Recenzja wideo Nissana X-Trail Ti-L 2023

1 rok temu

Głosowaliśmy na Nissana X-Trail 2023 samochodem do napędu roku, najlepszym średnim SUV-em roku 2023. Jak się prowadzi ten flagowy model?

Pomiń dalej:WprowadzenieKoszty eksploatacjiCena i specyfikacjaZużycie energiiPrzestrzeń wewnętrzna i komfortOcena na drodzeŁączność i inforozrywkaPodsumowanieBezpieczeństwo

2023 Nissan X-Trail Ti-L

Nissan X-Trail jest w sprzedaży w Australii od około 20 lat.

Oryginalny został wprowadzony na rynek, gdy SUV-y w stylu crossoverów były jeszcze nowością, co oznaczało, iż był trochę wytrzymały, pragmatyczny i prosty. Z biegiem lat produkt był aktualizowany i pozostał nieco wierny tej recepturze; jednak ten zupełnie nowy Nissan X-Trail czwartej generacji 2023 przekształcił się w coś zupełnie innego.

Wprowadzony na rynek w Australii pod koniec 2022 roku, bardziej skupił się na drogach, co jest tym lepsze. Z biegiem lat X-Trail stał się również większy, wygodniejszy i ośmielę się powiedzieć, iż także bardziej luksusowy – szczególnie w najwyższej specyfikacji Ti-L naszego samochodu testowego.

Odkryjmy, co nowego, bo teraz mieliśmy okazję przejechać w nim kilka przyzwoitych kilometrów.

Ile kosztuje Nissan X-Trail Ti-L w Australii?

Nowa gama Nissana X-Trail 2023 zaczyna się od 36 750 USD przed wprowadzeniem na drogi za podstawowy model X-Trail ST z napędem na dwa koła.

Czterokołowy X-Trail ST kosztuje 39 790 USD, czyli o 3040 USD więcej. Standardowe przełożenie w obu modelach obejmuje monitorowanie martwego pola i automatyczne hamowanie zarówno do przodu, jak i do tyłu.

Następne w ofercie są dwa modele Nissana X-Trail ST-L z 2023 r. – oferowane z napędem na dwa lub wszystkie koła – odpowiednio za 43 190 USD lub 46 290 USD przed jazdą po drogach. Zmiana wersji na wersję X-Trail ST-L zapewnia kamerę parkowania 360 stopni, 18-calowe koła i skórzaną tapicerkę.

Na koniec znajdziesz dwa modele z napędem na wszystkie koła, które znajdują się na szczycie standardowej gamy silników spalinowych: Nissan X-Trail Ti z 2023 r., a następnie nasz samochód testowy, 2023 Nissan X-Trail Ti-L. Obie klasy są dostępne tylko z pięcioma siedzeniami, w przeciwieństwie do ST i ST-L, które łączą napęd na wszystkie koła z siedmiomiejscowym układem.

Cena Nissana X-Trail Ti 2023 zaczyna się od 49 990 USD, podczas gdy nasz samochód testowy X-Trail Ti-L kosztuje 52 990 $, zarówno przed kosztami drogowymi. Jako model flagowy nasz tester jest wyposażony w takie zestawy jak pikowane skórzane fotele nappa, 10-głośnikowy system audio Bose i elektryczną klapę tylną z obsługą bez użycia rąk.

Jedynymi opcjonalnymi dodatkami są lakiery metaliczne – 700 USD za jednokolorowe i 1200 USD za dwukolorowe z czarnym dachem – co oznacza, iż ​​Nissan X-Trail Ti-L z ​​2023 r. kosztuje około 58 000 USD w zależności od koloru i stanu, w którym jest zarejestrowany .

Jeśli chcesz wersję hybrydową, Nissan ma rozwiązanie. Oba modele X-Trail Ti i Ti-L można wyposażyć w hybrydowy układ jezdny Nissana e-Power i napęd na wszystkie koła.

Koszt Nissana X-Trail Ti-L e-Power z 2023 r. — hybrydowej wersji naszego samochodu testowego — wynosi około 62 000 USD, czyli około 4000 USD więcej niż zwykła wersja z silnikiem benzynowym.

