Recenzja pierwszej jazdy Toyoty Corolla Cross Hybrid 2023: więcej MPG i więcej mocy

2 lat temu

Segment małych SUV-ów jest coraz bardziej zatłoczony, ponieważ producenci samochodów zwracają się do nabywców kompaktowych sedanów. Niemal każdy główny producent samochodów oferuje jeden, ale teraz Toyota wprowadziła wyróżniającą się w tym segmencie hybrydę Corolla Cross 2023. Hybryda Corolla Cross to jedyny mały hybrydowy SUV, jaki można w tej chwili kupić. Z łączną oceną 42 mpg i większą mocą niż zwykła hybryda Corolla Cross, ten mały SUV jest trudny do pokonania.

Hybryda Corolla Cross 2023 jest oparta na zwykłej Corolli Cross, co do której mamy tylko letnie uczucia, głównie ze względu na rozczarowujący układ napędowy. Dobrą wiadomością jest to, iż hybryda Corolla Cross nie tylko oszczędza więcej paliwa, ale jest również mocniejsza niż zwykła wersja.

Hybryda Corolla Cross otrzymuje hybrydowy układ napędowy piątej generacji Toyoty, który znajduje się również w Priusie 2023. Hybryda jest napędzana 2,0-litrowym czterocylindrowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona i dwoma silnikami elektrycznymi z przodu, a trzeci silnik napędza tylne koła. Układ napędowy generuje łącznie 196 koni mechanicznych, co stanowi niezły wzrost w stosunku do 169 KM, które można uzyskać w zwykłej wersji.

Ta dodatkowa moc pozwala hybrydowej Corolli Cross rozpędzić się do 60 mil na godzinę w osiem sekund, co czyni ją jednym z najszybszych modeli w segmencie. Ten czas od 0 do 60 mil na godzinę może nie wyglądać tak imponująco, ale zdecydowanie ma większy wpływ niż Honda HR-V, jeden z jego głównych rywali. Dodanie silników elektrycznych pozwala również ruszyć z miejsca w znacznie bardziej akceptowalnym czasie niż wersja niehybrydowa. Przyspieszanie na autostradzie jest również mniej przerażające niż w zwykłej wersji. jeżeli chcesz czegoś z większą mocą, jest Kia Seltos lub Mazda CX-30, ale ta dodatkowa moc oznacza, iż ​​będziesz musiał częściej zatrzymywać się na stacji benzynowej.

Zwykła Corolla Cross cierpi w dziale hałasu, gdy silnik jest mocno naciskany i wydaje się, iż jest to podobny problem z hybrydą. Pomijając problemy z hałasem, hybryda Corolla Cross to mały SUV z zamkiem błyskawicznym, który jest o wiele przyjemniejszy w prowadzeniu niż zwykła wersja. Sportowe zawieszenie jest standardem, ale użylibyśmy tu luźno słowa „sport”, ponieważ zawieszenie nie zapewnia takiej przyjemności z jazdy jak CX-30. Układ kierowniczy jest również dość niejasny, co nieznacznie poprawia się w trybie sportowym. Na szczęście większości kupujących w tym segmencie bardziej zależy na niskim zużyciu paliwa niż na sportowym SUV-ie.

Jest oceniany na 45 mpg w mieście, 38 mpg na autostradzie i 42 mpg łącznie, co jest niezłą poprawą w stosunku do zwykłego modelu Corolla Cross AWD z oceną 29/32/30 mpg.

Z zewnątrz hybryda jest prawie identyczna jak zwykła wersja, ale są pewne drobne różnice. Hybrydowa Corolla Cross otrzymuje inną osłonę chłodnicy i zmodyfikowany dolny pas przedni, aby nadać jej bardziej sportowy wygląd. Czarna plakietka pomaga również nieco bardziej się wyróżnić. Wewnątrz wnętrze jest w zasadzie takie samo jak w zwykłej wersji, z wyjątkiem innej tapicerki. Niestety wnętrze jest nudne w porównaniu do Hondy HR-V i Mazdy CX-30, które oferują kabinę o wyższym standardzie.

Przestronność wnętrza jest wystarczająca, ale podobnie jak w zwykłej wersji, wyżsi pasażerowie z tyłu będą ocierać kolanami o przednie siedzenia. 32 cale miejsca na nogi z tyłu blednie w porównaniu do 37 cali miejsca na nogi w HR-V. Z tyłu jest 21,5 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej z podniesionymi tylnymi siedzeniami, która rośnie

Jeśli chodzi o technologię, hybryda Corolla Cross jest standardowo wyposażona w ośmiocalowy ekran dotykowy, który wykorzystuje najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Toyoty. Najwyższy poziom wyposażenia XSE otrzymuje cyfrowy zestaw wskaźników, podczas gdy wykończenia S i SE mają mniej nowocześnie wyglądające wskaźniki analogowe. jeżeli chodzi o bezpieczeństwo, hybrydowa Corolla Cross jest standardowo wyposażona w system Toyota Safety Sense 3.0, który obejmuje automatyczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i wykrywanie znaków drogowych. Wykończenia SE i XSE dodają monitorowanie martwego pola i ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu.

Hybryda Toyoty Corolla Cross 2023 trafi do sprzedaży w czerwcu, a jej ceny zaczynają się od 29 305 USD, w tym opłata za miejsce docelowe. Jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia: S, SE i XSE. Poziom wyposażenia SE zaczyna się od 30 625 USD, a XSE kosztuje 32 400 USD. Oznacza to, iż hybryda Corolla Cross ma około 4000 USD premii w stosunku do zwykłej wersji. Ta cena może wydawać się wygórowana, jeżeli spojrzysz tylko na oszczędności paliwa, ale musisz również wziąć pod uwagę dodatkową moc, co sprawia, iż ​​jazda nim jest nieco przyjemniejsza niż w przypadku zwykłej wersji.

Wersje wyposażenia S i SE są standardowo wyposażone w 17-calowe felgi aluminiowe, 8-calowy ekran dotykowy, sportowe zawieszenie, reflektory LED i inteligentny dostęp do kluczyka. Poziom wyposażenia SE obejmuje przyciemniane szyby, relingi dachowe i łopatki zmiany biegów, monitor martwego pola i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu. Wersja XSE obejmuje 18-calowe felgi aluminiowe, wysokiej jakości przednie reflektory LED, tylne światła i światła przeciwmgielne, siedzenia z tapicerką Softex, podgrzewane przednie siedzenia i elektrycznie sterowany fotel kierowcy.

Ostatecznie, ponieważ hybryda jest w tej chwili rzadkością w segmencie małych SUV-ów, hybryda Corolla Cross z łatwością zdobędzie nabywców. Jest to również bez wątpienia najlepsza wersja w ofercie Corolli Cross. Bardziej oszczędny układ napędowy, bardziej sportowa stylistyka i nieco bardziej wciągające wrażenia z jazdy sprawiają, iż Corolla Cross wyróżnia się na tle konkurencji.

Idź do oryginalnego materiału