Renault od kilku lat regularnie plasuje się w czołówce:

  • 2022 – Megane E-Tech Electric,
  • 2023 – Austral E-Tech Full Hybrid,
  • 2024 – Scenic E-Tech Electric (zwycięzca),
  • 2025 – Renault 5 E-Tech Electric (zwycięzca ex aequo z Alpine A290),
  • 2026 – Renault 4 E-Tech Electric (finalista).

W tegorocznym finale Renault zmierzy się z takimi rywalami jak Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA i Škoda Elroq. Wyniki poznamy 9 stycznia 2026 r. podczas Brussels Motor Show.

Idź do oryginalnego materiału