Kluczowe szczegóły2023 Nissan X-Trail Ti-LCena 52 990 USD plus koszty drogowe Kolor samochodu testowego Ivory Pearl / czarny dach Opcje Lakier dwukolorowy – 1200 USD Cena testowa 54 190 USD plus koszty drogowe Cena odjazdu 58 503 USD (NSW) RywaleToyota RAV4 | Mazda CX-5 | Honda CR-V

Ile miejsca ma Nissan X-Trail Ti-L w środku?

Siedzenia w pierwszym rzędzie są fantastyczne w tym topowym modelu X-Trail Ti-L, i to nie tylko dlatego, iż są wygodne i zapewniają wsparcie. Miękka i haftowana krzyżowo tapicerka ze skóry nappa wygląda na luksusową i kosztowną, a doskonała regulacja odcinka lędźwiowego sprawia, iż ​​są one również idealne do postawy.

Wspaniale jest chłonąć mile. Reszta prezentacji kabiny również jest wysokiej jakości, z parą ładnych ekranów o wysokiej rozdzielczości, dotykowymi przyciskami klimatyzacji i dużą ilością miejsca na telefon i napoje.

Nie przeszkadza mi też drewnopodobne wykończenie deski rozdzielczej. Pod jego minimalistyczną prezentacją kryje się również kilka sprytnych akcentów, takich jak przednie uchwyty na kubki wystarczająco duże, aby pomieścić butelki, oraz duży schowek w podłokietniku, który pokochają młodzi rodzice.

Praktyczny, łatwy w użyciu i trochę fantazyjny. Z tyłu przestrzeń jest fantastyczna zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Mam około sześciu stóp wzrostu i miałem mnóstwo miejsca, gdy siedziałem za własnym stanowiskiem za kierownicą. Moje nogi miały dużo miejsca, a moje stopy mogły kopać pod siedzeniem z przodu. Ponownie, podobnie jak w pierwszym rzędzie, wszędzie rozważane są dotknięcia.

Wysoka podstawa siedziska oznacza, iż ​​wsiadanie i wysiadanie jest łatwe dla bioder, a także pozwala usiąść w tylnym rzędzie. Goście mają dobry widok przez przednią szybę, dzięki czemu jest przewiewna. Kolejnym są tylne drzwi, które otwierają się na tyle szeroko, iż tworzą prawie kąt prosty, dzięki czemu dostęp do tyłu jest doskonały dla dzieci lub bagażu.

Nasz model X-Trail Ti-L jest również wyposażony w podnoszone żaluzje w tylnych drzwiach, podgrzewane tylne zewnętrzne siedzenia i tylne otwory wentylacyjne z oddzielnymi regulatorami temperatury dla tylnej części. Za całą akcją kryje się przyzwoity but 585L przestrzeni i inteligentnie regulowaną podłogę bagażnika.

Oznacza to, iż zamykanie rzeczy, takich jak ubrania gimnastyczne lub biegacze, jest łatwym zadaniem i pomaga je naprawdę zamknąć. jeżeli wiesz, co mam na myśli, alternatywnie dwuczęściowa podłoga bagażnika może służyć do tworzenia przegród, które pomogą utrzymać przedmioty na miejscu. Ogólnie rzecz biorąc, w wersji pięcioosobowej jest mnóstwo miejsca na wózki dziecięce i rowery dziecięce, ale jeżeli złożysz drugi rząd, skorzystasz z przestrzeni o wartości 1424 litrów (szacunkowo na podstawie specyfikacji zagranicznych. Nissan Australia nie podaje tej liczby).

W takim razie mnóstwo miejsca na rowery dla dorosłych. Pod chłodną dwupoziomową podłogą bagażnika znajduje się zajmujące mało miejsca koło zapasowe.

2023 Nissan X-Trail Ti-LSiedzeniaPięćObjętość bagażnika585L Siedzenia rozłożone
Siedzenia 1424L złożone (szacunkowo)Długość4680mmSzerokość1840mmWysokość1725mmRozstaw osi2705mm

Czy Nissan X-Trail Ti-L ma Apple CarPlay i Android Auto?

Nissan X-Trail Ti-L 2023 jest wyposażony w fantastyczny 12,3-calowy system informacyjno-rozrywkowy z bezprzewodową/przewodową łącznością Apple CarPlay i przewodową łącznością Android Auto.

Nie tylko jest duży ekran z przyzwoitą rozdzielczością, ale jest również wspierany przez przyzwoity sprzęt. gwałtownie się uruchamia, karty między menu są wystarczająco szybkie, a interfejs systemu jest prosty i lekki.

Bezprzewodowa łączność Apple CarPlay działała dobrze, ale zawsze zalecamy okablowanie ze względu na niezawodność, jakość dźwięku i ładowanie. Nasz topowy samochód testowy Nissan X-Trail Ti-L ma też więcej imprezowych sztuczek: to jedyny model w ofercie z 10-głośnikowym zestawem stereo Bose klasy premium.

Słuchając ostatnio niemarkowego stereo w innych modelach X-Trail, powiedziałbym, iż system Bose to tylko kolejny powód do zakupu flagowca. Oferuje znacznie większą przejrzystość, ale także pomaga wystawiać muzykę w bardziej naturalny sposób.

Wysokie wartości pojawiają się na desce rozdzielczej, a niskie w przestrzeni na nogi. Weekend Run Unknown Mortal Orchestra brzmiało jasno, ciepło i rozmycie, podczas gdy Currents Tame Impala brzmiało mocno i nastrojowo, zachowując przy tym szczegóły w sekcjach z dużą ilością perkusji i syntezatorów.

Warto kupić zestaw stereo Bose.

X-Trail Ti-L (wraz z Ti) jest również wyposażony w wyraźny 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, który nie ma szerokiego zakresu formatów układu, ale można go przełączać, aby wyświetlać różne wspomaganie kierowcy, zużycie paliwa, lub funkcje systemu multimedialnego. Jasny, wyraźny wyświetlacz head-up o przekątnej 10,8 cala jest również standardem w dwóch najwyższych wersjach wyposażenia.

Czy Nissan X-Trail Ti-L jest bezpiecznym samochodem?

Australijski organ ds. testów zderzeniowych ANCAP ocenił gamę Nissana X-Trail 2023 pięć gwiazdek z pięciu.

Wyróżniał się pod względem systemów wspomagania kierowcy – uzyskując imponujące 97 procent – ​​i dobrze wypadł w testach zderzeniowych, uzyskując odpowiednio 91 i 90 procent punktów za ochronę pasażerów i dzieci.

Nie radził sobie jednak zbyt dobrze pod względem ochrony niechronionych użytkowników dróg (pieszych), uzyskując jednak tylko 74 procent.

2023 Nissan X-Trail Ti-LOcena ANCAPPięć gwiazdek (testowane w 2022 r.)Raport bezpieczeństwaLink do raportu ANCAP

Jakie technologie bezpieczeństwa są dostępne w Nissanie X-Trail Ti-L?

Biorąc pod uwagę doskonały wynik bezpieczeństwa ANCAP dla systemów wspomagania kierowcy, Nissan X-Trail 2023 jest wyposażony w zestaw bezpieczeństwa.

Oprócz hamowania awaryjnego do przodu z funkcją wykrywania pieszych dostępne jest również automatyczne hamowanie do tyłu z taką samą skutecznością. System jest również wystarczająco inteligentny, aby wykrywać skrzyżowania dróg i może interweniować w sytuacjach awaryjnych, jeżeli zboczysz z kursu.

Otrzymujesz również zwykłe dodatki aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu, monitorowania martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym z tyłu, rozpoznawania znaków drogowych i adaptacyjnego tempomatu. Nissan łączy funkcję adaptacyjnego tempomatu i funkcji centrowania pasa ruchu w tak zwanym ProPilot, oferując warstwę półautonomicznego wspomagania, które pomoże Ci utrzymać się na torze, jeżeli Twoja uwaga odbiegnie.

Jest bezpieczny jak domy.

Ile kosztuje utrzymanie Nissana X-Trail Ti-L?

Nissan oczekuje, iż serwis X-Trail będzie wykonywany co 12 miesięcy lub co 10 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Przedział odległości jest krótki w porównaniu z innymi, które pokonują 15 000 km między usługami. Pierwsze trzy lata utrzymania kosztują odpowiednio 383 USD, 469 USD i 532 USD lub 1384 USD. To sprawia, iż ​​jest średnio.

Rok czwarty i piąty kosztują 587 USD i 409 USD, co daje łączną sumę pięciu lat lub 50 000 km do 2380 USD. Ponownie, to mniej więcej średnia.

Koszty ubezpieczenia wyniosły 1319 USD rocznie, trochę drogo, ale wciąż w sferze akceptowalności, biorąc pod uwagę jego wartość. Szacunki ubezpieczeniowe oparte są na porównawczej wycenie dla 35-letniego kierowcy płci męskiej mieszkającego w Chatswood w stanie NSW. Szacunki ubezpieczenia mogą się różnić w zależności od Twojej lokalizacji, historii jazdy i osobistych okoliczności.

Na pierwszy rzut oka2023 Nissan X-Trail Ti-LGwarancjaPięć lat, bez limitu kilometrówOkresy międzyprzeglądowe12 miesięcy lub 10 000 kmKoszt obsługi 1384 USD (3 lata)
2380 $ (5 lat)

Czy Nissan X-Trail Ti-L jest oszczędny?

Nissan twierdzi, iż Nissan X-Trail 4WD 2023 będzie zużywał 7,8 l/100 km w cyklu mieszanym.

W teście zużycie paliwa początkowo oscylowało wokół wczesnych ósemek, ale sfinalizowało się po pewnej jeździe autostradą i krajem 8,8 l/100 km.

Jeden litr więcej to nie jest źle, ale 7,8 l/100 km to ogólnie wyższa wartość – zwłaszcza w porównaniu z niektórymi dostępnymi konkurentami z napędem hybrydowym za podobne pieniądze.

Zużycie paliwa – dostarczone przez bp

Zużycie paliwa Statystyki paliwa Zużycie paliwa (deklarowane) 7,8 l/100 km Zużycie paliwa. (w teście) 8,8 l/100 km Rodzaj paliwa 91-oktanowa bezołowiowa Pojemność zbiornika paliwa 55 l Dołącz i zbieraj punkty bp Rewards Znajdź najbliższe bp

Jak prowadzi się Nissan X-Trail Ti-L?

To niesamowite, jak daleko zaszła przekładnia bezstopniowa (CVT).

Pierwsze iteracje tej konkretnej przekładni – występującej głównie w japońskich pojazdach – wydawały się elastyczne w użyciu, wysysały mnóstwo mocy, a także wysysały życie z samochodu.

W Nissanie X-Trail 2023 jest przekładnia CVT; jednak prawdopodobnie wiedziałbyś to tylko po przeczytaniu arkusza specyfikacji. Czuje się responsywny, brzmi cicho i zadziwiająco jak zwykła automatyczna skrzynia biegów.

CVT Nissana będzie naśladować nieparzystą zmianę biegów z pewnym sztucznym krokiem, ale co ważniejsze, nie powoduje, iż obroty silnika są twarde i brzęczą podczas przyspieszania. Nie jest opóźniony ani rozciągliwy jak te stare CVT, więc jeżeli masz rezerwację na podstawie czasu ze starszą wersją – spróbuj wejść z otwartym umysłem, ponieważ wszystko się zmieniło.

Cała gama Nissana X-Trail z silnikiem benzynowym 2023 jest również wyposażona w ten sam silnik i skrzynię biegów, w tym m.in. 2,5-litrowy wolnossący czterocylindrowy silnik. Chociaż skromna moc wyjściowa, silnik czuje się w sam raz dla pakietu. W mieście jest wystarczająco mocny z kilkorgiem dzieci i bagażem na pokładzie, a na autostradzie pozostaje cichy i stosunkowo oszczędny.

