Pojazdy Subaru przez cały czas szczycą się tym, iż są jedną z najbardziej niezawodnych marek na drogach, a także posiadają pewne terenowe kotlety i napęd na wszystkie koła w całym asortymencie, z wyjątkiem samochodu sportowego RWD BRZ. jeżeli chodzi o przystępność cenową i wszechstronność, pojazdy takie jak Crosstrek wzniosły się ponad wszystko, oferując pakiet pojazdów użytkowych typu crossover, który przetrwa próbę czasu dzięki uproszczonemu podejściu i czynnikom ekonomicznym.
W roku modelowym 2024 Subaru Crosstrek zostanie nieco odświeżony dzięki zaktualizowanemu wyposażeniu i łagodnym przeróbkom stylizacji. W przeciwnym razie Crosstrek kontynuuje swoją ścieżkę bycia zasadniczo bardziej zdolną alternatywą dla hatchbacka Subaru Impreza. Dzięki temu Subaru Crosstrek otrzymuje wiele zaktualizowanych elementów, które dają nam przyjemniejszy pojazd z cichszą kabiną, zaktualizowanymi zabezpieczeniami, sztywniejszym o 10% podwoziem, bardziej responsywną przekładnią kierowniczą zaczerpniętą z nowego WRX oraz bezprzewodową integracją Apple CarPlay i Android Auto poprzez najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Subaru STARLINK o przekątnej 11,6 cala, zorientowany na portret.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, Crosstrek zachowuje wiele ze swojej szorstkiej sylwetki z wydłużonym przodem i obszerną kabiną przypominającą SUV-a. Okładzina karoserii wokół wnęk kół również przez cały czas wskazuje na możliwości terenowe Crosstrek, podczas gdy są nowe reflektory LED, światła przeciwmgielne i tylne światła.
Osiągi i charakter jazdy
Na arenie wydajności Subaru Crosstrek nie poprawia się znacznie poza podstawowym poziomem wyposażenia (wersje podstawowe i premium) 2,0-litrowy bokser (poziomo przeciwstawny) 4-cylindrowy silnik o mocy 152 koni mechanicznych i momencie obrotowym 145 lb-ft. Chociaż przeróbka CVT (Continuously Variable Transmission) wydaje się dodawać trochę dodatkowej reakcji przepustnicy z niższej półki, co ma znaczenie, aby uruchomić Crosstrek.
Jadąc wzdłuż, Crosstrek nie ma poczucia pilności, ponieważ osiągnięcie 60 mil na godzinę od zatrzymania zajmuje 9,3 sekundy. Mimo to wydaje się, iż dostarczanie mocy z niższej półki jest znacznie ulepszone, gdzie CVT nie przytępia wrażenia tak bardzo, jak w przeszłości. Ogólnie rzecz biorąc, Crosstrek ze standardowym 2,0-litrowym 4-cylindrowym silnikiem jest wystarczająco szybki, aby zejść mu z drogi, ponieważ porusza się stosunkowo lekkim nadwoziem SUV-a o wadze nieco ponad 3200 funtów. Chociaż nie dbam o przekładnie CVT, najnowsza przekładnia CVT Crosstrek ma mniej zamieszania i mądrze wykorzystuje swoją wirtualizację redukcji przełożeń, które próbują naśladować tradycyjną automatyczną skrzynię biegów, która wydaje się, iż najlepiej wykorzystuje niewielką moc.
Podczas ruszania w drogę Crosstrek daje poczucie pewności i zapewnia przyzwoitą jakość jazdy, ale bardziej czuje się jak w domu, po prostu jeżdżąc, zamiast wyprzedzać inne pojazdy. Wykonywanie ruchów na autostradzie wymaga pewnego planowania, ponieważ po prostu nie ma zbyt dużej mocy, ale nie posunąłbym się do stwierdzenia, iż Crosstrek jest niebezpieczny ze względu na swoją przyziemną moc. Wybór większego silnika (2,5-litrowy, 4-cylindrowy bokser o mocy 182 koni mechanicznych) byłby moją sugestią, która jest dostępna w wersjach wyposażenia wyższego poziomu (Sport i Limited) i jest warta niewielkiej dodatkowej ceny.
