Renault znowu w grze o tytuł Car of the Year! Tym razem do finałowej siódemki trafił Renault 4 E-Tech Electric – elektryczny SUV klasy B, który łączy klimat oryginalnej „czwórki” z technologią na miarę 2026 roku.
To już piąty rok z rzędu, gdy model Renault znajduje się w gronie finalistów najbardziej prestiżowego konkursu motoryzacyjnego w Europie. Dla przypomnienia – w poprzednich latach zwyciężyły Scenic E-Tech Electric (2024) oraz Renault 5 E-Tech Electric (2025).
Powrót legendy w nowoczesnym wydaniu
Nowe Renault 4 E-Tech Electric nie jest kolejnym elektrykiem, który stara się wyglądać „futurystycznie”. To samochód, który z szacunkiem odwołuje się do swojego pierwowzoru – kultowej „czwórki” z lat 60. – i przenosi jej ducha w czasy cyfrowe.
Auto ma retro-futurystyczny design, ale też bardzo współczesne wnętrze. Przestronność, modularność i praktyczne rozwiązania to jego mocne strony:
- długość przestrzeni ładunkowej do 2,2 m,
- bagażnik o pojemności 420 litrów,
- niski próg załadunku – tylko 61 cm,
- system Extended Grip ułatwiający jazdę w trudniejszych warunkach,
- możliwość holowania do 750 kg.
Dzięki tym detalom Renault 4 E-Tech Electric wypada wyjątkowo dobrze w kategorii „codzienna użyteczność”.
Technologia z przyszłości (i ChatGPT w zestawie)
Pod względem technologicznym Renault 4 ma wszystko, czego można oczekiwać od elektryka nowej generacji. Na pokładzie znajdziemy:
- system openR link z usługami Google,
- ponad 100 aplikacji i funkcji online,
- oraz Reno – awatara marki Renault, który korzysta z technologii ChatGPT.
Do tego dochodzą zaawansowane systemy bezpieczeństwa (ADAS), multimedia i wyposażenie z wyższej półki. Renault wyraźnie stawia na komfort, prostotę obsługi i integrację z cyfrowym światem.
Dwa warianty, solidne osiągi
Nowy elektryk dostępny jest w dwóch wersjach:
- Urban Range – 90 kW, bateria 40 kWh, zasięg do 308 km,
- Comfort Range – 110 kW, bateria 52 kWh, zasięg do 409 km.
Dla firm przewidziano też warianty Van i Fleet Van, idealne dla floty czy małego biznesu.
Renault 4 E-Tech Electric jest produkowane we Francji – montaż odbywa się w Maubeuge, silniki w Cléon, a pakiety akumulatorów w Ruitz i nowej Gigafactory w Douai.
Renault znów wśród najlepszych
Kandydatura Renault 4 E-Tech Electric w konkursie Car of the Year 2026 to kolejny dowód na to, iż strategia elektryfikacji marki działa. Renault od kilku lat regularnie plasuje się w czołówce:
- 2022 – Megane E-Tech Electric,
- 2023 – Austral E-Tech Full Hybrid,
- 2024 – Scenic E-Tech Electric (zwycięzca),
- 2025 – Renault 5 E-Tech Electric (zwycięzca ex aequo z Alpine A290),
- 2026 – Renault 4 E-Tech Electric (finalista).
W tegorocznym finale Renault zmierzy się z takimi rywalami jak Citroën C5 Aircross, Dacia Bigster, Fiat Grande Panda, Kia EV4, Mercedes-Benz CLA i Škoda Elroq. Wyniki poznamy 9 stycznia 2026 r. podczas Brussels Motor Show.




![Yamaha XSR900 GP na 2026 – bądź legendarnie żółty jak King Kenny Roberts [opis, zdjęcia, nowość]](https://i0.wp.com/motogen.pl/wp-content/uploads/2025/11/Yamaha-XSR900-GP-Legend-Yellow-2026-1.jpg?ssl=1)