Poziom hałasu, wibracji i szorstkości odczuwalny w kabinie nigdy nie był lepszy (ani niższy), co z pewnością dodaje prestiżu skromnemu X-Trail. Jedyną krytyką dotyczącą układu napędowego jest to, iż może być spragniony podczas jazdy po mieście, a jeżeli jesteś typem kierowcy, który trochę się rozjeżdża lub często wyprzedza na autostradzie, zauważysz wzrost zużycia paliwa.

Kolejną rzeczą, która wskazuje na wrażenia premium, jest sposób jazdy samochodem. Przy niższych prędkościach jest naprawdę miękki i wygodny, a w połączeniu z nowo odkrytym poziomem ciszy w kabinie sprawia wrażenie nieco luksusowego. Wyboje i ogólne niedoskonałości drogi nie stanowią problemu, a zbyt lekki układ kierowniczy sprawia, iż ​​samochód wydaje się bardziej zwinny niż w rzeczywistości.

Poza miastem i w regionalnej Australii miękkość nie przeszkadza w przyjemnej jeździe z większą prędkością. Na drogach pozamiejskich, na których obowiązuje ograniczenie prędkości powyżej 80 km/h, pozostaje on cudownie cichy i daje przyjemność z jazdy.

To odświeżające, ponieważ jeździłem samochodami z wyższej półki po tych samych drogach, które były głośniejsze i ostrzejsze. Wyboje przy wyższych prędkościach nie powodują żadnego alarmu, a jedyną rzeczywistą rzeczą, z której mógłby zużyć więcej w tym środowisku, jest moc. Z dwójką dzieci i bagażem na pokładzie wyprzedzanie z większą prędkością po drugiej stronie drogi wymaga większego przewidywania niż zwykle.

Widzieliśmy również wzrost zużycia paliwa podczas jazdy w tym pagórkowatym i szybkim środowisku, co jest kolejnym niewielkim minusem nieco skromnych mocy układu napędowego.

Kluczowe szczegóły2023 Nissan X-Trail Ti-LSilnik Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5 litraMoc 135 kW przy 6000 obr./min. Moment obrotowy 244 Nm przy 3600 obr./min. Rodzaj napędu Napęd na wszystkie koła. Przekładnia bezstopniowa (CVT). Stosunek mocy do masy 81 kW/t.
750 kg bez hamulca Promień skrętu 11,1 m

Czy powinienem kupić Nissana X-Trail Ti-L?

Gama Nissana X-Trail 2023 jest samochodem roku 2023 najlepszym średnim SUV-em do napędu, co plasuje go na szczycie w swojej klasie w porównaniu z nowymi konkurentami w tym segmencie.

W szczególności model X-Trail Ti-L jest wart wysiłku, jeżeli możesz to zrobić. Tapicerka foteli ze skóry nappa bezsprzecznie podnosi jakość wnętrza, a pamięć dwóch pozycji fotela to kolejna ekskluzywna cecha, bez której pary korzystające z samochodu nie mogą się obejść.

Bezdotykowa obsługa elektrycznej klapy tylnej to kolejna funkcja, do której można gwałtownie się przyzwyczaić i nie chcieć rezygnować z niej, zwłaszcza jeżeli jest się młodą rodziną. Przestrzeń jest również wspaniałą mocną stroną, ponieważ nowy X-Trail jest po prostu lepiej zapakowany niż reszta, dzięki czemu wydaje się bardziej przestronny.

Największym pytaniem, jakie możesz mieć, jest jednak to, czy zrezygnujesz z luksusu, aby przejść do hybrydy Nissana X-Trail Ti e-Power o niższej specyfikacji 2023 za podobne pieniądze. Polecam udać się do dealera Nissana i pojeździć obydwoma – ponieważ hybryda jest również całkiem atrakcyjna i przez cały czas dobrze wyposażona.

Tak czy inaczej, jeżeli szukasz nowego średniego SUV-a, koniecznie przetestuj Nissana X-Trail 2023.

Recenzja wideo Nissana X-Trail Ti-L po 2023 roku pojawiła się najpierw na Dysku.

Idź do oryginalnego materiału