Dzięki 8,7-calowemu prześwitowi i standardowemu napędowi na wszystkie koła, Crosstrek dołącza do swojego rodzeństwa, będąc w pewnym stopniu zdolnym do jazdy w terenie. Dostępny jest również zaawansowany tryb X-MODE z przyzwoitą kontrolą na wzniesieniach, który oferuje ustawienia do jazdy terenowej, w której przekładnia CVT utrzymuje niższe przełożenia i zapewnia lepszą kontrolę przy przyzwoitym kącie zejścia 30,1 stopnia.
Oszczędność paliwa
Zużycie paliwa pozostaje takie samo jak w latach ubiegłych, gdzie można łatwo uzyskać pasujące szacunki EPA w rzeczywistym świecie miasta 27 mpg i autostrady 34 mpg. 16,6-galonowe ujęcie zapewnia doskonały zasięg przelotowy wynoszący nieco ponad 560 mil, jeżeli zachowujesz porządek na autostradzie.
Wnętrze i technologia
Technologia przyjmuje nieco inne podejście niż większość w Subaru Crosstrek 2024. Najnowszy system informacyjno-rozrywkowy ma kilka zestawów menu i ukrytych funkcji w ramach podstawowych funkcji. Zauważyłem, iż niektóre z głębokich menu nieco rozpraszają uwagę i wydłużają krzywą uczenia się, co nie jest konieczne, ponieważ system powinien być prostszy w stosunku do tego, co oferuje. Subaru umieszcza jednak większość częściej używanych funkcji w menu głównym, ale przez cały czas osadza niektóre, które moim zdaniem powinny zostać przeniesione na pierwszy plan, takie jak przycisk AUTO do dwustrefowej kontroli klimatu. Aby uzyskać ustawienie AUTO, należy przejść do funkcji klimatyzacji, zamiast korzystać ze stałych ustawień klimatyzacji wyświetlanych na ekranie. Istnieje wybrana liczba fizycznych przycisków, takich jak temperatura klimatyzacji, przyciski odszraniania oraz powitalne pokrętło głośności i strojenia.
Fotele z tkaniny są wygodne i mają dużo miejsca z przodu z ogrzewaniem. Tylne siedzenia są zaskakująco wygodne, z wystarczającą ilością miejsca nad głową dla kogoś, kto ma 6 stóp wzrostu. Złożenie oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 60/40 otwiera znaczną ilość użytecznej przestrzeni ładunkowej, aż do 55 stóp sześciennych. przez cały czas masz około 20 stóp sześciennych z złożonymi oparciami tylnych siedzeń.
Dostępny jest w pełni cyfrowy zestaw wskaźników, ale w moim pojeździe testowym Crosstrek Premium znajdują się dwa duże wskaźniki analogowe i centralny kolorowy ekran informacyjny LCD, który wyświetla kilka funkcji pojazdu oraz stan zaawansowanego systemu bezpieczeństwa Eye Sight.
There”s nicea gra na podstawowym wewnętrznym mianowaniu w Crosstrek, gdzie większość co wy widzicie unabashedly Subaru. Miękkie obszary dotykowe są ograniczone do górnej części deski rozdzielczej, a niektóre wykończenia drzwi pozostawiają większość kabiny z twardych tworzyw sztucznych. Chociaż tworzywa sztuczne nie wyglądają na zbyt tanie.
Bezpieczeństwo
Najnowszy system bezpieczeństwa Eye Sight działa prawie bezbłędnie, a choćby jest trochę zbyt czuły, gdzie może wykrywać pojazdy na poboczu krętej drogi i uruchamiać ostrzeżenie o kolizji. Na szczęście hamowanie awaryjne nie działa, ponieważ system jest wystarczająco inteligentny, aby stwierdzić, czy kolizja lub bliska kolizja jest nieuchronna. Posiadanie pełnej gamy systemów bezpieczeństwa Eye Sight w standardzie w całej linii wykończeń Crosstrek jest miłą odmianą i wartościową propozycją dla takiego pojazdu, która obejmuje typowe aktywne funkcje bezpieczeństwa monitorów martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu / wspomagania kierowania oraz adaptacyjny tempomat.
Cena
Aspekt wartości nowego Subaru Crosstrek jest zgodny z tradycją, ale nieznacznie wzrasta do ceny początkowej 26 290 USD. Moja 2024 Subaru Crosstrek Premium ma sprawdzoną cenę 29 686 USD, która obejmuje pakiet opcji o wartości 2245 USD oraz opłatę za miejsce docelowe i dostawę w wysokości 1295 USD.
OBSERWUJ NAS DZISIAJ: