Droga do elektryfikacji, dla niektórych producentów samochodów, nie ma wielu barier ochronnych. W świecie motoryzacyjnym nastąpiła fala nowych marek pojazdów elektrycznych, a niektórym już skończyło się paliwo rakietowe w postaci dolarów i pasa startowego. Nadchodzi rozliczenie marki EV, które nie będzie ładne ani tanie.
Inne marki, takie jak Mercedes-Benz, mają więcej skóry w grze motoryzacyjnej i przyjęły bardziej ostrożne podejście. Ich ścieżka schodzenia EV musi zwężać się w stosunku do SUV-ów napędzanych gazem, jednocześnie wzmacniając i wzmacniając swoje dziewicze pojazdy elektryczne. Muszą szybować, nie dławiąc części biznesu, która przynosi pieniądze. Muszą mieć nadzieję, iż wszystko ułoży się prawie idealnie.
SUV Mercedes-Benz EQE 2023 ma w tych ramach całkowity sens. To postępowa technologia w zakresie bezpieczeństwa i rozrywki, a także ochrony środowiska. Jako elektryczny pojazd użytkowy zabezpiecza wiele kosztownych zakładów dzięki ładowaniu 400 woltów, 279 mil maksymalnego zasięgu i rozwiązaniu do ładowania Electrify America, podczas gdy inni opracowali niestandardowe sieci ładowania i mocne akumulatory, które rozwijają wydajność przypominającą musclecar .
Wersja AMG o mocy 677 KM pojawi się w 2024 roku, ale na razie SUV EQE 500 4Matic znajduje się na szczycie gamy trzech modeli. To najszybsze i najostrzejsze ostrze do walki z pojazdami takimi jak BMW iX i Audi Q8 E-Tron, a jednocześnie dzieli różnicę w cenie i wielkości między crossoverami Tesla Model Y i X.
SUV Mercedes-Benz EQE 500 4Matic z 2023 r
2023 mercedes-benz EQE 500 4Matic SUV
2023 mercedes-benz EQE 500 4Matic SUV
SUV Mercedes-Benz EQE 500 4Matic z 2023 r
Mercedes EQE SUV 2023 wygląda gładko zwężający się na zewnątrz, a wewnątrz jest ozdobiony cyfrowymi wyświetlaczami.
Jak szybki jest Mercedes EQE 500 SUV?
Jeździłem w zeszłym tygodniu w Portugalii SUV-ami EQE, skupiając się na jednym popołudniu na wersji 500 4Matic. Z miejscami dla pięciu osób jest krewnym sedana i SUV-a EQS, z mniejszym akumulatorem i bardziej napiętym kształtem.
Utrzymując umiarkowane tempo w lekkim ruchu ulicznym w Lizbonie, który zamarł, gdy zbliżaliśmy się do surfującego wybrzeża Nazaré, SUV EQE 500 4Matic radził sobie z pofałdowanymi drogami w prosty sposób: wysyłając je.
Sposób, w jaki się tam dostaje, w sile elektrycznej, pochodzi z pomniejszonego rozwiązania, takiego jak 108-kWh w sedanie i SUV-ie EQS. Podstawowe wersje SUV-a EQE są wyposażone w pojedynczy silnik z przodu, który współpracuje z mniejszym akumulatorem i rozwija moc 288 KM. W wersji 500 4Matic drugi silnik z tyłu napędza łączną moc do 300 kW między dwoma silnikami. W sumie 500 4Matic wytwarza 536 KM i 633 Nm momentu obrotowego, co według Mercedesa przyspieszy od 0 do 60 mil na godzinę w 4,6 sekundy. Prędkość maksymalna ustawiona na 130 mil na godzinę. Obiektywnie jest szybki, choć daleki od szalonego przyspieszenia, jakie może zapewnić Tesla Model X.
Podobnie jak jego kuzyn EQE 350+ SUV, dwusilnikowa edycja z napędem na wszystkie koła maskuje swoje przyspieszenie na kilka sposobów. Ciężar akumulatora o pojemności 90,6 kWh, który tworzy jego podłogę, wycisza odpowiedzi, na przykład. Waży prawie 5600 funtów, czyli mniej więcej tyle samo, co trzyrzędowy SUV GLS. Ważniejszy element stanowi konstrukcja zawieszenia: dzięki adaptacyjnym amortyzatorom, resorom pneumatycznym i kierowaniu tylną osią SUV EQE wykorzystuje układy scalone, obwody i kod, aby zmniejszyć swój rzeczywisty rozmiar do czegoś praktycznie mniejszego.
Dobra równowaga między precyzją jazdy a precyzją prowadzenia będzie jednym z najbardziej przekonujących powodów zakupu SUV-a EQE i wyraźnym zwycięstwem nad samochodami Tesli i Lucida, głównie dzięki energochłonnemu adaptacyjnemu zawieszeniu.
Podstawowa edycja 350+ radzi sobie z przednią kolumną i tylnym zawieszeniem wielowahaczowym. Przejechałem 500 4Matic z dostępną konfiguracją adaptacyjną przez około sto mil obwodnic o umiarkowanej prędkości na północ od Lizbony, gdzie wyróżniał się spokój i konfigurowalność. EQE SUV oferuje tryby jazdy, od Eco, przez Comfort, Sport i Offroad, z indywidualnym wycięciem, które pozwala kierowcom wybierać między masą kierownicy a amortyzacją zawieszenia. Ostatecznie SUV EQE 500 4Matic najlepiej czuł się pozostawiony w trybie Sport i na szerokich, szerokich powierzchniach.
W połączeniu z układem kierowniczym tylnej osi — może przesunąć tylne opony w fazie do 10 stopni, a przednich poniżej 57 mil na godzinę, aby zmniejszyć promień skrętu SUV-a EQE — jazda w trybie sportowym pozwala elektrycznemu SUV-owi prześlizgnąć się przez niektóre wyciskacz ess bez zamieszania. Może przecinać nieprawdopodobnie ciasne zakręty, chociaż jest szeroka i ciężka, a to ostatecznie decyduje o tym, czy uda ci się przebić między kolejnymi 400-letnimi budynkami. Pomyśl o tym jak o wirtualnym programie odchudzania, który sprawia, iż średniej wielkości SUV EQE wydaje się mniejszy, gdy obraca się i wykonuje głębokie zginanie kolan na chodniku.
W tym czasie jego regeneracyjny układ hamulcowy może pracować w czterech trybach, aby odzyskać część energii utraconej podczas hamowania lub całkowicie zatrzymać samochód.
Nie będzie jednak pędził przez najtrudniejsze cieśniny. choćby w wersji sportowej SUV EQE ogranicza się do ciężaru kierownicy, który wskazuje na obciążenie opon. Z 21-calowymi kołami, które pojawią się w modelach amerykańskich, potrąca i lekko uderza, gdy pokonuje duże progi zwalniające, zanim uderzy je kombinacją masy i złożoności zawieszenia.
2023 mercedes-benz EQE 500 4Matic SUV
Środowisko Hyperscreen Mercedesa nie pojawi się w SUV-ie EQE, ale jego portretowy ekran i cyfrowe wskaźniki dobrze pasują do aluminium i skóry.
EQE SUV: doskonałe wnętrze, nadwozie… w porządku
EQE SUV nosi język stylistyczny swojego rodzeństwa EQS i EQE. Z przodu jest nieco jajowaty, z szerokim, błyszczącym paskiem wykończonym gwiazdami, przymocowanym do nosa przez dużą trójramienną gwiazdę, z owiewkami w kształcie kocich oczu na błotnikach. Trójstronne skrzyżowanie linii przedniej szyby, lusterek i błotników nosi znaczek, który maskuje przejście, a z tyłu SUV EQE dramatycznie zwęża się w imię aerodynamiki. Blednie w porównaniu z SUV-ami GLS i G-Class – ale nie przyjmuje żadnych ciosów w środku, gdzie podróbka kabiny Klasy S jest certyfikowanym nokautem. Wyposażony w 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników, 12,8-calowy ekran dotykowy z dość dobrze posortowaną wersją systemu MBUX – nie wspominając o bezprzewodowym Android Auto i Apple CarPlay – jest cudowny, gdy jest skonfigurowany z brązową skórą nappa w kolorze mokka i ciętą laserowo Maskownice głośników Burmester. Ustawia wysoko poprzeczkę dla luksusu samochodu elektrycznego bez uciekania się do wizualnego przeładowania w stylu Hyperscreen, choćby zanim wybierzesz jeden z czterech pejzaży dźwiękowych: generuje własne dźwięki od Roaring Pulse do Silver Waves i Vivid Flux, a choćby nowy nazwany Serene Bryza. Co-branding z imperium Gwyneth Paltrow wydaje się nieunikniony.
Chociaż jest odpowiednio wygodny z przodu choćby dla najwyższych pasażerów, którzy mogą uzyskać chłodzone siedzenia z trybami masażu – a w drugim rzędzie siedzeń choćby dla trzech dużych – SUV EQE nie radzi sobie tak dobrze w przestrzeni ładunkowej, jak podobnie rozmiar GLE-klasa. Nie ma opcji trzeciego rzędu siedzeń, a SUV EQE ma 14,0 stóp sześciennych przestrzeni ładunkowej za tylnymi siedzeniami i 59,0 stóp sześciennych za przednimi siedzeniami. Ta pierwsza liczba jest mniejsza niż GLC ostatniej generacji, podczas gdy druga liczba jest o kilka stóp sześciennych większa.
Podstawowy SUV EQE 350+ kosztuje nieco poniżej 80 000 USD, z jednym lub dwoma silnikami elektrycznymi. Edycja 500 4Matic kosztuje 90 650 USD i jest wyposażona w 20-calowe koła, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i skrętną tylną oś, skórzaną tapicerkę i wykończenie zewnętrzne AMG Line. Oprócz standardowego automatycznego hamowania awaryjnego, monitorów martwego pola i aktywnej kontroli pasa ruchu, ekskluzywny pakiet o wartości 2100 USD dodaje nawigację w rzeczywistości rozszerzonej, adaptacyjny tempomat i automatyczną zmianę pasa ruchu. Wyświetlacz head-up jest dołączony do pakietu Pinnacle o wartości 3850 USD.
SUV Mercedes-Benz EQE 500 4Matic z 2023 r
Mercedes mówi, iż SUV EQE można naładować od 10 do 80% w 32 minuty dzięki szybkiej ładowarki prądu stałego, która może osiągnąć maksymalny współczynnik akceptacji 170 kW.
Jak naładować SUV EQE?
Jeśli chodzi o ulgi podatkowe i opłaty, SUV EQE kwalifikuje się do ulg podatkowych w wysokości do 3750 USD i może odzyskać pozostałe 3750 USD z IRA, gdy zostanie ustalone pochodzenie materiału, z którego pochodzi bateria. Mercedes mówi, iż SUV EQE 500 4Matic będzie miał zasięg 269 mil ocenianych przez EPA i będzie oferowany z dwuletnim nieograniczonym szybkim ładowaniem prądem stałym na stacjach Electrify America, rozdawanym w odstępach 30-minutowych. To tymczasowe rozwiązanie, dopóki Mercedes nie zbuduje własnej sieci 400 stacji ładowania, co obiecuje do 2027 r. Ładowanie SUV-a EQE z szybkością 170 kW od 10 do 80% zajmuje 32 minuty — lub, przy połączeniu domowym, może być w pełni naładowany w 9,5 godziny przy konfiguracji poziomu 2, 240 V przy 32 amperach.
Przed nami jeszcze 677-konna edycja AMG, ale na razie SUV EQE 500 4Matic wieńczy tę gamę modeli spokojem i treścią. Większy zasięg, ładowanie 800 V i szybsze przyspieszenie to przyszłość SUV-a EQE. Na razie zadowala się wykonaniem, w szczególności wnętrzem oraz funkcjami informacyjno-rozrywkowymi i bezpieczeństwem. Jego ścieżka schodzenia debiutuje jako ścieżka ostrzegawcza; naprawdę pochyla się do „poślizgu”.
Mercedes-Benz zapłacił za podróż i zakwaterowanie, abyśmy mogli dostarczyć Ci tę recenzję z jazdy próbnej SUV-a EQE.